تعمیر جلوبندی ام وی ام 550

تعمیر جلوبندی ام وی ام 550

تعمیر جلوبندی ام وی ام 550 موضوع مورد بحث امروز ما در این مقاله می باشد. جلوبندی یکی از قسمت های خودرو  است که به محور جلویی و زیرین خودرو اطلاق می گردد. قطعات مختلفی در قسمت جلوبندی قرار دارند که برخی از آن ها شامل رام، سگ دست، شغال دست، تایر ها، بلبرینگ ها ‌و … هستند. این قسمت ها هر کدام وظیفه مهمی را بر عهده دارند. یکی از مهم ترین موضوعات جلوبندی خراب شدن قطعات آن است. همچنین نشانه های خرابی، دلایل آن و… از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دليل باید درمورد آن ها اطلاعات کسب کنید. در سایت اتو رگلاژ می خواهيم درمورد تعمیر جلوبندی ام وی ام ۵۵۰ با شما صحبت کنیم.

جهت تعمیر جلوبندی ام وی ام 550 و عقب بندی ام وی ام 550 می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی ام وی ام 550

تعمیر جلوبندی ام وی ام ۵۵۰

همانطور که کمی پیش اشاره کردیم جلوبندی محور جلویی و زیرین خودرو را شامل می شود. این قسمت با سیستم تعلیق ارتباط نزدیکی دارد اما تفاوت هایی نیز میان آن ها مشاهده می شود. جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان شده اما سیستم تعلیق قسمت هایی همچون چرخ های جلو و کمک فنر می شوند. جلوبندی وظیفه حرکت، تعادل، هندلینگ، هدایت و حتی سکون خوردو را برای عهده دارد. همچنين این قسمت موجب جلوگیری چپ شدن خودرو شده و باعث می شود تا شما هنگام رانندگی خصوصا زمانی که از سطوح نا هموار رد می شوید، احساس راحتی داشته باشید.

جهت تعمیر جلوبندی ام وی ام 550 و عقب بندی ام وی ام 550 می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی ام وی ام ۵۵۰

جهت تعمیر جلوبندی ام وی ام 550 و عقب بندی ام وی ام 550 می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی شامل قطعات مختلفی می شود که در ادامه می خواهیم آن ها با برای شما نام ببریم.

  • -طبق
  • -رام
  • -سگ دست
  • -شغال دست
  • -تایر ها
  • -بلبرینگ ها
  • -بوش
  • -سیبک ها
  • -بلبرینگ ها
  • -کمک فنر و فنر ها
  • -سیستم تعلیق
  • -سیستم فرمان و میل فرمان
  • -میل موجگیر یا میل تعادل

هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام ۵۵۰

جهت تایین هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی ام وی ام ۵۵۰ به چند مورد باید توجه کنید. اولین مورد قطعه ای که خراب شده است، می باشد. چرا که هر قطعه در جلوبندی با قطعات دیگر متفاوت بوده و قیمت تعمیر آن ها متفاوت است. مورد بعدی شدت خرابی آن محسوب می شود، چرا که ممکن است شدت خرابی در یک خودرو کمتر و در خودروی دیگر بیشتر است. مورد بعدی کاری است که روی خودروی شما انجام می شود چرا که با توجه به قطعه ای که خراب شده و شدت خرابی آن، کاری که روی خودرو شما انجام می شود، متفاوت خواهد. دو مورد آخر متریال مورد استفاده و کیفیت قطعات نیز اهمیت دارند.

زیرا با توجه به کاری که روی خودرو شما انجام می شود، متریال آن متفاوت خواهد بود. همچنین قطعات در شرکت های مختلف و توسط کشور های مختلف تولید می شوند که با توجه به کیفیت آن ها، هزینه شات متفاوت است و در هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام ۵۵۰ تاثیر می گذارد. با این وجود شما می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و در صورت تمایل برای انجام خدمات تعمیر جلوبندی ام وی ام 550 خود هماهنگ کنید.

وظیفه قطعات جلوبندی ام وی ام ۵۵۰

-کمک فنر

اولین قطعه کمک فنر است که در نزدیکی چرخ ها قرار داشته تل نوسانات فنر را کنترل و روان کند‌. همچنین یک سر فنر به اتاق شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصل است. در این وضعیت حرکت فنر باعث افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

-کمک فنر تلسکوپی

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

-اهرمی

-هیدرولیکی یا روغنی

-کمک فنر گازی یا بادی

-سیبک ها

قطعه دیگر جلوبندی سیبک نام دارد که ام چرخ ها را به سیستم تعلیق وصل می کند و هم چرخ ها را می چرخاند‌. شکل این قطعه کروی بوده و سه محور مختصاتی را می چرخاند که نتیجه هدایت و فرمان دهی به قسمت جلوی خودرو می شود. سیبک علاوه بر این باعث خنثی کردن حرکت های نا خواسته همچون ورد به یک دست انداز می شود. این قطعه از طرفی به ‌طبق های خودرو و از طرفی دیگر به متعلقات چرخ خودرو وصل می شود. در حقیقت سیبک به هر طرف بچرخد، فرمان نیز به همان طرف می چرخد. نیروی های کششی به این قسمت فشار وارد می کنند و در تلاش هستند تا از میزان اصطکاک به وجود آمده در بین قطعات را کاهش دهند. همچنین تحمل وزن بخشی از خودرو بر عهده سیبک می باشد.

علائم خرابی سیبک

از جمله علائم خرابی این قطعه شامل لرزش فرمان در حین حرکت و هنگام چرخاندن فرمان، خلاصی بیش از حد فرمان، کشیده شدن فرمان به یک سمت، عدم بازگشت به موقعیت اصلی خود بعد از چرخش، شنیده شدن صدای تق تق هنگام عبور از دست انداز، کم شدن میزان فرمان پذیری خودرو، عدم حرکت خودرو در خط مستقیم و ایجاد انحراف در حین حرکت، ساییدگی در چرخ جلو هستند.

-طبق

بع بازو هایی که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کنند، طبق گفته می شود. طبق ها از طریق بوش ها به شاسی خودرو وصل شده و از طریق گوی و کاسه به چرخ خودرو متصل است.

-فنر

فنر یا لول فنر قطعه دیگری است که وزن اتاق را تحمل می کند. این قطعات با بر طبق قابلیت ارتجاعی که دارند، ضربات بیشتر جاده روی آن قرار دارد‌. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو غیر استاندارد محسوب می شود.

مشخصات ام وی ام ۵۵۰

نام خودرو: ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک

کشور سازنده: چین

سال(طراحی ): ۲۰۱۴

مشخصات فنی

موتور: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور: ۱۹۷۱ سی سی

تنفس موتور: تنفس طبیعی

انتقال نیرو: دو دیفرانسیل

حداکثر قدرت: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده: CVT

حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر در ساعت

وزن: ۱۳۶۶ کیلوگرم

اندازه (میلی متر): ۴۵۸۰ طول- ۱۷۶۰ عرض- ۱۴۸۳ ارتفاع

فاصله بین دو محور: ۲۶۰۰ میلی متر

مصرف سوخت و استاندارد ها

حجم باک: ۵۰ لیتر

استاندارد آلایندگی:  یورو ۴

برخی از امکانات خودرو ام وی ام ۵۵۰/mvm 550

-دارای ترمز ABS- EBD و ترمز های دیسکی برای هر چهار چرخ

-کیسه هوا برای سرنشینان جلو

-قابلیت پخش سی دی  و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

-چهار عدد بلندگو

-چراغ جلو و عقب

-سانروف

-سنسور دنده عقب

-روکش چرمی صندلی ها

-رینگ آلومینیومی

-تنظیم برقی آینه های جانبی

خدمات تعمیر جلوبندی ام وی ام 550 اتو رگلاژ

برای مطالعه بیشتر خودرو ام وی ام 550 و قطعات آن می توانید به سایت ویکی پدیا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید