تعمیر جلوبندی آریزو 6

تعمیر جلوبندی آریزو 6

موضوع امروز ما درمورد یکی از قسمت های مهم خودرو است که بی شک بیشتر شما با آن آشنا هستید. امروز در سایت اتو رگلاژ ما می خواهیم قسمتی که شامل قسمت های جلویی و زیرین خودرو می شود صحبت کنیم. بله درست حدس زدید، این قسمت همان جلوبندی خودرو می باشد. در ادامه ما می خواهیم جلوبندی آریزو 6 را به طور کامل برای شما بررسی کنیم که شامل جلوبندی این خودرو، قطعات آن، نشانه های خرابیف وظیفه جلوبندی و قطعات و بسیاری از موارد مهم دیگر را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر تمایل دارید با این قسمت آشنا شوید تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی آریزو 6 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی آریزو 6

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی آریزو 6 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی آریزو 6

همانطور که اشاره کردیم جلوبندی خودرو شامل محور جلویی و زیرین خودرو می شود. این قسمت با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد اما تفاوت هایی نیز با هم دارند. جلوبندی شامل تمام قطعات جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان می شود. با این تفاوت که سیستم تعلیق دارای قطعاتی همچون کمک فنر و چرخ های جلو است.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی آریزو 6 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظیفه جلوبندی آریزو 6

جلوبندی خودرو وظایف مهمی را بر عهده دارد. این وظایف شامل سکون، حرکت، هدایت، تعادل، هندلینگ و … را می شوند.  همچنین جلوبندی  از چپ شدن خودرو هم جلوگیری می کند. احساس راحتی در حرکت ماشین خصوصا سطوح ناهموار به دلیل وجود جلوبندی است. در بخش های بعدی با قطعات و نشانه های خرابی جلوبندی همراه ما باشید.

قطعات جلوبندی آریزو

-میل موج گیر یا میل تعادل

-تایر ها

-رام

-سیستم تعلیق خودرو

-توپی چرخ

-سیبک

-طبق

-دسته ترمز

-سیبک مفصلی

-سگ دست

-شغال دست

-اکسل

وظایف قطعات جلوبندی آریزو 6

-رام

این قطعه از جنس فلز است که از دو سر به شاسی ها متصل می شود و موجب متصل شدن بقیه قسمت های جلوبندی به اتاق نیز می شود.

2-فنر

قطعه بعدی فنر یا لول فنر است که وزن اتاق روی آن قرار دارد. این قسمت با توجه به قابلیت ارتجعاعی که دارد، ضربات بیشتر جاده روی ان قرار می گیرد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو غیر استاندارد محسوب می شود.

3-کمک فنر

کمک فنر قطعه ای است که نزدیک چرخ ها قرار دارد  نوسانات فنر کنترل و روان کند. یک سر این قطعه به اتاق با شی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل ی طبق وصل می شود. در این وضعیت حرکت فنر موجب افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

-کمک فنر گازی یا بادی

-کمک فنر تلسکوپی

– هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

4-سیبک ها

قطعه بعدی سیبک است که جهت اتصال فرمان و قطعاتی همچون طبق و قطعات ثابتی همچون سگ دست و تشکلات فنر، در سیستم جلوبندی قرار دارد. سیبک هنگامی که خودرو به سمت راست یا چپ بچرخد، وظیفه حفظ تعادل چرخ را دارد که بدین ترتیب چرخ خودرو قادر به حرکت بوده و مشکلی در جا به جایی خودرو و زاویه چرخ به وجود نمی آید.

5-سیستم تعلیق

سیستم تعلیق که نام دیگر آن فنر بندی است، قسمتی در جلوبندی خودرو می باشد که از اتاق، شاسی، سرنشینان و متعلقات آن تشکیل شده است. کمک فنر، فنر، جرم فنر بندی شده و جرم فنر بندی نشده از جمله قطعات به کار رفته در سیستم تعلیق هستند.

6-طبق

این قطعه بازو هایی هستند که سیستم تعلیق خودرو را به شاسی آن وصل می کنند. طبق ها توسط بوش ها به شاسی خودرو از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو متصل می کند.

7-اکسل

اکسل محور مرکزی چرخ یا دنده می باشد. این قطعه معمولا توسط یاتاقان ثابت نگه داشته شده تا چرخ و دنده این امکان را داشته باشد که به راحتی دور اکسل بچرخد.

8-سگ دست

اصلی ترین قسمت جلوبندی در تمام خودرو ها سگ دست است. دلیل این موضوع این است که این قطعه به شکل لولا بوده و علاوه بر نگهداری چرخ ها، چرخش آن ها روی محور فرمان را نیز بر عهده دارد. همچنین این قطعه به دلیل اینگه قطعاتی مانند اجزای چرخ و سیستم تعلیق و جلوبندی روی آن ها سوار است، بسیار مهم می باشد.

9-شغال دست

قطعه ای در قسمت جلوبندی خودرو است که سیبک فرمان خودرو، میل فرمان و میل کمک را به آن متصل می کند.

10-میل تعادل یا میل موجگیر

میل تعدل یا همان میل موجگیر، همان طور که از نام آن پیدا است، جهت افزایش تعادل خودرو و جلوگیری از چپ کردن خودرو در پیچ ها ساخته شده است. میل تعادل نیرو خودرو را بین چرخ ها در حین حرکنت تقسیم کرده و هنگام عبور از پیچ ها خصوصا در سرعت های بالا از خم شدن خودرو به سمت پیچ، جلوگیری می کند.

دلایل خرابی جلوبندی آریزو 6

-خرابی لاستیک ها

-بالانس نبودن چرخ ها

-خرابی بلبرینگ چرخ

-غیر استاندارد و ضعیف بودن کمک فنر و فنر ها

-ضربه وارد شده به شاسی ها

-هر قطعه از جلوبندی خراب باشد موجب خربی و آسیب رساندن به بقیه قسمت های جلوبندی می شود.

علائم خرابی جلوبندی آریزو 6

علائم خرابی جلوبندی شامل موارد زیر هستند:

-کشیده شدن خودرو به یک سمت

-سواری خک و خشن

-روغن زدگی از کمک فنر ها

-پاسخ خودرو نسبت به زمون تکان (دستان خودرو را روی کاپوت خودرو بگذارید و به پایین فشار دهید و چند بار آن را بالا و پایین سپس کرده و سپس رها کنید. همین کار را در پشت خودرو نیز انجام دهید. در صورتی که بعد از رها کردن خودرو بیش از 2 یا 3 بار بالا و پایین شد یعنی سیستم تعلیق خودرو شما فرسوده شده است.)

-وجود سر و صدا حین حرکت یا پیچیدن خودرو

در صورت مشاهده هر گونه از این نشنه ها سریعا به یک جلوبندی سازی مراجعه کنید و برای تعمیر جلوبندی آریزو 6 خود اقدام کنید.

هزینه تعمیر جلوبندی آریزو 6

تعمیر  جلوبندی در این خودرو و خودرو های دیگر به موارد زیادی وابسته است و که شامل موارد زیر هستند:

-قطعاتی که خراب شده

-شدت خرابی قطعات

-کاری که روی خودرو شما انجام می شود

-متریال مورد استفاده و کیفیت قطعات

اما با این وجود شما می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و از قسمت آن ها با خبر شوید و تمام جزئیات را بدانید.

خدمات تعمیر جلوبندی آریزو 6 اتو رگلاژ

برای کسب اطلاعات درمورد جلوبندی این خودرو و قطعات آن می توانید به ویکی پدیا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید