تعمیر جلوبندی ال ۹۰

تعمیر جلوبندی ال ۹۰

ما در این مقاله می خواهیم درباره ی تعمیر جلوبندی ال 90 بحث کنیم . و هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی ال 90 چقدر است؟ خودرو ال 90 یکی از خودرو های فرانسوی است که با نام داچیا لوگان نیز شناخته می شود. اما شما چقدر این خودرو را می شناسید؟ درمورد مشخصات فنی آن اطلاعات دارید ؟ در این مقاله ما اطلاعات مفیدی درمورد این خودرو و مشخصات آن به شما می دهیم. علاوه بر این می خواهیم درمورد موضوع معنی تعمیر جلوبندی ال ۹۰ با شما صحبت کنیم. در نتیجه حتی اگر اطلاعات کمی در خصوص قطعات خودرو داشته باشید، می دانید که تا چه حد جلوبندی خودرو و قطعات آن اهمیت دارد. پس در ادامه با ما همراه باشید و این مقاله را مطالعه کنید.

09194143400  برای تعمیر جلوبندی ال 90 با اتو رگلاژ تماس حاصل کنید.

تعمیر جلوبندی ال ۹۰

علت صدای جلوبندی ال 90

جلوبندی شامل قسمت های جلویی و زیرین ماشین می شود که وظیفه آن راحتی رانندگی است. این خودرو و سیستم تعلیق آن جزو محکم ترین و با دام ترین جلوبندی های وجود در بازار خودرو های داخلی محسوب می شود. یکی از موضوعاتی که در خودرو لوگان نرمال است، مایل شدن خودرو به سمت راست در مواقعی که خودرو در حال حرکت است. در واقع فرمان خودرو آزاد است. اما در صورتی که خودرو بیش از بیش از حد به سمت راست متمایل شود باید آن را جدی گرفت چرا که ممکن است شاسی خودرو و یا رام جلوبندی آن آسیب دیده باشد.

تعلیق خودرو یکی از مهم ترین بخش های آن است که شامل قسمت هایی همچون سیبک، فرمان، کمک فنر ها و … می شود. البته این قسمت وظیفه اش این است که بدنه خودرو و چرخ های آن را به یکدیگر متصل کند و مدیریت ارتباطات جاده و خودرو را انجام دهد. این قسمت وظایف دیگری همچون هدایت خودرو، شتاب گیری، ترمز گرفتن و توقف کامل خودرو نیز دارد.

هزینه تعمیر جلوبندی ال 90 چقدره؟

به علت اینکه ممکن است جلوبندی هر خودرو از لحاظ زمان و نوع کار متفاوت باشد ما از درج اجرت جلوبندی معذوریم. شما عزیزان می توانید با اتورگلاژ تماس بگیرید. و با یک مشاوره از هزینه تعمیر جلوبندی خودرو خود مطلع شوید.

نوع خدمت یا کالاحدود قیمت
هزینه تعمیر جلوبندی پراید کامل۱.۱ تا ۱.۷ میلیون تومان
اجرت تعویض جلوبندی پراید۳۰۰ هزار تومان
هزینه تعمیر جلوبندی 206 کامل۲.۳ تا ۳ میلیون تومان
اجرت تعویض جلوبندی 206۳۷۵ هزار تومان
هزینه تعمیر جلوبندی 405۱.۸ تا ۲.۲ میلیون تومان
اجرت تعویض جلوبندی ۴۱۵ هزار تومان
هزینه تعمیر جلوبندی ال90   کامل                                               ۲.۴ تا ۳ میلیون تومان
اجرت تعویض جلوبندی ال 90۴۵۰ هزار تومان

قطعات تعمیر جلوبندی خودرو ال 90

جلوبندی این خودرو قطعات زیادی دارد که عبارت اند از :

– اکسل

-سیبک ها

-سیستم تعلیق در جلو
– سیستم فرمان

– میل تعادل و یا میل موجگیر

-بلبرینگ و توپی چرخ ها

-سیستم چرخ و …

-فنر و کمک فنر های جلو

-سیستم فرمان

شاسی یا رام موتور جلوبندی ال 90

قیمت زیرین و نگهدارنده موتور که به آن شاسی نیز می گویند و در زیر موتور نصب می شود رام نام دارد. این قسمت توسط سگ دست متصل است و به بخش توپی چرخ جلو وصل می شود. شاسی (رام) که زیر موتور قرار دارد، وسیله ای است که موتور را به بدنه وصل می کند.

بازو نگهدارنده چرخ یا طبق مثلثی جلوبندی تندر 90

بازو نگهداره چرخ که نام دیگر آن طبق است، وظیفه آن اتصال رام به بخش توپی چرخ جلو، بوش طبق، سیبک و بازوی اصلی قطعات تشکیل دهنده طبق می باشند. قسمتی به نام پلوس جهت انتقال نیرو به چرخ ها کاربردی است.  بوش های محوری در دو سر قطعه ای فلزی که نام ان طبق است، قرار دارند. این بوش ها از طرفی به قطعات محرک سیستم تعلیق و از سمتی دیگر به شاسی خودرو مربوط است.

بخش توپی چرخ جلوبندی تندر 90

قسمت های تشکیل دهنده این بخش سگ دست، دیسک، توپی چرخ و … می باشند. این قطعات در بخش خارجی، قسمت رینگ و لاستیک چرخ های جلو نصب می شوند. همچنین از داخل بخش های کمک فنر، جعبه فرمان و سیبک های طبق وصل می شوند. حرکت خودرو توسط انتقال نیروی محرک گیربکس با توپی به بخش توپی چرخ صورت می گیرد. یکی از معایب توپی چرخ این است که موجب از بین رفتن اعتبار عملکرد سیستم تعلیق خودرو، فرمان و ترمز می شود.

هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی ال 90

جهت اطلاعات بیشتر از تعمیر جلوبندی ال ۹۰  تصمیم گرفتیم تا درمورد قیمت قطعات جلوبندی تندر 90 با شما صحبت کنیم. چرا که هنگام خراب شدن قطعات آن ممکن است نیاز به تعمیر آن داشته باشید.

– جلوبندی کامل ال 90 کیت 6 عددی : 1.590.000 میلیون تومان

– سیبک طبق تندر 90: 100.280 تومان

-قرقری فرمان تندر 90: 115.540 تومان

-بوش طبق تندر 90: 50.140 تومان

-بوش موجگیر تندر 90 ( لاستیک چاک دار): 16.0000 تومان

-سیبک فرمان راست تندر90 ( ال90): 152.600 تومان

-سیبک فرمان چپ تندر 90 (ال90): 152.600 تومان

-جفت سیبک زیر اکسل ال 90: 200.000 تومان

-جفت قرقری فرمان تندر 90(ال90): 230.000 تومان

-دو جفت(چهارعدد) بوش طبق لبه دار تندر90: 230.000 تومان

-سیبک زیر اکسل مناسب برای تندر 90: 189.000 تومان

-طبق چپ تندر90: 420.000 تومان

– مفصل( قرقری فرمان) تندر90: 104.000 تومان

-سیبک طبق تندر 90: 99.000 تومان

-فرمان راست تندر90: 165.000 تومان

– سیبک فرمان چپ تندر90: 165.000 تومان

مشخصات فنی خودرو ال 90

-محور محرک: دیفرانسیل جلو

-گیربکس: 5 دنده دستی H3

-پیشرانه: 4 سیلندر

-حجم موتور: 1.6 لیتر

-قدرت: 105 اسب بخار

-گشتاور: 140 نیوتون متر

-شتاب: 10.2 ثانیه

-سرعت: 175 کیلومتر بر ساعت

-مصرف ترکیبی: 6.9 لیتر در صد کیلومتر

-نوع بدنه: سدان کوچک

-نوع شاسی: یکپارچه

نسل(کد اتاق): نسل اول

-طول: 4250 میلی متر

-عرض: 1740 میلی متر

-ارتفاع: 1525 میلی متر

-فاصله محوری: 2630 میلی متر

-وزن: 1115 کیلوگرم

-حجم باک: 50 لیتر

خودرو ال 90/renault l90

خودرو ال نود که به آن تندر 90 نیز می گویند خودرویی فرانسوی بوده و نام اصلی آن داچیا لوگان می باشد. این خودرو در کشور ایران توسط شرکت رنو پارس که کنسرسیومی از شرکت های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو جهت تولید تندر 90 و ساندرو پدید آمده اند، تولید می شود. مدل هاچ بک این خودرو ساندرو نام دارد. تا کنون مدل هایی که از این خودرو عرضه شده اند شامل نسل اول لوگان سدان، نسل اول ساندرو ساده و استپ وی و داچیا داستر یا رنو داستر به عنوان مدل اور است. علاوه بر این لوگان MPV نسل اول هم برای دت کوتاهی به عنوان یک خودرو وارداتی عرضه شد. رنو سیمبل که نسل دوم داچیا لوگان است، در ایران به صورت وارداتی عرضه می شود.

امکانات خودرو ال90

برای تعمیر جلوبندی ال ۹۰ بهتر است با امکانات این خودرو آشنا شوید. در برخی از نسخه های این خودرو امکاناتی همچون چراغ داشبورد، آینه آفتابگیر هم محروم بودند که از خط تولید خارج شدند. اما در نسخه های دیگر آن هم تجهیزات شگفت انگیزی وجود ندارد و با ارائه گزینه های ساده و ابتدایی همچون ایربگ های جلو، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع دستی، چراغ های مه شکن جلو و عقب، تنظیم چراغ های جلو از داخل، کامپیوتر سفری، آینه ها و شیشه های برقی هم توان رقابت با رقبای خود را ندارند. البته برخی از خریداران این خودرو معتقدند که صرف هزینه برای برخی از آپشن های اضافه بسیار غیر ضروری است.

جلوبندی خودرو یکی از قسمت هایی است که به جرات می توان گفت از اهمیت زیادی برخودار می باشد. این بخش در قسمت جلویی و زیرین تمام خودرو ها وجود دارد و بدون آن ماشین شما عملا بدون استفاده خواهد بود و هیچ فایده ای نخواهد داشت. به همین دلیل باید در مراقبت و تعمیر این قسمت در خودرو خود دقت زیادی داشته باشیم. از همین رو امروز می خواهیم جلوبندی خودرو دیگری یعنی جلوبندی ال 90 را بررسی کنیم. این خودرو خریداران زیادی در ایران دارد. پس اگر می خواهید نکات مهم، دلایل خرابی جلوبندی و … را بدانید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

تعمیر جلوبندی ال 90

تعمیر جلوبندی ال 90 جلوبندی چیست؟

جلوبندی خودرو همانطور که در ادامه مقاله اشاره کردیم، به محور جلویی و زیرین خودرو گفته می شود. این محور وظایف مختلفی دارد که هر کدام به نوبه خود، برای خودرو مهم و حیاتی هستند. می دانید که یکی از مهم ترین کارایی که خودرو برای ما دارد حرکت است، این قسمت هم به حرکت سکون، هدایت و تعادل خودرو کمک می کند. جوبندی ال 90 شامل قطعات مختلفی است که در بخش های بعد به شما معرفی خواهیم کرد.

قطعات جلوبندی ال 90 (تندر نود)

-سیستم تعلیق جلوبندی

-سیستم فرمان

-اکسل

-سیبک ها

-فنر و کمک فنر های جلو

-میل موجگیر و یا میل تعادل

-بلبرینگ و توپی چرخ ها

-سیستم چرخ ها و …

جلوبندی خودرو در حفظ تعادل خودرو در هنگام حرکت و عبور از سطوح ناهموار، نقش مهمی ایفا می کند.

به همین ترتیب وقتی قسمتی از جلوبندی تندر نود دچار عیب و خرابی شود، راننده با کمی دقت می توانیم بفهمیم که در تعادل و هندلینگ خودرو (فرمان پذیری) مشکل بوجود آمده است.

رام موتور خودروی رنو تندر 90

بخش توپی چرخ جلو و سگ دست با کمک طبق به رام که حفظ کننده موتور است، متصل می شود. سینی زیر موتور و بدنه آن توسط رام زیر موتور به موتور وصل می شوند که موجب می شوند تا موتور به بدنه متصل شود.

طبق مثلثی در خودرو رنو تندر 90

بخش توپی چرخ جلو از طریق وسیله ای به نام طبق یا بازوی نگهدارنده چرخ به رام وصل می شود. قطعات بوش، طبق ، سیبک و بازوی اصلی اجزا تشکیل دهنده طبق می باشند.

بخش توپی چرخ جلو در خودرو رنو تندر 90

بخش داخلی مجموعه توپی چرخ جلو محل اتصل سیبک های طبق و جعبه فرمان و مجموعه کمک فنر بوده و دارای مجموعه ترمز، سگ دست، دیسک، توپس و … می باشد که در قسمت بخش خارجی، مجموعه رینگ و چرخ های جلوروی خودرو نصب می شوند. حرکت خودرو بر اثر نیروی محرکه گیربکس به وجود می آید که از طریق توپی به بخش توپی به چرخ جلو منتقل می گردد.

خنک شوندگی و دو لایه بودن از ویژگی های دیسک های ترمز لوگان بوده و مجموعه ترکمز باید مورد بازبینی قرار بگیرد. علاوه بر این دیسک های ترمز در مقابل تابیدگی مقاومت ویژه ای دارد در عین حال سریعا دچار ساییدگی و گود افتادگی می شود. تراشکاری و عوض کردن به صورت حدودی 2 یا 3 دفعه برای لنت مورد نیاز می باشد چرا که دیسک های ترمز خیلی زیاد گود می شوند. دیسک گود شده عامل اصلی و بسیار مهم سوت کشیدن لنت های در زمان گرفتن ترمز هستند. خراشیدگی کاسه ترمز و اتمام لنت های عقب نتیجه به وجود آمدن لرزش در ترمز است.

تعمیر جلوبندی ال 90/جلوبندی سازی ال 90

در جلوبندی خودرو ال 90، سیستم تعلیق بسیار محکم و با دوام می باشد. همچنین یک مورد طبیعی و مشترک در خودرو های لوگان وجود دارد و آن هم این است که وقتی در این خودرو ها فرمان خود را رها می کنید، کمی به سمت راست کشیده می شوند. در نتیجه اگر جلوبندی این خودرو آسیب ببند و یا ضربه ای به آن وارد شود، در صورتی که فرمان خودرو را رها کنید این انحراف بیشتر خواهد بود.

حهت تشخیص ضربه خودردگی از ضربات خارجی و تابیدگی در اکسل عقب خودرو ال 90 می توانید تنها با بررسی وضعیت اکسل به آن پی ببرد. در این روش می توانید از مدل کیفیتی یا تعویضی بودن اکسل مطمئن شوید مخصوصا اگر آن خودرو قبلا تصادف کرده باشد. بربرخی از اکسل ها با جوشکاری های بی کیفیت در تولید آن ها توسط اکسل ها خطر آفرین می شوند.

هنگامی که به کیلومتر شمار و بخش های سیستم تعلیق و خطای سبستم ABS وارد می شود که ارتفاع خودرو کم شود و رینگ های بزرگ و ضخیم بر روی خودرو لوگان نصب شده باشد. علاوه بر این خرید چنین خودرویی را ما پیشنهاد نمی کنیم.

تعمیر جلوبندی ال 90، تعویض تندر 90، تعمیر جلوبندی رنو ال 90، L90، سرویس دوره ای تندر ال 90، تعویض تسمه تایم ال 90  خدماتی هستند که در اتو رگلاژ به صورت حرفه ای، تنظیمی و به قوق تخصصی انجام می شود.

وظایف جلوبندی خودرو ال 90

وظایف جلوبندی در این خودرو به اینگونه است که از تکان ها و ارتشعان خودرو هنگامی که خودرو در حال حرکت بوده و روی دست انداز یا چاله می رود و از این ماشین در برابر تکان های محافظت می کند تا از آسیب جدی به خودرو شما جلوگیری کند.

جلوبندی هنگام تکان ها و ارتشاعات مختلف خودرو ال 90 آن ها را جلب کرده  مانع تکان خوردن بیش از حد کابین می شود. همچنین هنگام رانندگی در صورت ترمز و یا در حال عبور از پیچ جاده ها باشید، عملکرد مناسبی را از خود نشان می دهد. وظیفه دیگری که در بخش های قبل ذکر کردیم، وظیفه هدایت پذیری خودرو نیز بر عهده جلوبندی می باشد.

متاسفانه خیلی از افراد به اشتباه گمان می کنند که جلوبندی خودرو نیازی به چک کردن توسط تعمیر کار ندارد اما باید به شما بگوییم که این طرز فکر کاملا اشتباه است و جلوبندی شما باید هر چند وقت یک بار بررسی و سرویس شود. زیرا جلوبندی نقش بسیار مهم و حیاتی ای در سالم ماندن خودرو ال 90 و قطعات خودرو دارد.

هزینه تعمیر جلوبندی ال 90

هزینه تعمیر این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی ال 90، به فاکتور های بسیاری بستگی دارد که برخی از آن ها شامل شدت خرابی قطعه جلوبندی، قطعه ای که خراب شده است، کاری که روی خودروی شما انجام می شود و بسیاری دیگر بستگی دارد. اما شما می توانید براب کسب اطلاعات بیشتر و مشورت با مشاورین ما با اتو رگلاژ تماس حاصل فرمائید.

جهت تعمیر شیشه خودرو خود می توانید به یکی از بهترین تعمیرگاه های شیشه یعنی شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

خدمات  تعمیر جلو بندی ال 90 در اتو رگلاژ :

جهت تعمیر شیشه اتومبیل خود و خدمات مربوط به شیشه می توانید به شیشه عبدالهی مراجعه کنید.

علت صدای جلوبندی ال 90 چیست؟

اگر چرخ ها بالانس نباشند و یا ساییدگی در چرخ ها می تواند موجب صدا در قسمت جلوبندی باشد. که برای رفع این صدا می توانید به اتو رگلاژ مراجعه کنید.

هزینه تعمیر جلوبندی ال 90 چقدره؟

بستگی به نوع خرابی جلوبندی متفاوت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید