هزینه ی تعمیر جلوبندی اطلس سایپا

تعمیر جلوبندی اطلس سایپا

جلوبندی یکی از اجزای مهم خودرو است که در حرکت خودرو نقش مهمی دارد. هر کدام از اجزای جلوبندی، مانند اجزای بدن در کنار هم قرار گرفته‌اند. در نتیجه با خراب شدن هر کدام، کارکرد خودرو خودرو مشکل می‌خورد و حتی ممکن است اجزای دیگر نیز خراب شوند. امروز در مقاله تعمیر جلوبندی اطلس سایپا قصد داریم به جلوبندی، اجزای آن، علائم خرابی جلوبندی و مطالب مربوط به آن بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله و در سایت اتو رگلاژ با ما همراه باشید.

تعمیر جلوبندی اطلس سایپا

جلوبندی چیست؟ 

جلوبندی به تمامی قسمت‌های جلویی و زیرین خودرو گفته می‌شود نه با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد. بسیاری از افراد سیستم تعلیق را بخشی از جلوبندی می‌دانند درحالی که جلوبندی شامل تمامی قسمت‌های جلویی خودرو و سیستم تعلیق شامل چرخ‌ها می‌شود.

قطعات جلوبندی کدامند؟ 

در این بخش‌ قصد داریم تا به قطعات جلوبندی بپردازیم: 

رام

یکی از قطعات جلوبندی رام است که یک قطعه از جنس فلز است. این قطعه از دو سر به شاسی‌ها متصل می‌شود و بقیه قسمت‌های جلوبندی از به اتاق وصل می‌کند. 

تعمیر جلوبندی اطلس سایپا (1)

فنر 

فنر که نام دیگر آن “لول فنر” است، وزن اتاق روی آن قرار دارد و دارای قابلیت ارتجاعی است.‌ بیشتر ضربات جاده روی فنر وجود دارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو کار غیر استانداری است. 

کمک فنر

محل قرارگیری کمک فنر در نزدیکی چرخ‌ها است تا باعث کنترل و روان کردن نواسانات بنر شود. یک سر این قطعه به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق وصل می‌شود. با حرکت بنر، طول کمک فنر کاهش یا افزایش می‌یابد. 

انواع کمک فنر: 

کمک فنر شامل انواع زیر است: 

کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی 

کمک فنر گازی یا بادی 

کمک فنر اهرمی 

کمک فنر تلسکوپی 

کمک فنر هیرواستاتیکی

علائم خرابی کمک فنر کدامند؟ 

در صورتی که با علائم زیر در خودرو خود مواجه شدید یعنی کمک فنر شما دچار خرابی شده است: 

نشتی کمک فنر 

خوابیدی خودرو به یک سمت 

پریدن خودرو به سمت جلو

(هنگام ترمز گرفتن) 

بالا پایین شدن چرخ‌ها به طور دائم (در سطوح ناهموار) 

فرسودگی ناهموار تایرها 

کشیدن شدن ماشین به یک سمت 

شنیدن صدای تقه هنگام عبور از دست اندازه

سیبک‌ها 

این قطعه از طرفی چرخ‌ها را بهم متصل می‌کند و از طرفی دیگر موجب چرخیدن آن‌ها می‌شود. این قطعه کروی شکل است و با چرخش به سه محور مختصاتی، هدایت و فرمان دهی به قسمت جلوی خودرو را ممکن می‌سازد.

وظیفه دیگر سیبک، خنثی کردن حرکات ناخواسته خودرو مانند ورود به یک دست انداز نیز است. این قطعه از یک سمت به طبق‌های خودرو و از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل می‌شود. با چرخیدن فرمان به هر طرف، سیبک نیز به همان طرف می‌چرخد. سبک‌ها به دلیل اینکه تحت فشار نیروهای کششی هستند، موجب کاهش دادن میزان اصطکاک به وجود آمده میان قطعات می‌شوند و بخشی از وزن خودرو را تحمل می‌کنند.

علائم خرابی سیبک کدامند؟

هنگام خرابی سیبک، خودرو شما نشانه‌های زیر را دارد: 

لرزش فرمان (در حین حرکت و هنگام چرخاندن آن)

خلاصی بیش از حد فرمان 

کشیدن فرمان به یک سمت 

عدم بازگشت فرمان به موقعیت اصلی خود بعد از چرخش 

شنیدن صدای تق تق (هنگام عبور از دست انداز) 

کاهش میزان فرمان پذیری خودرو 

عدم حرکت خودرو در خط مستقیم 

ایجاد انحراف حین حرکت 

سائیدگی چرخ‌های جلوی 

طبق

به بازوهایی که سیستم تعلیق را به شاسی اتومبیل وصل می‌کنند، طبق گفته می‌شود. این قطعه از طریق بوش‌ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو متصل می‌شوند.‌

تعمیر جلوبندی اطلس سایپا 

برای تعمیر جلوبندی اطلس سایپا می‌توانید با شماره موجود در این صفحه تماس بگیرید تا خودرو شما عیب‌یابی شود و در صورت تمایل تعمیر شود. 

قیمت تعمیر جلوبندی اطلس سایپا 

قیمت تعمیر جلوبندی با توجه به قطعه و شدت خرابی آن می‌تواند متفاوت باشد‌. در نتیجه، برای اطلاع از قیمت دقیق ابتدا باید خودرو شما عیب‌یابی شده و شدت خرابی آن تشخیص داده شود. سپس قیمت نهایی اعلام شود. 

اگر تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر دارید، با شماره مدرج در این صفحه تماس حاصل فرمائید.

چطور علائم خرابی جلوبندی را تشخیص دهیم؟ 

علائمی وجود دارند که می‌توانند حاکی از خرابی جلوبندی شما باشد و شما با اطلاع از این علائم، به خرابی جلوبندی خود پی می‌برید. بعد از تشخیص این علائم سریعا به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید و برای تعمیر خودرو خود اقدام کنید. یکی از تعمیرگاه‌های معتبری که ‌می‌توانید به آن مراجعه کنید، اتو رگلاژ است. زیرا در صورت بی‌توجهی به آن، مشکل جلوبندی خودرو شما بدتر خواهد شد.‌

علائم خرابی جلوبندی کدامند؟ 

اگر با علائم زیر مواجه شدید یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است: 

از بین رفتن عاج لاستیک‌ها در مدت زمان کوتاه 

انحراف ماشین به چپ و راست حین رانندگی

کنترل نشدن فرمان هنگام پیچیدن

لرزش فرمان در سرعت‌های بالا شنیدن 

صدای تق تق هنگام عبور از دست اندازه

در صورت مشاهده هر کدام از این علائم سریعا به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

خودرو اطلس سایپا 

این خودرو جدیدترین محصول سایپا است که بر پایه پلتفرم X200 قرار دارد. این خودرو بر اساس سطح امکانات رفاهی و ایمنی دارای دو کلاس است. خودرو اطلس سایپا قرار است در چهار مدل که شامل S و L (تیپ ۱) و G و E (تیپ ۲) هستند، وارد بازار شوند. این خودرو نسخه بازطراحی شده کوئیک بوده که ظاهر آن جدیدتر است و پیشرانه بهبود یافته‌ای دارد. جهت تعمیر جلوبندی این خودرو یا خودروهای دیگر می‌توانید با ما تماس بگیرید. 

جمع‌بندی

در این مقاله درمورد تعمیر جلوبندی اطلس سایپا صحبت کردیم. جلوبندی به تمام قسمت‌های جلویی و زیرین خودرو گفته می‌شود که دارای‌ قطعات مختلفی است. برخی از این قطعات شامل طبق، کمک فنر، فنر، بوش، سگ دست، شغال دست و ‌… هستند. خرابی جلوبندی علائم متعددی دارد که از جمله از آن‌ها می‌توان به شنیدن صدای تق تق، منحرف شدن خودرو، لرزش فرمان، سائیدگی چرخ‌های جلو، عدم حرکت خودرو در خط مستقیم و … اشاره کرد.‌ در صورت مشاهده هر کدام از این علائم صاحب خودرو باید سریعا به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کند و جهت تعمیر جلوبندی خودرو خود اقدام کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید