تعمیر جلوبندی ام وی ام x22

تعمیر جلوبندی ام وی ام x22

امروز می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی ام وی ام x22 با شما صحبت کنیم. چرا که جلوبندی یکی از قسمت های مهمی است که اگر به مشکل بخورد، قسمت های مهم خودرو دچار ایراد می شود. جلوبندی شامل تمامی قسمت های جلویی و زیرین خودرو می شود. به همین ترتیب امروز ما در سایت اتو رگلاژ قصد داریم تا به بررسی این خودرو، جلوبندی آن، قطعات، نشانه ها و دلایل خرابی جلوبندی ین خودرو بپردازیم. پس اگر برای اشنایی با جلوبندی این خودرو و نکات مربوط به آن تمایل دارید، این مقاله را تا انتها دنبال کرده و صفحه را ترک نکنید.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام x22 و عقب بندی ام وی ام x22 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی ام وی ام x22

خودرو ام وی ام x22

خودرو ام وی ام ایکس  22 که به آن چری تیگو 3 یا چری تیگو 2 گفته می شود یک خودرو از شرکت چری است که بر اساس چری ای 13 ساخته شده است. قیمت این ماشین در چین از 58.900 یوآن تا 83.900 یوآن عرضه می شود. ام وی ام ایکس 22 در سگمنت کراس اوور کوچک شهری قرار دارد. ایکس 22 از لحاظ ظاهری در دسته خودرو های اسپرت قرار می گیرد. این ماشین در سال 96 بر اساس سازمان استاندارد از نظر مشتریان با کیفیت ترین خودرو در رده 50 تا 70 میلیون انتخاب شد. علاوه بر این در چین توانت رتبه اول رضایت مندی مشتریان را در خودرو های کلاس مینی اس یووی را کسب کند.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام x22 و عقب بندی ام وی ام x22 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی ام وی ام x22

به محور زیرین و قسمت های جلویی خودرو جلوبندی گفته می شود. جلوبندی قطعات مختلفی را شامل شده و در صورت خرابی هر کدام از آن ها باعث خرابی این قسمت و ایجاد اختلال در فعالیت هایی همچون حرکت، هدایت، هندلینگ و … در ماشین می شود. همانطور که متوجه شدید جلوبندی موجب حرکت، سکون، هندلینگ، هدایت، تعادل و … شده و از چپ شدن خودرو جلوگیری می کند. همچنین اگر هنگام رانندگی خصوصا سطوح نا هموار مانند دست اندز ها احساس راحتی می کنید، به دلیل وجود جلوبندی است.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام x22 و عقب بندی ام وی ام x22 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی ام وی ام x22

  • -میل موج گیر یا میل تعادل
  • -تایر ها
  • -رام
  • -سیستم تعلیق خودرو
  • -توپی چرخ
  • -سیبک
  • -طبق
  • -دسته ترمز
  • -سیبک مفصلی
  • -سگ دست
  • -شغال دست
  • -اکسل
  • -دسته موتور
  • -میل فرمان و فرمان
  • -مهره تنظیم فرمان
  • -کمک فنر و فنر
  • -گردگیر فرمان

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام x22 و عقب بندی ام وی ام x22 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

علائم خرابی جلوبندی ام وی ام x22

-کشیده شدن خودرو به یک سمت

-سواری خشک و خشن

-روغن زدگی از کمک فنر

-پاسخ خودرو نسبت به آزمون تکان

-وجود سر و صدا در حین حرکت یا پیچیدن

-لرزیدن یا زدن فرمان

-منحرف شدن خودرو به یک سمت

-عمل کردن فرمان خلاف فرمان دهی

نکته: آزمون تکان، به این گونه است باید وزن خود را با کمک دستان خود روی خودروی خود بیندازید و آن را به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید. اگر خودروی شما بیش از 2 یا 3 بار بالا پایین شد یعنی سیستم تعلیق آن فرسوده شده است. بدین ترتیب باید برای بازبینی یا تعمیر ن اقدام کنید.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام x22 و عقب بندی ام وی ام x22 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

دلایل خرابی جلوبندی ام وی ام x22

-خرابی لاستیک ها

-بالانس نبودن چرخ ها

-بلبرینگ چرخ

-غیر استاندارد و ضعیف بودن کمک فنر و فنر ها

-ضربه وارد شده به شاسی ها

-و دلیل آخر این است که هر قطعه ای از جلوبندی خراب شود موجب خرابی قسمت های دیگر نیز می شود.

وظایف قطعات جلوبندی ام وی ام x22

1-کمک فنر

کمک فنر قطعه ای است که در نزدیکی چرخ ها قرار دارد تا نوسانات فنر را کنترل و رون کند. یک سر این قسمت به اتاق شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق وصل می شود.

2-سیبک ها

قطعه بعدی سیبک است که هم چرخ ها را به سیستم تعلیق خودرو متصل می کند و هم باعث چرخیدن آن ها می شود. این قسمت به شکل کروی است و سه محور مختصاتی که نتیجه هدایت و  فرمان دهی به قسمت جلوی خودرو می شود. همچنین سیبک موجب خنثی شدن حرکت های نا خواسته مانند ورود به یک دست انداز می شود.

3-طبق

طبق ها بازو هایی هستند که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کند. این قطعات از طریق بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو وصل می شوند.

4-میل تعادل یا میل موجگیر

میل تعادل یا اصطلاحا مکانیک ها در بیشتر موارد جهت بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن خودرو کاربرد دارد. این قسمت نیرو خودرو را بین چرخ ها تقسیم کرده و از خم شدن بیش از حد خودرو جلوگیری می کند. میل موجگیر دو سر فنر های چپ و راست را به هم وصل می کند. این کار استقلال علمکرد فنر های چپ و راست را کاهش می دهد. این قطعه معمولا بین دو طبق و در قسمت پایین متصل می شود.

5-سگ دست

این قسمت وظیفه نگهداری چرخ و چرخاندن آن را بر روی محور فرمان بر عهد دارد. در حقیقت سگ دست قطعه ای لولا مانند می باشد که دیسک های ترمز، فرمان خودرو، کمک ها و توپی و اتصالات چرخ ها همگی به آن متصل می شوند. سگ دست اصلی ترین قطعه جلوبندی است که اجزای دیگر چرخ و سیستم تعلیق روی آن بسته می شود.

6-فنر

فنر یا لول فنر قطعه ای دیگر است که وزن اتاق روی آن قرار دارد فنر ها با توجه به قابلیت ارتچاعی که دارد بیشترین ضربات جاده روی آن ها قرار دارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو غیر استاندارد به شمار می رود. فنر ها خاصیت کشسانی دارند.

7-رام

رام قطعه دیگری است که از دو سر به شاسی ها وصل می شود و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شوند. این قطعه از جنس فلز است.

اجرت تعمیر جلوبندی ام وی ام x22

نکاتی مانند قطعه ای که خراب شده است، شدت خرابی، کاری که روی خودرو شما انجام می شود، متریال مورد استفاده و کیفیت و قیمت قطعات در هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام x22 موثر است. با این وجود شما می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و در خصوص خرابی جلوبندی خودرو خود و قیمت آن با کارشناسان ما صحبت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی ام وی ام x22 اتو رگلاژ

ویکی پدیا بهترین منبع برای کسب اطلاعات در خصوص جلوبندی این خودرو و مخصات آن است که می توانید به آن مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید