تعمیر جلوبندی تیبا

تعمیر جلوبندی تیبا

تعمیر جلوبندی تیبا  یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های آن می باشد. چرا که بدون جلوبندی درواقع خودرو شما فرقی با یک ارابه چوبی ندارد! جلوبندی قسمت محور جلویی و زیرین ماشین می باشد که از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. این قسمت ها هر کدام کار خودشان را انجام می دهند. تیبا اولین محصول سایپا است که در  بیست و سوم آذر سال هه رونمایی شد. در طراحی این خود و از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره ای کمک گرفت. حال در ادامه هم درمورد مشخصات فنی و اطلاعات تکمیلی این خودرو و هم درمورد جلوبندی سایپا با شما صحبت خواهیم کرد. پس اگر می خواهید درمورد تعمیر جلوبندی تیبا و  یکی از مهم ترین قسمت های خودرو اطلاعات کسب کنید این مقاله را از دست ندهید و با ما در این مقاله از سایت اتو رگلاژ با ما همراه باشید. تعمیر جلوبندی تیبا

 

02177454779

خودرو تیبا

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که این خودرو اولین محصول شرکت سایپا محسوب می شود. مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره ای در طراحی این خودرو نقش داشتند. هنگامی که این خودرو را نگاه می کنید، استفاده از قطعات پراید، کیا ریو و تندر نود به چشم می خورد. مدیر استراتژیک سایپا که نام که نام وی ناظمی است، با تایید کمک گرفتن از مشاوران خارجی در این پروژه به کار بردن تجهیزات سایپا در تولید ریو و پراید را موجب کاهش هزینه طراحی این خودرو می داند.

هزینه تعمیر جلوبندی تیبا

هزینه طراحی خودروی تیبا حدود صد و بیست میلیون تومان دلار بوده است. البته لازم به ذکر می باشد که استفاده از قطعات و طراحی های مشترک موجب کاهش هزینه طراحی آن شده است. ماشین تیبا هنگامی که رونمایی شد برای دهک های میانی و پایین جامعه با قیمت ده میلیون تومان به نمایش گذاشته شد اما با هنگامی که قیمت ها افزایش یافت، از دسترس دهک های پایین خارج شد.

برای اطلاع از اجرت تعمیر جلوبندی تیبا با شماره 09194143400 جناب آقای امیری تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی تیبا 2

جلوبندی این خودرو و یا تمام خودرو ها درواقع محور جلویی و زیرین آن ها محسوب می شود. این قسمت باعث ایجاد راحتی راننده هنگام رانندگی و سطوح ناهموار شده و همچین چپ شدن خودرو را خنثی می کند. درواقع می توان گفت که این قسمت هندلینگ و هدایت خودرو را بر عهده داشته و نقش بسیار زیادی در تعادل آن دارد. سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو در حرکت خودرو به سمت چپ و راست را بسیار نرم و روان می کنند. این قسمت دارای اجزاي مختلفی است که در ادامه آن ها را نام می بریم.

قطعات جلوبندی تیبا

۱. طبق ها ۲. سیبک ها ۳. میل موجیگر یا میل تعادل ۴. سگ دست ۵. شغال دست ۶. دستگاه تعلیق ۷. سیستم فرمان ۹. اکسل ۱۰. فنر ۱۱. کمک فنر

تعمیر جلوبندی تیبا

در این قسمت ایرادات خودرو را برای شما می کنیم و روش رفع آن هم بررسی می کنیم.

-کشیدن خودرو به یک سمت

برای تعمیر جلوبندی تیبا در صورتی که خودرو شما خصوصا در سرعت های خاص به یک طرف کشیده می شود، به این معناست که جلوبندی شما ایراد دارد. در ادامه دلایل این اشکال را بیان کرده و روش هر کدام را برای شما توضیح می دهیم.

۱. اختلاف زوایای کمبر و کستر

روشی که برای این عیب می توان انجام داد این است که باید زوایای چرخ را بررسی کنید. در صورتی که زاویه کمبر غلط بود و همجنین شاخص زاویه کمبر صحیح قرار داشت، زاویه کمبر باید تغییر داده شود. همچین اجزاي سیستم تعلیق باید از نظر شل بودن یا دفمرگی بررسی شوند. این موضوع در تعمیر جلوبندی تیبا از اهمیت زیادی برخودار است.

۲. سایش شدید لاستیک ها

جهت تعمیر جلوبندی تیبا، دلیل دوم می تواند سایش شدید لاستیک ها باشد که اگر دلیل اول وجود نداشت، به سراغ بررسی لاستیک ها بروید.

۳. تنظیم غیر یکسان زاویه چرخ ها

اگر اشکال دوم هم وجود نداشت و لاستیک های شما کاملا سالم بود، باید زوایای فرمان را چک کنید و اگر تنظیم نبود آن را تنظیم کنید.

-فرمان پذیری سخت

اگر فرمان شما به سختی می چرخد و به سختی عمل می کند، بی شک جلوبندی شما به مشکل خورده و ممکن است دلایل زیر را داشته باشد :

۱. ارتفاع نامناسب خودرو

دلیل اول ممکن است ارتفاع نامناسب خورد باشد. به عنوان مثال ارتفاع خودو شما در قسمت جلویی بالا و یا در قسمت عقب ارتفاع خودرو شما پایین باشد.  در این شرایط شما باید فنر خود را از نظر خرابی و یا غیر استاندارد بودن، عدم امکان تنظیم بار یا شکم دادن بررسی کنید.

۲. روغن کاری ضعیف یا فرسودگی سیبک پایین

اگر فنر خودروی شما مشکلی نداشت، دلیلی دیگری که ممکن این باعث فرمان پذیری سخت شود، روغن کاری ضعیف و یا فرسودگی سیبک پایین می باشد. در این مواقع باید وضعیت سیبک پایین را روغن کاری یا تعویض کنید.

۳. خرابی یا دفرمه بودن دنده شانه ای

دلیل سوم می تواند خرابی یا دفرمگی دنده شانه ای فرمان یا اهرم بندی ها و تنظیم نامناسب آن ها باشد. درصورت به وجود آمدن این مشکل باید وضعیت سیستم فرمان را بررسی کنید.

-کشیدن ترمز

مشکل بعدی کشیدم شدن فرمان است که دلایل آن به شرح زیر است:

۱.زاویه کستر منفی بیش از حد

در این شرایط کاری که می توانید انجام دهید این است که زاویه کستر را بررسی کنید. اگر زاویه آن صحیح نبود، سیستم تعلیق را از نظر آسیب دیدگی و شل بودن آن بررسی کنید.

۲. فشار نامتناسب باد لاستیک ها

لاستیک ها را بطور مساوی و یکسان تا فشار توصیه شده بادگیری کنید.

۳. آسیب دیدگی سیستم ترمز

اگر می خواهید مطمئن شوید که سیستم ترمز شما آسیب دیده است یا خیر باید ترمز ها را بررسی  کنید.

-لرزش فرمان

اگر جلوبندی شما به مشکل بخورد، لرزش فرمان یکی از نشانه های آن می باشد. که ممکن است دلایل زیر را داشته باشد:

۱. زاویه کستر مثبت بیش از حد و یا اختلاف زوایای کستر

زوایه کستر را چک کنید. اگر زاویه آن درست نبود، مشکل دیگری که باید بررسی کنید اجرا سیستم تعلیق از نظر آسیب دیدگی و شل بودن می باشد.

۲.تابیدگی یا بالانس نبودن چرخ/ لاستیک

شرایط لاستیک ها و چرخ را بررسی کنید.

۳. شل بودن بوش ها جعبه فرمان

بوش های جعبه فرمان را از نظر خرابی و یا فرسودگی یا یا شل بودن پایه های نگهدارنده بررسی کنید. خدمات جلوبندی سازی اتو رگلاژ:

اگر نیاز به هر نوع خدمات شیشه اتومبیل دارید، اعم از ترمیم، تعویض و خرید می توانید به یکی از بهترین تعمیرگاه های شیشه یعنی شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

تعمیر جلوبندی تیبا و تعمیر جلوبندی تیبا 2 از تخصص های اتو رگلاژ می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید