تعمیر جلوبندی اسپورتیج

تعمیر جلوبندی اسپورتیج

کیا اسپورتیج یک خودروی کامپکت کراس اوور اس یووی است. این خودرو از سال 1993 تا به امروز از طریق شرکت کره ای کیا موتورز تولید و به باز عرضه می شود. نسل اول این خودرو یک پلتفرم مشترک همراه با مینی ون مزدا بونگو داشت و به همین دلیل اکثر قسمت های مکانیکی و فنی این خودرو مانند موتور موتور و انتقال قدرت آن با همتای ژاپنی خود شباهت داشت. همانطور که می دانید خصوصا در خودرو های وارداتی یکی از قسمت هایی که بسیار حساس بوده و اهمیت زیادی دارد، جلوبندی و قطعات آن می باشد. به همین دلیل ما برایتان آستین بالا زدیم تا درمورد تعمیر جلوبندی اسپورتیج به شما اطلاعات مفیدی بدهیم، پس با ما همراه باشید.

تعمیر جلوبندی اسپورتیج

خودرو کیا اسپورتیج

در قدم اول بیایید تا با این اتومبیل آشنا شویم. همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، کیا اسپورتیج یک خودرو کره ای محصول شرکت کیا موتورز می باشد. این خودرو از سال 1993 تا کنون تولید می شود. کلاس آن کامپکت اس یووی بود که از سال 1993 تا 2004 ادامه داشت. نسل اول این خودرو با مینی مزدا یک پلتفرم مشترک داشت که به همین سبب بسیاری از اجزای مکاینیکی و فنی آن ها همچون موتور و انتقال قدرت با همتای ژاپنی خودش یکسان بود. در ان زمان این شرکت با فورد و مزدا شریک بود و همین شراکت باعث شد تا کیا از این فناوری این دو شرکت قدیمی در ساخته خودرو هایش استفاده کند. نسل اول این خودرو تنها تا سال 2004 تولید شد.

تعمیر جلوبندی اسپورتیج

جلوبندی ماشین قسمت جلویی و زیرین ماشین است که وظیفه آن ایجاد راحتی و تعلیق خودرو هنگام حرکت و همچنین رد شدن از سطوم ناهموار محسوب می شود. این قسمت شامل اجزای مختلف است که برخی از آن ها شامل طبق، فرمان، کمک فنر و فنر، سگ دست و … هستند. حال در این قسمت ما می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی اسپورتیج و مشکلات جلوبندی خودرو با شما صحبت کنیم.

یکی از شایع ترین خرابی جلوبندی

 

طبق و بوش طبق

این قطعه یک قطعه L مانندی است که زیر ماشین قرار دارد و بسیار محکم می باشد، مگر اینکه بر اثر ضربه های شدید ترک بخورد و یا آسیبی به آن وارد شود. اما خرابی شایع آن خرابی بوش ها می باشد که این بوش در زیر ماشین قرار دارد و به سگ دست متصل می شود. در صورتی که این بوش بترکد، ترک بردارد و یا به هر دلیلی خراب شود، باعث می شود که سگ دست روی طبق ماشین لق بزند که در نتیجه این دو قطعه روی هم محکم نیستند. در ادامه نشانه های خرابی طبق و بوش طبق را برای شما توضیح می دهیم. این نشانه ها شامل :

بوش طبق

بوش طبق زمانی که لق شود، باعث می شود تا آن مفصلی که دارد می چرخد و یا بالا و پایین می شود، درست در جای خودش نچرخد، زاویه آن تغییر بکند و همچنین ممکن است باعث ساییدگی لاستیک شود که در نتیجه زاویه چرخ تغییر می کند و وزن به یک گوشه لاستیک منتقل می شود. علاوه بر این امکان دارد موقعی که ترمز می گیرید یا یک دفعه شتاب می گیرید به دلیل آن ضربه که به جلوبندی ماشین وارد می شود باعث لق زدن طبق شود.

خرابی جناقی

این خرابی باعث می شود که طبق در جای خودش سفت نباشد و نتواند ضربه را به شاسی منتقل کند. زمانی که این اتفاق می افتد و طبق در این قطعه لق می زند، شما لرزش های شدید را احساس می کنید. زمانی که ترمز می گیرید احتمال دارد اگر آن خراب باشد، لاستیک تان جا بماند و به سمت عقب حرکت کند که این اتفاق باعث می شود که خودروبه سمت لاستیکی که جناق آن خراب است حرکت کند  و کشیده بشود به سمت لاستیک به عنوان مثال اگر جناقی سمت چپ شما خراب است زمانی که ترمز محکم می گیرید، ماشین شما چرخ سمت چپش جا می ماند و باعث می شود ماشین به سمت چپ کشیده شود.

ضربه های خیلی بد به اتاق خودرو

یکی از نشانه شایع دیگری که دارد این است که تکان هایی که به اتاق شما وارد می شود دیگر یکدست نیست بلکه این تنکان ها به صورت ضربه ای و شدید می باشد و همچنین صدای خیلی بدی را هم ایجاد می کند. برای چک کردن آن و مطمئن شدن از سالم بودنش باید لاستیک دور آن کاملا سالم بوده و فرم فلزی قطعه باید کاملا سالم باشد، پیچ های قسمت بالا و پایین باید محکم باشند.

قیمت قطعات جلوبندی اسپورتیج

  • یکی از راه های تعمیر جلوبندی اسپورتیج این است که شما قطعات آن را از فروشگاه های مختلف خریداری کنید. این قطعات باید اورجینال باشند و شما باید آن ها را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. از همین رو ما در ادامه شما را قیمت های قطعات جلوبندی این خودرو آشنا می کنیم.- بوش سگ دست عقب : 150.000 تومان

    – سگ دست جلو چپ کیا اسپورتیج  : 2.060.000 تومان

    – طبق جلو کیا اسپورتیج : 1.530.000 تومان

    – دیسک چرخ جلو کیا اسپورتیج : 1.063.000 تومان

    – سیبک فرمان راست کیا اسپورتیج : 567.000 تومان

    – بلبرینگ چرخ جلو کیا اسپورتیج : 918.000 تومان

    – طبق جلو پایین چپ کیا اسپورتیج : 1.181.000 تومان

    – طبق جلو پایین راست کیا اسپورتیج : 1.181.000 تومان

    – دیسک چرخ جلو کیا اسپورتیج SL : 1.247.000 تومان

    – دیسک چرخ جلو کیا اسپورتیج : 964.000 تومان

    – طبق جلو چپ کیا اسپورتیج : 1.530.000 تومان

    – سگ دست جلو چپ کیا اسپورتیج : 2.060.000 تومان

    – سیبک فرمان راست اسپورتیج : 709.000 تومان

    نشانه های ایراد در جلوبندی اسپورتیج

    در این بهش ما می خواهیم نشانه هایی که حاکی از خرابی جلوبندی اسپورتیج شما است را برایتان شرح دهیم پس با ما همراه باشید.

    -اولین نشانه ای که می خواهیم به عنوان علائم خرابی جلوبندی برایتان نام ببریم شکل آج های روی لاستیک خودرو به صورت ناهمگون می باشد.

    – وجود روغن و روغن زدگی رو قطعاتی همچون کمک فنر از دیگر نشانه های ایجاد ایراد در جلوبندی اسپورتیج می باشد.

    – لرزش و کشیده شدن فرمان در یک سمت یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی است.

    – مورد بعدی که می خواهیم برایتان شرح دهیم نقص فنی سیستم تعلیق است که این اتفاق در کارکرد و هدایت پذیری خودرو تاثیر منفی و نامطلوبی بر جای می گذارد.

خدمات جلوبندی سازی اتو رگلاژ

 

تمامی خدمات اعم از :

 

اگر شیشه اتومبیل شما به مشکل خورده است و به دنبال یک تعمیرگاه مطمئن و مناسب می‌گردید ما تعمیرگاه شیشه اتومبیل عبدالهی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید