تعمیر-جلوبندی-ام-وی-ام-x33

تعمیر جلوبندی ام وی ام x33

در این مقاله از سایت اتو رگلاژ می خواهیم در مورد تعمیر جلوبندی ام وی ام x33 با شما صحبت کنیم. جلوبندی همانطور که از نامش پیداست به قسمت های جلویی و زیرین خودرو مربوط می شود. در این قسمت قطعات مختلفی وجود دارد و هر کدام از این قطعات موجب به حرکت در آوردن خودرو شما شده و همچنین آن را هدایت و کنترل می کنند. به همین دلیل باید تا حد امکان از خرب شده آن ها جلوگیری کنید. علاوه بر این اگر خراب بشوند، باید در سریع ترین زمان ممکن برای تعمیر آن ها اقدام کنید تا شدید تر نشود.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام x33 و عقب بندی ام وی ام x33 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر-جلوبندی-ام-وی-ام-x33

جلوبندی ام وی ام x33

جلوبندی همانطور که ذکر کردیم، قسمت جلویی و زیرین خودرو را شامل می شود. این قسمت باعث حرکت، تعادل، هدایت، سکون،  هندلینگ و همچنین جلوگیری از چپ شدن خودرو می شود. علاوه بر این جلوبندی هنگام حرکت مخصوصا در سکون ناهموار   احساس راحتی ایجاد می کند. قسمت دیگری در قسمت جلویی خودرو وجود دارد که نام آن سیستم تعلیق می باشد و ارتباط نزدیکی با جلوبندی خودرو دارد. اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. به عنوان مثال جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان می شود. در ادامه به موارد مهمی از قبیل قطعات جلوبندی، نشانه های خرابی و … اشاره می کنیم.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام x33 و عقب بندی ام وی ام x33 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی ام وی ام x33

  • -رام
  • -سگ دست
  • -شغال دست
  • -کمک فنر و فنر ها
  • -سیبک
  • -اکسل
  • -طبق ها
  • -بوش
  • میل موجگیر و میل تعادل
  • -تایر ها
  • -سیستم تعلیق
  • -میل فرمان
  • -سیستم فرمان
  • -توپی چرخ
  • -دسته موتور

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام x33 و عقب بندی ام وی ام x33 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

نشانه های خرابی جلوبندی ام وی ام x33

سواری خشک و سف

در صورتی که بعد از گذشت زمانی حس کردید احساس راحتی شما هنگام راحتی کمتر شده و خودرو شما سفت و خشک سواری می دهد، یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است. در این حالت تمام پستی بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

اختلال در فرمان خودرو

نشانه بعدی خرابی جلوبندی این خودرو کشیده شدن فرمان یا اصطلاحا زدن آن است. بدین معنا که اگر هنگام پیچیدن خودرو فرمان ماشین خلاف جهت فرمان دهی راننده عمل می کند. در بیشتر موارد ممکن است زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو درگیر اختلالاتی شده باشد. علاوه بر این لرزش فرمان در سرعت های خاص معمولا به علت بالانس نبودن چرخ ها یا وجود مشکل در سیلک ها می باشد. همچنین در صورتی خودرو اصطلاحا گیج بزند و به طرفین منحرف شود، با هم یعنی جلوبندی خودرو خراب است.

ساییدگی تایر ها و ایجاد آج های ناهمگون

در صورتی که لاستیم خودرو شما در مدت زمان کوتاهی ساییده شده است و یا سایدگی ناهمگون روی آج آن ها دیده می شود، یعنی جلوبندی خودرو به مشل خورده است. علاوه بر این شنیدم صدای سوت مانند از چرخ ها خصوصا در هنگام دور زدن نیز به معنای خربی بلبرینگ چرخ ها می باشد.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

در صورت روغن و یا چرب بودن قطعاتی مانند کمک فنر ها می توان به خرابی جلوبندی خودرو پی برد.

خرابی سیستم تعلیق

اگر می خواهید بفهمید که این قسمت خراب است یا خیر با کمک نیروی دستان خود، یک سمت کاپوت را به سمت پایین فشار دهید. در صورتی که بعد از برداشتن دستان خود بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد، سیستم تعلیق شما نیاز به بازبینی و تعمیر دارد. یادآوری می کنیم که شنیده شدن صدای های نامتعارف  در هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل نشانه های دیگر خرابی جلوبندی خودرو است.

دلایل خرابی جلوبندی ام وی ام x33

لاستیک های خراب

آج تیر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان در جلوبندی سالم از اهمیت زیادی برخودار هستند. این موضوع آنقدر مهم است که میزان نبودن آج لاستیک چپ و راست در خودرو ممکن است غریبلک را برزاند.

بالانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های خودرو شما بالانس نباشند، فرمان می لرزد. اگر به لرزیدن فرمان خودرو خود بی توجهی کنیدف جلوبندی خودرو شما خراب خواهد شد.

کافی نبودن عملکرد میل تعادل

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی خودرو قرار گرفته است. اگر این بوش ها خراب شوند غریبلک فرمان می لرزد یا اصطلاحا فرمان می زند. این قطعات در بی سر و صدا کردن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو نقش مهمی دارند.

خرابی بلبرینگ ها

اگر این قطعه خراب شود، سر و صدای خاصی دارد. یادتان باشد که تنظیم بلبرینگ چرخ بسیار مهم بوده و در عمر بلبرینگ و کارکرد آن تاثیر دارد.

سیبک خراب

خرابی و لقی سیبک باعث لرزیدن فرمان و زدن آن می شود. سیبک نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

آسیب به شاسی خودرو

اگر شاسی خودرو دچار عیب و یا آسیبی شده باشد، سریعا تنظیمات کارخانه و ابعاد شاسی بهم می ریزد. خودرویی که در به دلیل تصادف شاسی آن تغییر حالت پیدا کرده باشد، سریعا در سیستم جلوبندی خودرو مشکل پیش می آید. برگرداندن شاسی به حالت اول و تنظیم کارخانه بسیار سخت و حتی گاهی غیر ممکن است. کشیده شدن فرمان به یک سمت، خراب شدن سریع پلوس ها و پاره شدن گردگیر از نشانه های خرابی خرابی شاسی خودرو است.

خرابی  بازوی سگ دست

خرابی این قطعه موجب کشیده شدن فرمان به یک سمت می شود اما خوشبختانه تعمیر و تعویض آن کار چندان سخت و هزینه بری نیست.

ضعیف بودن فنر و کمک فنر

اگر فنر و کمک فنر ماشین ضعیف شده باشد، سیستم هدایت خودرو تحت تاثیر قرار می گیرد. در نهایت فرمان کشیده می شود.

خرابی ترمز

نیروی ترمز باید بین چرخ ها به یک اندازه تقسیم شود، درغیر این صورت یک چرخ بیشتر از دیگری تحت فشار قرار گرفته و در نتیجه دور به سرعت انچام می شود و فرمان به یک طرف منحرف می شود.

هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام x33

برای هزینه تعمیر جلوبندی خودرو مذکور  و اجرت تعمیر جلوبندی ام وی ام x33 باید نکاتی همچون قطعه خراب شده، شدت خرابی، کاری که روی خودرو شما انجام می شود، متریال مورد استفاده و قطعات خودرو توجه داشته باشید. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت تعمیر جلوبندی این خودرو با ما اتو رگلاژ تماس بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی ام وی ام x33 اتو رگلاژ

برای اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو به ویکی پدیا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید