تعمیر-جلوبندی-آریسان

تعمیر جلوبندی آریسان

جلوبندی جزو قسمت هایی از خودرو محسوب می شود که ماشین را به حرکت در می آورد و حرکت آن را متعادل می کند. این قسمت درواقع همان قسمت جلویی و زیرین اتومبیل محسوب می شود که قطعات مختلفی را شامل می شود. این قسمت با سیستم تعلیق ارتباط نزدیک دارد. قطعاتی همچون رام، کمک فنر و فنر، سیستم فرمان و …در جلوبندی قرار دارند. پس اگر می خواهید با این قسمت مهم، قطعات آن، نشانه های خرابی، دلایل خرابی و موضوعات مهم دیگر آشنا شوید، با مقاله تعمیر جلوبندی آریسان تا انتها در سایت اتو رگلاژ ما را همراهی کنید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی آریسان با شماره 09194143400 تعمیر جلوبندی اتو رگلاژ(جلوبندی سازی مهرداد سابق) تماس بگیرید.

تعمیر-جلوبندی-آریسان

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی آریسان با شماره 09194143400 تعمیر جلوبندی اتو رگلاژ(جلوبندی سازی مهرداد سابق) تماس بگیرید.

خودرو آریسان

وانت آریسان خودرویی از نوع وانت و محصول شرک ایران خودرو محسوب می شود. این ماشین تا سال 1399 با موتور روآ سل محور عقب بوده و از سال 1401 با موتور xu7 محور جلو ساخته می شود.

قابلیت های خودرو آریسان

-نصب اتاق هی مختلف برای کاربری متفاوت

-توان باربری بالاتر

-سیستم ترمز ثقل abs

-سیستم تهویه مطبوع

-دارای سیستم صوتی mp3

-شیشه بالا بر برقی

-فرمان هیدرولیک

-فرمان تلسکوپی

-سیستم ضد سرقت

-طراحی جای بار به سبک وانت های آمریکایی

جلوبندی آریسان

جلوبندی همانطور که اشاره کردیم قسمت جلویی و زیرین خودرو است که سیستم تعلیق رابطه تنگاتنگی دارد. اما تفاوت آن ها در این است که جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی خودرو، فرمان و میل فرمان شده و سیستم تعلیق دارای قطعاتی همچون کمک فنر جلویی  و چرخ های جلویی آن است. جلوبندی وظیفه هدایت، هندلینگ، جلوگیری از چپ شدن خودرو، حرکت، سکون، ایجاد احساس راحتی هنگام رد شدن از سطوح ناهموار مانند دست انداز می شود. در ادامه به قطعات این قسمت اشاره خواهیم کرد.

قطعات جلوبندی آریسان

همانطور که گفتیم جلوبندی شامل قسمت های مختلفی است و هر کدام از قسمت ها در فعالیت های مهم خودرو نقش دارند. خرابی هر کدام از قطعات جلوبندی ممکن است قطعات دیگر را خراب کند.

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-دسته موتور

-تایر ها

-توپی چرخ

-سیبک ها

-کمک فنر و فنر ها

-طبق ها

-بوش ها

-سیستم تعلیق خودرو

-میل فرمان و فرمان

-میل موجگیر یا میل تعادل

-سیبک مفصلی

وظایف برخی از قطعات جلوبندی آریسان

1-سیستم فرمان

سیستم فرمان خودرو یکی از اجزی مهم جلوبندی خودرو به شمار می رود که شامل فرمان، چرخ دنده، غریبلک فرملن، جعبه، میل فرمان و اتصالات دیگر می شود. این قسمت برای کنترل حرکت خودرو وظیفه هدایت آن را برعهده دارد. در سیستم فرمان خودرو یک نیروی مورد نیاز جهت گردش لاستیک ها در مسیر، احتیاج دارد. این نیرو از توسط دست راننده تعمیر می شود. ین سیستم به اندازه یک موتور و گیبرکس درعملکرد صحیح خودرو تاثیر گذار است.

2- سیستم تعلیق

سیستم تعلیق که نام دیگر آن فنر بندی است، قسمتی در جلوبندی خودرو می باشد که از اتاق، شاسی، سرنشینان و متعلقات آن تشکیل شده است. کمک فنر، فنر، جرم فنر بندی شده و جرم فنر بندی نشده از جمله قطعات به کار رفته در سیستم تعلیق هستند.

3- رام

رام یکی دیگر از اجزای جلوبندی خودرو است که بخش های دیگر جلوبندی را به اتاق خودرو وصل می کند. جنس این قطعه فلزی بوده و از دو طرف به شاسی وصل می شود.

4.فنر:

فنر یا لول فنر قطعه ای می باشد که وزن اتاق روی آن واقع شده است فنر ها بر اساس قابلیت ارتجاعی که دارند، اکثر ضربات جاده بر روی آن ها وجود دارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو یک امر غیر استاندارد به حساب می آید.

5.کمک فنر:

-کمک فنر اهرمی

کمک فنر قسمتی است که در نزدیکی چرخ ها متصل شده تا نوسانات فنر را کنترل کرده و آن را روان کند. یک سر فنر به اتاق شاسی و سر دیگر آن به سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصل می باشد. در این وضعیت حرکت فنر باعث افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر:

-کمک فنر

-کمک فنر گازی یا بادی

-تلسکوپی

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

علائم خرابی جلوبندی آریسان

خرابی جلوبندی علائم مختلفی دارد و شما با توجه به این به نشانه ها می توان به خرابی جلوبندی پی برد  و برای برطرف کردن این مشکل قدام کرد. این نشانه ها شامل موارد زیر است:

-سواری خشک سفت و یا به طور کلی نداشتن احساس راحتی هنگام رانندگی. با این مشکل شما تمام پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

-روغنی بودن قطعاتی همچون کمک فنر ها یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی است.

-خرابی سیستم فرمان علائم بعدی است که در چنین شرایطی شما تمام پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد. در این نشانه فرمان شما می لرزد و یا می زند. همچنین خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند و به طرفی دیگر می پیچد.

-خرابی سیستم تعلیق خودرو و انجام آزمون تکان. با انجام دادن آزمون تکان شما می توانید از معیوب بودن سیستم تعلیق خود اطمینان پیدا کنید.

-ج تایر ها و ساییدگی آن ها یکی دیگر از اشکالاتی است که ممکن از در خرابی جلوبندی به وجود بیاید. در صورت خرابی جلوبندی ممکن است لاستیک های شما در مدت زمان کوتاهی ساییده شود.

دلایل خرابی جلوبندی آریسان

از جمله دلایل خرابی جلوبندی این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-خراب بودن لاستیک ها

-بالانس نبودن چرخ ها

-خراب بودن بلبرینگ چرخ

-غیر استاندارد و ضعیف بودن کمک فنر و فنر ها

-وارد شدن ضربه به شاسی ها

-با خرابی هر قطعه ممکن است قطعه دیگری از جلوبندی دچار آسیب شود.

هزینه تعمیر جلوبندی آریسان

درواقع برای هزینه جلوبندی این خودرو نمی توان قیمت دقیقی را گفت. چرا که برای تایین قیمت دقیق جلوبندی باید برخی از نکات بررسی شوند. اولین نکته قطعه خراب شده و یا آسیب دیده است. با تشخیص این قطعه و همچنین شدت خرابی آن می توان قیمت دقیقی از اجرت تعمیر جلوبندی آریسان را محاسبه کرد. علاوه بر این خدماتی که روی قطعه خراب شده جلوبندی شما انجام می شود هم می تواند روی قیمت تعمیر جلوبندی آن تاثیر گذار باشد. متریال و کیفیت قطعات دو مورد مهم دیگر هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام تمامی خدمات جلوبندی خودرو مورد نظر خود می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی آریسان اتو رگلاژ

جهت کسب اطلاعات بیشتر به ویکی پدیا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید