اجرت تعمیر جلوبندی هایما s8 (1)

تعمیر جلوبندی هایما s8

به قسمت جلویی و زیرین خودرو جلوبندی گفته می‌شود که باعث حرکت و سکون خودرو می‌شود. این قسمت قطعات متعددی را شامل می‌شود که برخی از آن‌ها شامل سگ دست، شغال دست، کمک فنر، میل فرمان، اکسل و .. هستند. هر کدام از این قطعات در جلوبندی خودرو نقش دارند و خرابی هر کدام ممکن است عملکرد جلوبندی خودرو را تحت تاثیر قرار دهند. در نتیجه در صورت مشاهده هر کدام از علائم خرابی این قسمت، باید سریعا به یک تعمیرگاه جلوبندی خودرو مراجعه کنید. در ادامه قصد داریم درمورد جلوبندی، تعمیر جلوبندی هایما s8 و علائم خرابی این قطعه صحبت کنیم.

برای اطلاع از اجرت تعمیر جلوبندی هایما s8 با بهترین جلوبندی سازی در تهران 09194143400 تماس بگیرید!

تعمیر جلوبندی هایما s8

جلوبندی خودرو چیست؟

جلوبندی خودرو به قسمت‌های جلویی و زیرین خودرو گفته می‌شود که با سیستم تعلیق خودرو رابطه نزدیکی دارد. اما تفاوت این دو قطع در این است که سیستم تعلیق شامل کمک فنرها و چرخ‌های عقب خودرو می‌شود اما جلوبندی تنها شامل قسمت‌های جلویی را شامل شده که برخی از آن‌ها اعم از فرمان و میل فرمان است. بخش دیگری از خودرو وجود دارد که شاید نام آن را کنار جلوبندی خودرو شنیده باشید، زیربندی ماشین است.

زیربندی خودرو با جلوبندی تفاوت دار که درواقع زیر سیستم جلوبندی و تعلیق قرار دارد که با پیچ شدن به سیستم تعلیق، از آن‌ها در برابر خیس شدن، اصابت ضربه مستقیم و … محافظت می‌کند. سیستم تعلیق و جلوبندی جز قسمت‌های مهم و حیاتی خودرو هستند که تعادل خودرو را حفظ می‌کنند.

برای اطلاع از اجرت تعمیر جلوبندی هایما s8 با بهترین جلوبندی سازی در تهران 09194143400 تماس بگیرید!

هزینه تعمیر جلوبندی هایما s8

سیستم جلوبندی خودرو، موجب راحت کردن خودرو در ناهمواری‌ها، چاله‌ها، پیچ جاده‌ها، دست اندازها و … می‌شود. سیستم جلوبندی خودرو تعلیق، تکان‌ها و لرزش‌هایی که به رد شدن از ناهمواری‌های سطح جاده به بدنه خودرو وارد می‌شود را خنثی می‌کند و تعادل خودرو را ممکن می‌سازد. در نتیجه جلوبندی خودرو باید بسیار محکم و مقاوم باشد تا بتواند ضربت وارد شده را تحمل کند و اثرات آن را کنترل کند.

قطعات جلوبندی خودرو

جلوبندی خودرو اجزای مختلفی را شامل می‌شود که هر کدام اهمیت خاصی دارند. در این بخش قصد داریم به این قطعات بپردازیم. قطعات جلوبندی خودرو شامل موارد زیر هستند:

  • فنر و کمک فنر
  • چرخ و اجزای مربوط به آن
  • فرمان و میل فرمان
  • سیبک
  • سگ دست
  • شغال دست
  • بلبرینگ
  • اکسل
  • رام
  • طبق‌ها
  • میل موج گیر یا میل تعادل

وظایف اجزای جلوبندی خودرو

در این بخش قصد دارم به وظایف اجزای جلوبندی اشاره کنیم که موارد زیر را شامل می‌شوند:

برای اطلاع از اجرت تعمیر جلوبندی هایما s8 با بهترین جلوبندی سازی در تهران 09194143400 تماس بگیرید!

فنر و کمک فنر

یکی از مهم‌ترین اجزای جلوبندی خودرو، کمک فنر و فنرها هستند. فنر موجود در خودرو حالت ارتجاعی، ارتعاش پذیری و انعطاف پذیری بالایی دارد. این ویژگی موجب می‌شود تا در ناهمواری‌های جاده‌ها، شدن ضربات به اتاق خودرو را کاهش دهید. فنرها دارای انواع مختلفی هستند که اعم از فنرهای لول، پیچی و تختی هستند. مدل لول، متداول‌ترین نوع فنرها محسوب می‌شود. فنرهای تخت برای سیستم تعلیق چرخ‌های عقبی خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نوسانات فنر به وسیله کمک فنرها کنترل یا میرا می‌شوند. کمک فنرها در نزدیکی چرخ‌های خودرو قرار دارد که انواع مختلفی دارد و شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کمک فنر تلسکوپی
  • کمک فنر هیدرولیکی
  • کمک فنر بادی یا گازی
    کمک فنر اهرمی
    کمک فنر هیدرواستاتیکی

سیستم تعلیق خودرو

سیستم تعلیق که به آن سیستم فنر بندی نیز گفته می‌شود، تکان‌ها و لرزش‌های شدید ناشی از عبور سطوح را خنثی می‌کند تا به اتاق و سرنشینان خودرو، این نوسانات منتقل نشود. و سیستم تعلیق همچنین، باعث تماس موثر با اصطکاک بین چرخ‎‌ها و سطح جاده می‌شود. کیفیت سواری دادن و قابلیت هدایت و کنترل، دو موضوع مهم در سیستم تعلیق خودرو محسوب می‌شود که عملکردی متضاد دارند. بدین معنا که اگر کیفیت یکی از آن‌ها بهبود یابد، کیفیت دیگری به مشکل می‌خورد.

سیبک‌ها

این قطعه گوی یا کاسه خودرو است که به شکل کروی بوده و چرخ‌های خودرو را به سیستم تعلیق خودرو متصل می‌کند و آن‌ها را می‌چرخاند. چرخش این قطعه در جهت محبور مختصات xyz، باعث فرمان دهی به قسمت جلویی خودرو می‌شود. بدین صورت که هر زمان که فرمان خودرو بچرخد، سیبک خودرو نیز به همان طرف می‌چرخد. سیبک‌ها، ارتشاعات ناشی از گذر روی ناهمواری‌های سطح جاده را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد. سیبک‌ها وظیفه تحمل بخشی از وزن خودرو را بر عهده دارند و از اصطکاک میان قطعات جلوبندی خودرو نیز جلوگیری می‌کند.

اکسل

اکسل همان محور مرکزی چرخ یا دنده است که به وسیله یاتاقان، ثابت نگه داشته می‌شود تا چرخ یا دنده بتواند به راحتی دور اکسل بچرخد.

سگ دست

بدون شک سگ دست اصلی‌ترین قسمت جلوبندی خودرو محسوب می‌شود. زیرا این قطعه لولا مانند، علاوه‌بر نگهداری چرخ‌ها، چرخش آن‌ها روی محور فرمان نیز بر عهده این قطعه است. همچنین قسمت‌های مهم دیگری در خودرو مانند اجزای چرخ و سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو مانند فرمان، دیسک‌های ترمز و … روی آن سوار می‌شوند.

شغال دست

شغال دست قطعه‌ای در قسمت جلوبندی خودرو است که سیبک خودرو، میل فرمان و میل کمک به آن متصل می‌شود.

میل تعادل یا میل موج گیر

میل تعادل یا میل موجگیر در تعادل و جلوگیری از چپ کردن خودرو موثر است. این میل نیرو بین چرخ‌ها در حین حرکت تقسیم می‌کند و هنگام عبور از پیچ‌ها به ویژه در سرعت‌های بالا، از خم شدن خودرو به سمت بیرون پیچ جلوگیری می‌کند.

علائم خرابی جلوبندی خودرو کدامند؟

در صورت خرابی جلوبندی از خود نشانه‌های زیادی نشان می‌دهد که شامل موارد زیر هستند:

اختلالات فرمان

کشیده شدن فرمان به یک سمت، سفت شدن فرمان هنگام دور زدن یا لرزش غیر عادی آن می‌تواند نشانه‌هایی از خرابی جلوبندی باشد.

سواری خشک و خشن

در صورتی که در حین رانندگی احساس لرزش و تکان‌های غیر عادی کنید و سواری نرم و راحتی نداشته باشید، یعنی جلوبندی به مشکل خورده است.

صدای غیر عادی

شنیدن صداهایی مانند قیژ قیژ یا تق تق هنگام عبور از دست اندازها می‌تواند نشان دهنده ساییدگی یا آسیب به قطعات جلوبندی باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله درمورد تعمیر جلوبندی هایما s8 صحبت کردیم. جلوبندی به قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته می‌شود که قطعات متعددی مانند اکسل، سگ دست، شغال دست، کمک فنر و فنر، میل فرمان، فرمان و … می‌شود. هر کدام از این قطعات وظایفی دارند که در حرکت و سکون خودرو تاثیر می‌گذارند. در صورت خرابی جلوبندی، این قسمت نشانه‌هایی مانند صدای نامتعارف، اختلالات فرمان، سواری خشک و خشن و … را از خود نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید