تعمیر جلوبندی تالیسمان

تعمیر جلوبندی تالیسمان

ما در این مقاله می خواهیم در مورد تعمیر جلوبندی تالیسمان و عقب بندی تالیسمان بحث و بررسی کنیم. همچنینی در مورد هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی تالیسمان بحث کنیم .یکی از قسمت هایی که در تمامی خودرو ها اهمیت دارد و خراب شدن آن باعث خرابی تمام قسمت های خودرو می شود، جلوبندی است. جلوبندی همان قسمت جلویی و زیرین خودرو است که شامل قطعاتی مانند کمک فنر و فنر، سیستم فرمان، سگ دست و … می باشد. خرابی این قطعه باعث اختلال در فعالیت های مهمی همچون حرکت، سکون، تعادل و … می شود. از همین رو در مقاله تعمیر جلوبندی تالیسمان می خواهیم نشانه های خرابی و دلایل خرابی آن ها را برای شما بررسی کنیم. در نتیجه اگر می خواهید با این قسمت و قطعات آن آشنا شوید، با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی تالیسمان و تعمیر عقب بندی تالیسمان با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی تالیسمان

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی تالیسمان و تعمیر عقب بندی تالیسمان با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی چیست؟

همانطور که از نام این قسمت پیداست جلوبندی به قسمت های جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که وظیفه آن حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ شدن خودرو و ایجاد احساس راحتی در خودرو می شود. قسمت دیگری به نام سیستم تعلیق وجود دارد که در نزدیکی جلوبندی قرار دارد. اما هر کدام از این قسمت ها شامل قطعات مختلفی می شوند. به عنوان مثال جلوبندی شامل قطعاتی همچون سیستم فرمان، میل فرمان و تمامی قسمت های جلویی خودرو می شود. اما سیستم تعلیق دارای قطعاتی مانند کمک فنر های جلو و چرخ های جلو است. در ادامه به قطعات این قسمت اشاره خواهیم کرد.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی تالیسمان و تعمیر عقب بندی تالیسمان با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

 قطعات جلوبندی کدامند؟

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-سیبک ها

-طبق ها

-بوش ها

-تایر ها

-سیستم تعلیق خودرو

-میل فرمان و فرمان

-کمک فنر و فنر ها

-میل موجگیر یا میل تعادل

-توپی چرخ

-دسته موتور

-سیبک مفصلی

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی تالیسمان و تعمیر عقب بندی تالیسمان با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی چه وظایفی دارند؟

رام

قطعه ای از جلوبندی است که از جنس فلز بوده و از دو سر به شاسی ها متصل می شود و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق متصل می شوند.

فنر

فنر یا لول قطعه بعدی است که وزن اتاق روی آن قرر دارد. این قطعات با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارد، بیشترین ضربات جاده روی آن قرار دارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو غیر استاندارد محسوب می شود.

کمک فنر

کمک فنر قطعه دیگری است که در نزدیکی چرخ ها متصل است، تا نوسانات فنر را کنترل و روان کند. یک سر این قطعه به اتاق یا شسی و سر دیگر به قسمتی از سیستم تعلیق، مانند پوسته اکسل یا طبق وصل می شود. در این وضعیت حرکت کمک فنر باعث افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

-کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی

-کمک فنر گازی یا بادی

-تلسکوپی

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

جهت تعمیر و تعویض شیشه عقب تالیسمان به وب سایت عبدالهی گلس مراجعه کنید.

سیبک ها

سیبک فرمان قطعه ای است که علاوه بر متصل کردن چرخ ها به سیستم تعلیق خودرو، موجب چرخیدن چرخ ها نیز می شود. این قطعه کروی شکل موجب چرخش سه محور مختصاتی شده و هدایت و فرمان دهی به قسمت جلوی خودرو را ممکن می سازد. علاوه بر این سیبک موجب خنصی سازی حرکت های ناخواسته همچون ورود به یک دست انداز می شود. سیبک فرمان، از طرفی به طبق خودرو وصل بوده و از طرفی دیگر به متعلقات خودرو متصل است. فرمان خودرو به هر طرفی بچرخد، سیبک نیز به همان طرف می چرخد. سیبک نیز چرخ ها را به همان طرف می چرخاند. سیبک ها همواره تحت فشار نیروی کششی بوده و میزان اصحکاک میان قطعات را کاهش می دهند. همچنین تحمل قسمتی از وزت خودرو را سیبک تحمل می کند.

-طبق

طبق ها بازو هایی هستند که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کند. این قطعات از طریق بوش ها به شاسی خودرو و از طریق گوی و کاسه به چرخ خودرو متصل هستند.

میل موجگیر یا میل تعادل

میل تعادل که به آن میل مکانیک ها نیز مو گویند، در بیشتر موارد جهت بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن آن استفاده می شوند. تعادل وظیفه تقسیم نیرو بین چرخ ها هنگام حرکت پیج ها را بر عهده داشته و از خم شدن بیش از حد خودرو جلوگیری می کنند. میل تعادل دو سر فنر های چپ و راست را به هم نتصل می کند که این کار باعث می شود تا استقلال عملکردی فنر های چپ و راست کاهش یابد. موج گیر بین دو طبق پایین نصب می شود. هنگامی که خودرو پیچ را طی می کند، اتاق به طرف بیرون پیچ متمایل می شود. در نتیجه این تمایل طبق های پایین در جهت مخالف حرکت کرده و میل تعادل می پیچانند.

نشانه های خرابی جلوبندی تالیسمان چیست؟

بالانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های خودرو شما بالانس نباشند، موجب لرزیدن فرمان شده و در صورت بی توجهی به آن جلوبندی خراب می شود. در بررسی این قسمت ابتدا باید به میزان فشار زیاد لاستیک ها و بعد میزان آج آن ها را اندازه گیری کنید. ساییدگی لاستیک ها می تواند آسیب های زیادی را به سیستم تعلیق جلوبندی وارد کند. به دلیل اینکه لاستیک های فرسوده موجب لرزش های زیادی در خودرو می شودند. سیستم جلوبندی بیشتری آسیب می بیند. لاستیک های جلوی خودرو تاثیر بیشتری در این موضوع دارند که از همین رو نسبت به ساییدگی لاستیک های جلو حساس هستند.

کافی نبودن عملکرد میل تعادل یا میل موجگیر

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی ماشین قرار گرفته است. اگر این بوش ها خراب شود، غریبلک فرمان می لرزد و سپس فرمان می لرزد. این بوش ها در بی سر و صدا کردن سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین نقس مهمی ایفا می کند. میل تعادل در سر پیج ها نیروی پیچش را تقسیم کرده و تعادل خودرو را حفظ می کنند. این میله از خم شدن بیش از حد خودرو جلوگیری می کند. اگر خراب شوند غریبلک فرمان می لرزد یا به اصطلاح فرمان می زند. خرابی این قسمت و عدم تعادل حفظ خودرو موجب آسیب های جدی به جلوبندی خودرو می شود.

خرابی بلبرینگ ها

اگر این قسمت خراب شود، صدای خاصی ایجاد می شود که به علت معیوب بودن این قطعه است. یادتان باشد که تنظیم بلبرینگ چرخ از اهمیت زیادی برخودار بوده و در کارکرد آن تاثیر مثبت می گذارد.

اختلالات در فرمان خودرو

نشانه بعدی در خرابی خودرو، کشیده شدن فرمان و زدن آن اس. بدین منظور که هنگامی که شما می پیچید، فرمان خودرو خلاف فرمان دهی شما عمل می کند. در بیشتر موارد این موضوع حاکی از خرابی جلوبندی ماشین است. به عنوان مثال زاویه چرخ ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو با اختلالات مختلفی رو به رو می شود. به علاوه در سرعت های خاص نیز فرمان خودرو شا می لرزد که دلیل آن معمولا بالانس نبودن چرخ ها یا وجود اختلال در سیبک ها عنوان شده است.

هزینه تعمیر جلوبندی تالیسمان

برای اجرت تعمیر جلوبندی تالیسمان یا هزینه تعمیر آن باید به نکاتی همچون قطعه خراب شده، شدت خرابی آن، خدمات و کار هایی که قرار است روی آن قطعه انجام شود، کیفیت متریال و اصل یا فیک بودن قطعات توجه کنید. چرا که جهت تایین هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی این خودرو و خودرو های دیگر باید این موارد مشخص شود. در نتیجه با اتو رگلاژ تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید و از قیمت تعمیر جلوبندی خودرو خود اطلاع پیدا کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی تالیسمان اتو رگلاژ

ویکی پدیا بهترین منبع برای کسب اطلاعات درمورد این خودرو است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید