تعمیر جلوبندی ام جی gs

تعمیر جلوبندی ام جی gs

جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که شاید نام آن را شنیده باشید. به قسمت جلویی و زیرین خودرو جلوبندی گفته می شود. این قسمت معمولا باعث حرکت سکوت، تعادل و … در خودرو می شود. درواقع قطعاتی همچون رام، سگ دست، شغال دست، کمک فنر، فنر، اکسل، بلبرینگ ها، طبق و … جزئی از جلوبندی می باشد. در مقاله امروز می خواهیم به جلوبندی، قطعات آن، نشانه های خرابی، دلایل و نکات مهم دیگر را بررسی کنیم. پس اگر می خواهید با این موضوعات آشنایی بیشتر پیدا کنید، تا انتهای مقاله تعمیر جلوبندی ام جی gs همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی ام جی gs و عقب بندی و میزون فرمون ام جی جی اس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی ام جی gs

خودرو ام جی gs

قبل از انکه به سراغ جلوبندی و قطعات این خودرو برویم، می خواهیم توضیح کوتاهی در مورد این خودرو به شما بدهیم. ام جی جی اس خودروی اس یووی بوده که در کارخانه ام جی موتور درواقع در چین مونتاژ می شود. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شانگهای از طریق ام جی موتور در سال 2015 به جهانیان معرفی شد. این خودرو در لانگبریج و با همکاری موتورز طراحی و توسعه یافته است. خودرو ام جی gs  اولین خودرو شاسی بلند شرکت خودرو سازی ام جی محسوب می شود.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی ام جی gs و عقب بندی و میزون فرمون ام جی جی اس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

چنانچه نیاز به ترمیم شیشه جلو ام جی جی اس دارید می توانید به بورس شیشه خودرو در شرق تهران مراجعه کنید.

جلوبندی ام جی gs

جلوبندی شامل قسمت های چلویی و زیرین خودرو محسوب می شود که فعالیت هایی مانند حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ شدن خودرو و ایجاد احساس راحتی هنگام رانندگی خصوصا رد شدن از سطوح ناهموار را بر عهده دارد. قسمت دیگری به نام سیستم تعلیق خودرو است که با جلوبندی رابطه تنگاتنگی دارد. البته این رابطه نزدیک، شامل قطعات نشده و هر کدام قطعات مختلفی را شامل می شوند. قطعاتی مانند تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان جزئی از جلوبندی هستند و چرخ ها و کمک فنر های جلو در سیستم تعلیق خودرو قرار دارند.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی ام جی gs و عقب بندی و میزون فرمون ام جی جی اس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی ام جی gs

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-سیبک ها

-میل موجگیر یا میل تعادل

-بوش ها

-لاستیک ها

-سیستم تعلیق خودرو

-کمک فنر و فنر ها

-طبق ها

-بلبرینگ ها

-میل فرمان و فرمان

-اکسل

-توپی چرخ

در ادامه وظایف این قطعات را برای شما توضیح می دهیم و درمورد هزینه تعمیر جلوبندی ام جی و اجرت آن با شما صحبت می کنیم.

وظایف برخی از قطعات جلوبندی ام جی gs

1-سیستم فرمان

سیستم فرمان خودرو یکی از اجزی مهم جلوبندی خودرو به شمار می رود که شامل فرمان، چرخ دنده، غریبلک فرملن، جعبه، میل فرمان و اتصالات دیگر می شود. این قسمت برای کنترل حرکت خودرو وظیفه هدایت آن را برعهده دارد. در سیستم فرمان خودرو یک نیروی مورد نیاز جهت گردش لاستیک ها در مسیر، احتیاج دارد. این نیرو از توسط دست راننده تعمیر می شود. ین سیستم به اندازه یک موتور و گیبرکس درعملکرد صحیح خودرو تاثیر گذار است.

2- سیستم تعلیق

سیستم تعلیق که نام دیگر آن فنر بندی است، قسمتی در جلوبندی خودرو می باشد که از اتاق، شاسی، سرنشینان و متعلقات آن تشکیل شده است. کمک فنر، فنر، جرم فنر بندی شده و جرم فنر بندی نشده از جمله قطعات به کار رفته در سیستم تعلیق هستند.

3- رام

رام یکی دیگر از اجزای جلوبندی خودرو است که بخش های دیگر جلوبندی را به اتاق خودرو وصل می کند. جنس این قطعه فلزی بوده و از دو طرف به شاسی وصل می شود.

4.فنر:

فنر یا لول فنر قطعه ای می باشد که وزن اتاق روی آن واقع شده است فنر ها بر اساس قابلیت ارتجاعی که دارند، اکثر ضربات جاده بر روی آن ها وجود دارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو یک امر غیر استاندارد به حساب می آید.

نشانه های خرابی جلوبندی ام جی gs

سواری خشک و سفت

اگر با گذر زمان احساس رانندگی شما کاهش یافت و یا احساس می کنید خودرو شما خشک و سفت حرکت می کند، بدین معنست که جلوبندی خودرو و سیستم تعلیق آن فرسوده شده است. بدین ترتیب نیا ز به بازبینی، تعمیر و حتی تعویض دارد. در این شرایط شما تمام پستی و بلندی جاده را احساس خواهید کرد.

اختلالات فرمان خودرو

اختلال در فرمان خودرو یکی دیگر از نشنه های خرابی جلوبندی خودرو است که در این شرایط فرمان خودرو کشیده شده و یا اصطلاحا می زند.به این معنا که هنگام پیچیدن خودرو فرمان خودرو برعکس فرمان دهی شما عمل می کند. در بیشتر مواقع این اختلال در خرابی جلوبندی است. به عنوان مثال ممکن است زاویه چرخ ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی داشته باشند. علاوه بر این اگر  در سرعت های بالا فرمان خودرو شما بلرزد، یعنی چرخ های شما بالانس نیست و یا در سیبک خودرو شما اختلالی وجود دارد که همین اختلال هم به دلیل خرابی جلوبندی خودرو است.

آج های ناهمگون روی چرخ های خودرو

در صورتی که ساییدگی روی لاستیک خودرو خود مشاهده کردید و یا آج های ناهمگون روی آن ها دیدید نشان از خرابی جلوبندی خودرو دارد. همچنین شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها به خصوص در هنگام دور زدن معمولا در اثر خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

در صورتی کهه کمک فنر های خودرو شما چرب و روغنی است، بدین معناست که جلوبندی خودرو شما ایراد دارد.

اجرت تعمیر جلوبندی ام جی gs

اجرت تعمیر جلوبندی این خودرو و هزینه تعمیر جلوبندی ام جی gs به موارد زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید از قیمت تعمیر جلوبندی خودرو مورد نظر خود با خبر شوید، باید بدانید که قطعه خراب شده و شدت خرابی آن از اهمیت زیادی برخودار است. مورد بعدی که می تواند در هزینه جلوبندی این وسیله نقلیه تاثیر زیادی می گذارد، کار ها و خدماتی است که روی قطعات جلوبندی شما انجام می شود. همچنین کیفیت متریال و اصل یا فیک بودن قطعات است که می تواند تاثیر زیادی در قیمت تعمیر جلوبندی خودرو بگذارد. چرا که قطعات در شرکت ها و کشور های مختلفی تولید می شود که کیفیت و قیمت متفاوتی دارند.

برای اطلاعات بیشتر از قیمت تعمیر جلوبندی این خودرو و خودرو های دیگر می توانید با اتو رگلاژ تماس گرفته و از آن ها با خبر شود و با کارشناسان ما صحبت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی ام جی gs اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید