تعمیر جلوبندی بی وای دی

تعمیر جلوبندی بی وای دی

امروز با مقاله جدیدی از سایت اتو رگلاژ همراه شما هستیم و می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی بی وای دی با شما صحبت کنیم. بی وای دی یک شرکت خودرو سازی چینی است که اولین مدل آن تحت عنوان بی وای دی 6 است که به صورت مستقل توسط این شرکت خودرو سازی طراحی و تولید شده است. یکی از قسمت های مهم این خودرو جلوبندی آن می باشد که در فعالیت هایی مانند حرکت، سکون و حتی تعادل آن نقش مهمی دارد. از همین رو اگر می خواهید با جزئیات، خرابی و تعمیر جلوبندی این خودرو آشنا شوید، تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی بی وای دی و تعمیر عقب بندی بی وای دی با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی بی وای دی

خودرو بی وای دی

همانطور که گفتیم، خودرو بی وای دی 6 اولین مدل این خودرو است که از لحاظ طراحی به مدل لکسوس آرایکس شرکت ژاپنی لکسوس شباهت زیادی دارد. این خودرو برای اولین بار در اواخر سال 2010 در نمایشگاه بین المللی خودرو شهر گوانگ ژو کشور چین رونمایی شد و از سال 2011 برای اولین بار در شهر چانگهای چین به فروش رسید. سپس به علت طراحی قوی، کارایی بالای سیستم الکترونیکی و ایمنی از محبوبیت زیادی برخودار بوده و فروش خوبی داشته است.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی بی وای دی و تعمیر عقب بندی بی وای دی با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی بی وای دی

همانطور که از نام این قسمت می توان متوجه شد، جلوبندی به قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که با قسمت دیگری که سیستم تعلیق خودرو نام دارد، ارتباط نزدیکی را دارد. اما جلوبندی شامل قسمت های متفاوت تری می شود، این قسمت دارای تمام قطعات جلویی، فرمان و میل فرمان می شود. اما سیستم تعلیق خودرو شامل چرخ های جلو و کمک فنر های جلو است.

وظیفه جلوبندی بی وای دی

جلوبندی این خودرو وظایف کلیدی و مهمی را بر عهده دارد. این وظایف شامل حرکت، جلوگیری از چپ شدن خودرو، تعادل، هندلینگ، ایجاد احساس راحتی خصوصا در سطوح ناهموار همچون دست انداز ها، هدایت و حتی سکون می باشد.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی بی وای دی و تعمیر عقب بندی بی وای دی با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی بی وای دی

-سیبک

-سگ دست

-شغال دست

-رام

-کمک فنر و فنر ها

-چرخ ها

-توپی چرخ

سیستم تعلیق

-میل موجگیر یا میل تعادل

-طبق

-بوش

-میل فرمان و فرمان

-مفصل قرقری

-گردگیر فرمان

-چهار شاخ فرمان

-اکسل

-دسته موتور

-میل فرمان و فرمان

-تایر ها

برای خرید عمده لوازم یدکی می توانید به عمده فروشی لوازم یدکی خودرو عبدالهی مراجعه کنید.

نشانه های خرابی جلوبندی بی وای دی

سواری خشک و سفت

اگر با گذشت زمان احساس کردید که دیگر مانند سابق راحتی رانندگی شما کم تر شده و خودرو شما سفت و خشک سواری می دهد، بدین معناست ک سیستم جلوبندی و سیستم تعلیق آن فرسوده شده است. در این شرایط شما باید آن را بازبینی، تعمیر و یا تعویض کنید.

اختلالات در فرمان خودرو

نشانه بعدی در خرابی خودرو، کشیده شدن فرمان و زدن آن اس. بدین منظور که هنگامی که شما می پیچید، فرمان خودرو خلاف فرمان دهی شما عمل می کند. در بیشتر موارد این موضوع حاکی از خرابی جلوبندی ماشین است. به عنوان مثال زاویه چرخ ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو با اختلالات مختلفی رو به رو می شود. به علاوه در سرعت های خاص نیز فرمان خودرو شا می لرزد که دلیل آن معمولا بالانس نبودن چرخ ها یا وجود اختلال در سیبک ها عنوان شده است.

آج های ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که لاستیک شما پس از مدت طولاتی ساییده شده و یا آج های ناهگون روی تایر خودرو مشاهده می کنید، به معنای خرابی جلوبندی می باشد. همچنین صدای سوت مانند از چرخ های خودرو نیز که معمولا هنگام دور زدن شنیده می شود، نشانه خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

در صوری که فنر و کمک فنر های پریوس و یا خودرو شما چرب و روغنی باشند، یعنی جلوبندی شما به مشکل برخورده اشت و سریعا باید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

خرابی سیستم تعلیق خودرو

برای تست این کار، خودرو خود را در مکانی پارک کنید و با کمک دستان خود کاپوت ماشین خود را به سمت پایین فشار دهید. در صورتی که بعد از برداشتن دستان خود، خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد، باید سیستم تعلیق خود را به بازبینی و تعمیر ببرید. خاطر نشان می کنیم که شنیده شدن صدای نامتعارف هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل نشانه دیگر خرابی جلوبندی خودرو محسوب می شود.

لازم به ذکر است که به محض مشاهده هر کدام از این نشانه ها سریعا باید به یک جلوبندی سازی یا تعمیرگاه مراجعه کنید. چرا که در صورت بی توجهی به این علائم، مشکل جلوبندی شما شدید تر خواهد شد.

دلایل خرابی  جلوبندی بی وا دی

لاستیک های خراب

ج های تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان در بیشتر دلایل جلوبندی سالم تاثیر زیادی دارد. تا جایی که تفاوت میزان آج لاستیک چپ و راست می تواند غریبلک را تا حدودی بلرزاند. بدین ترتیب حتما به کیفیت لاستیک ها مخصوصا لاستیک های جلو توجه کنید.

عدم بالانس چرخ ها

اگر چرخ های خودرو شما بالانس نباشند، فرمان خودرو شما می لرزد و اگر به این موضوع بی توجهی کنید، جلوبندی شما خراب می شود.

ناکافی بودن عملکرد میل تعادل (میل موجگیر)

میل تعادل به کمک دو بوش در جلوبندی خودرو قرار دارد، در صورت خرابی ای بوش ها غریبلک فرمان می لرزد و اصطلاحا می زند. این بوش ها در بی سر و صدا کردن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو نقش مهمی دارند.

خرابی بلبرینگ ها

خرابی این قطعات صدای خاصی دارد که نشانه خرابی بلبرینگ ها است. یادتان باشد که تنظیم بلبرینگ چرخ بسیار مهم بوده و در عمر بلبرینگ و کارکرد آن تاثیر دارد.

سیبک خراب

خرابی و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن فرمان می شود. سیبک نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

هزینه تعمیر جلوبندی بی وای دی

برای مشخص شدن هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی بی وای دی در مرحله اول باید کارشناس خودرو شما را بررسی کرده و تشخیص دهد که کدام قطعه خراب شده است. در مرحله بعدی باید شدت خرابی این قسمت مشخص شود. با مشخص شدن این دو کار ها و تعمیراتی که قرار است روی خودرو شما انجام شود، مشخص می شود که روی هزینه تعمیر جلوبندی آن تاثیر زیادی دارد. شما می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید

خدمات تعمیر جلوبندی بی وای دی اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید