تعمیر جلوبندی تارا

تعمیر جلوبندی تارا

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی تارا با بهترین جلوبندی سازی در تهران تماس بگیرید.خودرو تارا یک اتومبیل سواری است که مدل فیس لیفت پژو ۳۰۱ بوده و از سال ۲۰۲۰ از طریق شرکت ایران خودرو تولید می شود.  حال امروز می خواهیم یکی از قسمت های این خودرو یعنی جلوبندی آن با بررسی کنیم. چرا که جلوبندی باعث حرکت، سکون، حرکت، هدایت و … در اتومبیل شما شده و بسیار حیاتی است. پس امروز در سایت اتو رگلاژ با مقاله تعمیر جلوبندی تارا همراه ما باشید چرا که می خواهیم درمورد قطعه جلوبندی، قطعات، نشانه های خرابی و دلایل  آن با شما صحبت کنیم.

جهت اطلاع از هزینه وو اجرت تعمیر جلوبندی تارا و عقب بندی تارا با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی تارا

جلوبندی تارا  چیست؟

جلوبندی به محور جلویی و زیرین خودرو گفته می شود. این قسمت با سیستم جلوبندی ارتباط نزدیکی دارد و سیستم جلوبندی قطعاتی مانند کمک فنر و چرخ های جلو را شامل شده و سیستم تعلیق دارای قطعاتی مانند تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان است.

جهت ترمیم و تعویض شیشه جلو تارا با شیشه اتومبیل عبدالهی تماس بگیرید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی تارا و عقب بندی تارا با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظیفه جلوبندی تارا چیست؟

جلوبندی وظایفی همچون حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ و هدایت را انجام می دهد. با وجود جلوبندی خودرو شما چپ نمی کند و احساس راحتی را هنگام رانندگی و رد شدن از سطوح ناهموار مانند دست انداز ها ایجاد می کند.

جلوبندی تارا شامل چه قطعاتی می شود؟

جلوبندی قطعات متعددی دارد که هر کدام از این قطعات در وظایفی که کمی پیش بیان کردیم، موثر هستند‌‌. با خرابی این قطعات ممکن است قطعات دیگر جلوبندی نیز خراب شود. این قطعات اعم از:

-کمک فنر و فنر

-سیبک ها

-طبق ها

-بوش

-توپی چرخ

-دسته موتور

-تایر ها

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-میل فرمان و فرمان

-میل موج گیر یا میل تعادل

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی تارا و عقب بندی تارا با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی تارا چه وظایفی دارند؟

کمک فنر:

کمک فنر قطعه ایست که در نزدیکی چرخ ها متصل می شود، تا نوسانات فنر را کنترل و روان کند. یک سر فنر به اتاق یا شاسی و سر دیگر به قسمتی از سیستم تعلیق، مانند پوسته اکسل یا طبق متصل است. در این وضعیت حرکت فنر سبب افزایش و کاهش طول کمک‌ فنر می شود.

انواع کمک‌ فنر:

کمک‌ فنر هیدرولیکی یا روغنی

فنر گازی یا بادی

کمک‌ فنر تلسکوپی

فنر هیدرواستاتیکی

کمک‌ فنر اهرمی

سیبک ها:

سیبک فرمان قطعه ای است، که علاوه بر متصل کردن چرخ ها به سیستم تعلیق خودرو، با عث چرخیدن چرخ ها هم می شود. این قطعه کروی شکل، باعث چرخش به سه محور مختصاتی، که نتیچه هدایت و فرمان دهی به قسمت جلوی خودرو میشود. همچنین سیبک، باعث خنثی سازی حرکت‌های ناخواسته مثل ورود به یک دست انداز میشود. سیبک فرمان، از یک طرف به طبق های خودرو و از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل می شود. فرمان خودرو را به هر طرف بچرخد، سیبک نیز چرخ ها را به همان طرف می چرخاند. سیبک ها همواره تحت فشار نیروهای کششی هستند و تلاش می کنند که از میزان اصطکاک به وجود آمده در بین قطعات بکاهند و تحمل بخشی از وزن خودرو بر عهده سیبک است.

-طبق

قطعه بعدی بازو ‌هایی است که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می‌ کند. بوش ها طبق ها را به شاسی خودرو از طریق گوی و کاسه به چرخ خودرو متصل می کنند.

-میل تعادل یا میل موج گیر

میل موجگیر یا به اصطلاح مکانیک ها، در بیشتر موارد جهت بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن خودرو بکار می رود. این قطعه نیروی میان چرخ ها را هنگام جرکت خودرو در پیچ ها را تقسیم می کند. همچنین با وجود این قطعه از خم شدن بیش از حد خودرو به یکی از طرفین جلوگیری می شود. میل تعادل دو سر فنر های چپ و راست را به هم متصل می کند، این کار استقلال عملکردی فنر های چپ و راست را کاهش می دهد. محل نصب این قطعه بین دو طبق پایین نصب می شود.

هنگامی که خودرو از پیچ عبور می کند، اتاق به طرف بیرون پیچ متمایل می شود. در نتیجه طبق های پایین برای مخالفت حرکت می کنند  و میل تعادل را می چرخاند. میل تعادل در برابر پیچش مقاومت می کند. این کار سیستم تعلیق را در هنگام پیچیدن خودرو سفت کرده که در نتیجه اتاق خودرو کمتر کج می شود.

هزینه تعمیر جلوبندی تارا

برای هزینه تعمیر جلوبندی و اجرت تعمیر جلوبندی تارا باید موارد زیر توسط تعمیر کار بررسی شوند:

-قطعه خراب شده

-شدت خرابی آن قطعه

-خدماتی که باید روی خودرو شما انجام می شود.

-متریال و کیفیت قطعات مورد استفاده

با توجه به این موارد هزینه تعمیر جلوبندی شما مشخص می شود. برای اطلاع از قیمت تعمیر جلوبندی و هزینه اجرت این خودرو می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و از نکات مهم و قیمت ها با خبر شوید.

علائم خرابی جلوبندی تارا

-سواری خشک و سفت در خودرو

-نبود راحتی هنگام رانندگی خصوصا رد شدن از سطوح ناهموار مانند دست انداز ها

-روغنی بودن قطعات جلوبندی مانند کمک فنر ها

-لرزیدن و زدن فرمان خودرو

-پیچیدن فرمان خودرو خلاف فرمان دهی راننده

-وجود آج های ناهمگون روی تایر ها و ساییده شدن آن ها در مدت زمان کوتاه

-خرابی سیستم تعلیق خودرو و تست تکان

آزمون تکان

در این آزمون برای اطمینان از خرابی سیستم تعلیق خودرو، باید خودرو خود را در مکانی پارک کرده و سپس وزن خود را توسط دستان خود را روی کاپوت خودرو قرار دهید و بعد  دستان خود را بردارید. حال ببینید که خودرو شما بیش از 2 یا 3 بار بالا و پایین می شود یا خیر. اگر بیش از این مقدار بود، یعنی سیستم تعلیق شما معیوب شده و به بازبینی و تعمیر احتیاج دارد.

دلایل خرابی جلوبندی تارا

-خرابی لاستیک ها

-غیر استاندارند و ضعیف بودن کمک فنر و فنر ها

-خراب بودن بلبرینگ ها

-ضربه وارد شده به شاسی ها -هر قطعه از جلوبندی خراب باشد، باعث خرابی و آسیب رساندن به بقیه قسمت های جلوبندی می شود.

خدمات تعمیر جلوبندی تارا اتو رگلاژ

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این خودرو به ویکی پدیا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید