بهترین هیدرولیک کار در تهران

بهترین هیدرولیک کار در تهران

امروز در مقاله مان می خواهیم درمورد یکی از موضوعات مهم در خودرو یعنی هیدرولیک و بهترین هیدرولیک کار در تهران با شما صحبت کنیم. در تعریف هیدرولیک باید گفت که به معنای انجام کار توسط مایع تحت فشار یا حرکت می باشد. این کلمع درواقع از زبان یونانی گرفته شده است که به معنای حرکت مایع است. در ادامه درمورد این موضوع بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد. پس در این مقاله از سایت اتو رگلاژ با ما همراه باشید و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بهترین هیدرولیک کار در تهران

هیدرولیک چیست؟

هیدرولیک (hydraulics) علکی است که مایعات تحت فشار را بررسی می کند. به بیانی دیگر می توان گفت که هیدرولیک انجام کار توسط مایع تحت فشار یا حرکت می باشد. نکته قابل توجه این است که در زمان های قدیم علم هیدرولیک وجود داشته و انسان ها جهت انجام کارهای خود از آن ها استفاده می کردند. اما این علم یک علم ناشناخته محسوب می شد.

به عنوان مثال برای انتقال تنه درخت و الوار ها روی آب جهت جا به جایی و رفت و آمد یکی از کاربرد های نیروی هیدرولیک در گذشته به شمار می رود. علاوه بر این، سیستم آسیاب و استفاده از نیروی آب جهت چرخاندن توربین های آبی یکی دیگر از کاربرد های هیدرولیک در قدیم می باشد.

فرمان هیدرولیک در خودرو

چرخاندن فرمان در خودرو هایی که در ایستاده اند و یا خودرو های سنگین وزن، ه صرف انرژی عضلانی زیادی نیاز دارد و این موضوع مشکلات زیادی را برای راننده خودرو به وجود می آورد. به این گونه که از تسلط راننده بر کنترل و هدایت فرمان کاهش می یابد. از همین رو سستم هایی ساخته شده اند که این مشکلات را حل کرده و همچون بوستری در زمان نیاز راننده (اعمال نیروی بیش از 15 تا 20 نیوتن) عمل کند و باعث افزایش انرژی وارده به سیستم فرمان شود.

چندین سال است که فرمان های پر قدرت در خودرو های سنگین کاربرد زیادی داشته و در چند سال اخیر، در خودرو های سواری نیز استفاده شده اند. قدرت مورد نیاز فرمان های پر قدرت را از هوای فشرده، دستگاه های الکتریکی و فشار هیدرولیک تامین کرد که نوع هیدرولیک آن بیشتر رایج است.

در فرمان های پر قدرت هیدرولیک از یک پمپ روغن در آن به کار برده شده است که دائما در حال کار کردن است و در مواقع لازم توسط مدار ها و سوپاپ های موجود روغن پر فشار را به طرف پیستون قدرت فرستاده شده و باعث می شود بیشتر نروی مورد نیاز فرمان دادن را اعمال کند.

اجزای سیستم فرمان هیدرولیکی

سیستم فرمان برقی یک سیستم لوپ بسته می باشد که از مایعات هیدرولیک (روغن هیدرولیک) تحت فشار جهت تغییر زاویه چرخ های جلو بر طبق زاویه فرمان مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم دارای یک پمپ هیدرولیک می باشد که با یک کمربند، سوپاپ ها، سیلندر، مخزن و یک مملنیزم کنترل شونده توسط راننده (جعبه دنده شامل چرخ دنده ها و فرمان هدایت می شود.

روغن هیدرولیک

-شیلنک ها و لوله های رفت و برگشت روغن هیدرولیک

-پمپ هیدرولیک

-مخزن هیدرولیک

-شیر هیدرولیک فرمان

-جک هیدرولیک (دو طرفه فرمان)

بهترین هیدرولیک کار در تهران

یکی از شهر هایی که شما می توانید برای تعمیر هیدرولیک خودرو خود به هیدرولیک کار آن مراجعه کنید تهران می باشد. بر این کار در اولین قدم پیشنهاد می کنیم که به تعمیرگاه معتبر و معروف بروید. چرا که تعمیرکاری که خودرو شما را تعمیر می کند، باید فردی متخصص و حرفه ای باشد.

برای بهترین هیدرولیک کار در تهران می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید. چرا که در اتو رگلاژ تمامی خدمات مربوط به خودرو از جمله هیدرولیک توسط افراد متخصص و با بهترین کیفیت انجام می شود.

شیلنگ ها و اتصالات فرمان هیدرولیک

بیشتر فرمان های هیدرولیکی یک شیلنگ تحت فشار روغن و یک شیلنگ برگشت روغن دارد. شیلنگ ها و اتصالات مسیر بین پمپ و شیر تنظیم را به وجود می آورند و این دو را به یکدیگر وصل می کنند.

قطعات مذکور به طوری طراحی شده اند که فشار بالا خم و راستی مداوم و حتی دمای بالا را نیز قادرند تحمل کنند. البته این نکته را هم باید توجه داشته باشید که شیلنگ ه ضربات ناشی از صدای پمپ را نیز کاهش می دهند.

روغن فرمان هیدرولیک

برای سیستم های فرمان هیدرولیک اتومبیل روغن های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از سازندگان مصرف روغن از نوع f یا همان روغن جعبه دنده خودکار را پیشنهاد می کنند. سازندگان روغن دیگر نیز روغن فرمان هیدرولیک را مناسب می دانند.

سیستم هیدرولیک فرمان چگونه کار می کند؟
فرمان هیدرولیک یا روغن کار می نماید که در برخی از خودرو ها به دلیل اینکه شیلنگ فشار قوی هیدرولیک از بالای موتور خودرو عبور می کند. در صورتی که این شیلنگ پاره شود، خودرو دچار آتش سوزی می شود. این آتش سوزی باعث می شود تمام خودرو اتش بگیرد

-پمپ هیدرولیک توسط تسمه هیدرولیک نیروی دورانی را از موتور دریافت می کند.

-پمپ هیدرولیک روغن هیدرولیک را با فشاری معادل 70 بار، از طریق لوله فشار وی هیدرولیک به پشت شیر هیدرولیک می رساند.

-شیر هیدرولیک سوراخ هایی دارد و این سوراخ ها به گونه ای طراحی شده اند که هنگام چرخاندن فرمان به سمت چپ یا راست، فشار روغن به سمت چپ یا راست جک هیدرولیک هدایت می شود و بدین ترتیب نیروی هیدرولیک به چرخاندن فرمان از طریق راننده کمک می کند.

-برای اینکه روغن در سیستم هیدرولیک وجود داشته باشد و اگر از نظر مقدار روغن کمبودی داشته باشد، مخزن هیدرولیک در سیستم طراحی شده و جریان روغن هیدرولیک پس از عبور از چک هیدرولیک توسط شیلنگ برگشت (فشار ضعیف) به مخزن باز می گردد.

انواع فرمان های هیدرولیکی

اکثر فرمان های هیدرولیکی اساسا همان فرمان دستی می باشند که یک بوستر به آن ها افزایش یافته است.

-ساختمان جعبه فرمان ساچمه ای هیدرولیکی

-سیستم فرمان اره ای هیدرولیکی

تفاوت فرمان هیدرولیک با معمولی

اکنون در سراسر دنیا، تعداد کمی خودروی سواری پیدا می شوند که فرمان مکانیکی داشته باشند. چرا که به دلیل مزایایی همچون راحتی و ایمنی بالاتر، 99 درصد خودرو های سواری فرمان هیدرولیکی و جدیدا الکتریکی تولید می گردد. با توجه به ترافیک سنگین شهر تهران و کمبود فضای پارک، به سیستم هیدرولیک مجهز است.

اگر به دنبال یک تعمیرگاه شیشه خودرو عالی با مواد مصرفی با کیفیت، بهترین و حرفه ای ترین افراد متخصص و قطعات فابریک می گردید ما به شما شیشه اتومبیل عبدالهی را پیشنهاد می کنیم.

خدمات هیدرولیک فرمان خودرو و جلوبندی  اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید