تعمیر جلوبندی آریزو 5

تعمیر جلوبندی آریزو 5

جلوبندی خودرو یکی از قسمت هایی است که موجب حرکت، سکون، تعادل و هدایت خودرو تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل اگر این قسمت موجب خرابی شود تعادل خودرو شما بهم خورده و در حرکت و هدایت آن اختلال ایجاد شود. در نتیجه شما باید به خرابی جلوبندی خود و نشانه ها و دلایل خرابی آن اهمیت خاصی قائل شوید. به همین ترتیب می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی آریزو 5 با شما صحبت کنیم. پس اگر می خواهید با این قسمت مهم و قطعات آن آشنا شوید، جای نروید و تا انتهای این مقاله در سای اتو رگلاژ همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی آریزو 5 و هزینه عقب بندی آریزو 5 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی آریزو 5

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی آریزو 5 و هزینه عقب بندی آریزو 5 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

خودرو آریزو 5

چری آریزو 5 یک خودروی کامپکت سدان است که توسط چری تولید شده و این خودرو برای بار اول در نمایشگاه خودروی پکن سال 2014 معرفی شد. ناگفته نماند نسخه ای که در این نمایشگاه معرفی شد نسخه مفهومی این خودرو بوده و مدل انبوه در نمایشگاه گونگژا 2015 معرفی شد. قیمت آن برای مدل معمولی از 63.900 یوآن تا 82.900 یوآن اعلام شده است. خودرو آریزو 5 اولین بار در ایران از طریق شرکت ندیران خودرو از سال 1395 عرضه می شود. با جلوبندی این خودرو، قطعات و نشانه های خرابی آن در ادامه همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی آریزو 5 و هزینه عقب بندی آریزو 5 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی آریزو 5

جلوبندی در واقع همان محور جلویی و زیرین خودرو است. این قسمت با سیستم تعلیق خودرو رابطه تنگاتنگی دارد. با این وجود تفاوت هایی نیز با هم دارند که این تفاوت قطعات آن را شامل می شود. جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان آن شده اما سیستم تعلیق دارای قسمت هایی همچون چرخ های جلو و کمک فنر های جلویی می شود. جلوبندی درواقع وظیفه هندلینگ، هدایت، تعادل، حرکت و حتی سکون آن را بر عهده دارد. همچنین از چپ شدن خودرو نیز جلوگیری می کند و باعث ایجاد راحتی هنگام مسیر خطوط مسیر ناهموار همچون دست انداز ها می شود.

قطعات جلوبندی آریزو 5

-سگ دست

-رام

-سیستم تعلیق خودرو

-تایر ها

-توپی چرخ

-کمک فنر و فنر

-شغال دست

-میل موجگیر و میل تعادل

-اکسل

-بلبرینگ ها

-طبق ها

-بوش ها

-سیبک ها

نشانه های خرابی جلوبندی آریزو 5

سواری خشک و سفت

در صورتی که خودرو شما خشک و سفت سواری می داد یا احساس راحتی دیگر از شما سلب شده بود، یعنی جلوبندی شم ایراد دارد. همچنین احساس کردن تمام پستی و بلندی مسیر یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی است.

روغنی بودن قطعات جلوبندی

در صورتی مشاهده هر گونه روغن و یا چربی روی قطعات خودرو خود خصوصا کمک فنر ها، یعنی جلوبندی خودرو شما ایراد دارد و باید به یک جلوبندی سازی مراجعه کنید.

خرابی سیستم تعلیق

برای خرابی این قسمن در خودرو می توانید دستان خود را روی کاپوت خودرو خود گذاشته و آن را به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید و اگر خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی خودرو شما ایراد دارد. در نتیجه باید سیستم تعلیق خود را برای بازبینی و حتی تعمیر و تعویض به یک جلوبندی سازی نشان دهید.

ساییدگی آج های روی تایر

اگر چرخ های خودرو شما در مدت زمان کوتاهی ساییده شده است و آج های ناههمگون روی آن ایجاد شده است، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. همچنین اگر صدای سوت مانند از چرخ های خودرو خود به گوشتان می رسد، یعنی بلبرینگ و جلوبندی خودرو شما خراب می باشد.

اختلالات فرمان خودرو

یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی خودرو این است که فرمان خودرو شما کشیده شده یا اصطلاحا کشیده می شود. یعنی اینکه هنگام پیچیدن خودرو فرمان ماشین شما خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. در بیشتر این موارد دلیل این موضوع خرابی در جلوبندی است. در چنین شرایطی زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو درگیر اختلالاتی شده باشد. علاوه بر این لرزش فرمان در سرعت های خاص که بیشتر به دلیل بالانس نبودن چرخ ها یا وجود مشکل در سیبک ها است هم نشان از خرابی جلوبندی خودرو دارد.همچنین اگر خودرو شما گیج می زند یا به اطراف منحرف می شود، باز هم نشانه خرابی جلوبندی است.

  اجرت تعمیر جلوبندی آریزو 5

هزینه تعمیر جلوبندی آریزو 5 به موارد زیادی بستگی دارد. این موارد شامل قطعه خراب شده، شدت خرابی، کاری که روی خودرو شما انجام می شود، قطعات و متریال مورد استفاده می شوند. اما شما می توانید با ما تماس بگیرید و  از قیمت اجرت تعمیر جلوبندی آریزو یا خودرو مورد نظر خود با خبر شوید.

دلایل خرابی جلوبندی آریزو 5

خرابی ترمز

نیروز ترمز باید بین چرخ ها به یک اندازه تقسیم شود، در غیر این صورت یک چرخ بیشتر از دیگری تحت فشار قرار می گیرد. در نتیجه دور به سرعت انجام می شود و فرمان به یک طرف منحرف می شود.

ضعیف بودن فنر و کمک فنر

اگر کمک فنر و فنر خودرو شما شعیف شده باشد، سیستم هدایت خودرو تحت تاثیر قرار می گیرد. در نهایت فرمان خودرو کشیده می شود.

خرابی بازوی سگ دست

اگر این قطعه خراب شود، فرمان به یک سمت کشیده می شود. اما خوشبختانه تعمیر و تعویض آن کار چندان سخت و هزینه بری نیست.

آسیب شاسی خودرو

در صورتی که شاسی خودرو آسیب دیده باشد، سریعا به به تنظیمات اولیه باز می گردد و ابعاد شاسی را بهم می ریزد. خودرویی که در اثر تصادق شاسی آن تغییر حالت پیدا کرده باشد، به سرعت در سیستم جلوبندی مشکل پیدا می کند. برگردندن شاسی به حالت اولیه و تنظیم کارخانه بسیار سخت و ختی گاهی غیر ممکن خواهد بود. کشیده شدن فرمان به یک سمت، خراب شدن سریع پلوس ها و پاره شدن گردگیر از نشانه های خرابی شاسی خودرو است.

سیبک خراب

خرابی و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن آن می شود. سیبک نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

خرابی بلبرینگ ها 

خرابی بلبرینگ چرخ صدای خاصی دارد که نشان دهنده معیوب بودن این بلبرینگ خودرو شما است. فراموش نکنید که تنظیم بلبرینگ چرخ از اهمیت بالایی برخودار است و در عمر بلبرینگ  و کارکرد آن تاثیر دارد.

بلانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های خودرو شما بالانس نیستند باعث لرزیدن فرمان شده و اگر به آن بی توجهی کنید، یعنی جلوبندی شما خراب است.

 خدمات تعمیر جلوبندی آریزو 5 اتو رگلاژ

اگر برای کسب اطلاعات درمورد این خودرو تمایل دارید می توانید به ویکی پدیا مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید