تعمیر جلوبندی تیگو 8

تعمیر جلوبندی تیگو 8

تعمیر جلوبندی تیگو 8 و عقب بندی تیگو 8 موضوع مورد بحث ما در این مقاله می باشد.خودرو تیگو 8 که به آن چری تیگو 8 نیز می گویند یک خودروی کراس اوور اندازه متوسط ساخت شرکت چری و از خانواده چری تیگو است. حال در مقاله امروز ما می خواهیم درمورد جلوبندی این خودرو و قطعات آن با شما صحبت کنیم. چرا که جلوبندی یکی از قطعات مهمی است که حرکت، سکون،هدایت، تعادل، هندلینگ، جلوگیری  از چپ شدن خودرو  و … به آن وابسته هستند. پس در صورتی که می خواهید در مورد تعمیر جلوبندی تیگو 8 اطلاعات کافی  کسب کنید، جایی نروید و تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و آن را مطالعه کنید.

جهت اطلاع از تعمیر جلوبندی تیگو 8 و عقب بندی تیگو 8 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی تیگو 8

جلوبندی چیست و چه وظیفه ای دارد؟

جلوبندی درواقع همان محور جلویی و زیرین خودرو است که وظایفی همچون حرحکت، سکون، هدایت، تعادل، هندلینگ و … را بر عهده دارد. همچنین از چپ شدن خودرو جلوگیری کرده و موجب می شود تا شما هنگام رانندگی در سطوح ناهموار احساس راحتی داشته باشید.

ناگفته نماند که این قسمت با سیستم تعلیق خودرو رابطه تنگاتنگی دارد اما هر کدام شامل قسمت های جداگانه می شوند. جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و سیستم فرمان و سیستم تعلیق شامل کمک فنر های جلو و چرخ ها می شود.

جهت اطلاع از تعمیر جلوبندی تیگو 8 و عقب بندی تیگو 8 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی تیگو 8

-سگ دست

-شغال دست

-رام

-سیبک

-سیستم تعلیق خودرو

-میل موجگیر یا میل تعادل

-چرخ ها

-بوش ها

-طبق ها

-فنر و کمک فنر ها

-توپی چرخ

-اکسل

-دسته موتور

-گردگیر

جهت اطلاع از تعمیر جلوبندی تیگو 8 و عقب بندی تیگو 8 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

خرابی جلوبندی تیگو 8 چه نشانه هایی دارد؟

-کشیده شدن خودرو به یک سمت

-سواری خشک  و خشن

-روغن زدگی از کمک فنر ها

-پاسخ خودرو نسبت به آزمون تکان (آزمون مربوط به خرابی سیستم تعلیق خودرو)

-وجود سر و صدا در حین حرکت یا پیچیدن

-لرزیدن یا زدن فرمان  و عمل نکردن فرمان طبق فرمان دهی راننده

-منحرف شدن خودرو به طرفین

تعمیر جلوبندی تیگو 8

در این بخش می خواهیم تمام جزئیاتی که برای تعمیر جلوبندی تیگو 8 لازم است بدانید را برای شما شرح دهیم.

سیستم فرمان و نقش آن در جلوبندی

به طور کلی کنترل و تعادل خودرو از طریق سیستم فرمان انجام می شود. سیستم فرمان از جعبه فرمان و سگ دست و سیبک ها به چرخ ها به چرخ خودرو وصل می شود و موجب یکپارچه شدن نظام جلوبندی می شوند. اگر کوچکترین خللی در سیستم جلوبندی خودرو اتفاق بی افتد، اولین و آثار این مشکل در سیستم کنترل فرمان خودرو پدیدار می شود.

سیبک در خودرو و نقش های آن در جلوبندی

قطعه سیبک است که همان قطعه ای می باشد که چرخ ها را به سیستم تعلیق خودرو متصل می کند و باعث چرخیدن آن ها هم می شود. این قطعه کروی شمل موجب چرخیدن سه محور مختصاتی می شود که در نتیجه قسمت جلوی خودرو را هدایت و فرمان دهی می کند. علاوه بر ین سیبک حرکت های ناخواسته مانند ورود به یک دست انداز را ختصی می کند. سیبک فرمان از یک سو به طبق های خودرو از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل است. فرمان خودرو به هر طرف که بچرخد سیبک هم به همان طرف می چرخد. سیبک ها هموار توسط نیروی های کششی تحت فشار بوده و تلاش می کنند تا ایز میزان اصحکاک به وجود آمده در بین قطعات را کاهش داده و بخشی از وزن آن را تحمل کنند.

علائم خرابی سیبک ها

علائم خرابی این قطعه شامل لرزش فرمان هنگام حرکت و چرخیدن فرمان، خلاصی بیش از حد فرمان، کشیده شدن فرمان به یک سمت، عدم بازگشت فرمان به موقعیت اصلی خود بعد از چرخیدن، شنیده شدن صدای تق تق هنگام عبور از دست انداز، کاش میزان فرمان پذیری در خودرو، عدم حرکت خودرو در خط مستقیم و ایحاد انحراف در حین حرکت، سائیدگی در چرخ های جلو هستند.

گردگیر و نقش آن در جلوبندی

این قطعه یکی از اجزای مهم جلوبندی محسوب می شود که نمی گذارد به قطعاتی همچون سیبک و کمک فنر ضربه وارد شود و از آن ها محافظت می کند.

کمک فنر و نقش آن در جلوبندی

کمک فنر ها موجب آسان شدن کار برای فنر ها می شوند. اگر یدتان باشد در خودرو های گذشته هنگامی که ناهمواری هایی مانند دست انداز ها مواجه می شدید، خودرو به گونه ای از آن عبور می کرد که تمام سیستم خودرو شما بهم می ریخت علت این موضوع نبودن سیستم کمک فنر است

سگ دست و شغال دست و نقش آن در جلوبندی خودرو

سگ دست از یک طرف به طبق ها و از طرف دیگر به کمک فنر خودرو متصل است.

نقش سیبک در جلوبندی شامل موارد زیر است:

-انتقال وزن بدنه خودرو به چرخ ها

-وظیفه انتقال نیرو جهت حرکت چرخ ها به سمت چپ و راست

چگونه بفهمیم سگ دست خودرو خراب شده است؟

هنگامی که سگ دست در اثر ضربه و یا فشار نا متعارف تاثیر زیادی را روی چرخ ها می گذارید، بدین معناست که این قطعه خراب شده است. بدین ترتیب سیستم جلوبندی در خودرو بهم ریخته و آسیب های دیگری به طبق ها و کمک فنر خودرو نیز می رسد.

در صورت مشاهده هر کدام از این نشانه ها بدون دریغ سریعا به یک جلوبندی سازی مراجعه کنید و برای تعمیر جلوبندی خودرو خود اقدام نمایید.

اجرت تعمیر جلوبندی تیگو 8

برای اجرت تعمیر جلوبندی تیگو 8 و هزینه تعمیر جلوبندی آن دانستن چند نکته ضروری است. اولین و مهم ترین نکته قطعه ای است که خراب شده و با توجه به آن قیمت تعمیر جلوبندی این خودرو متفاوت خواهد بود. دومین نکته مهم شدت خرابی است و با توجه به شدت خرابی قیمت تعمیر جلوبندی شما کمتر یا بیشتر خواهد شد. با توجه به شدت خرابی و قطعه خراب شده کاری که روی جلوبندی شما هم انجام می شود، متفاوت است. کیفیت قطعه شما نیز با توجه به شرکت  و کشور سازنده بهتر یا برعکس خواهد بود و در قسمت تعمیر جلوبندی این خودرو تاثیر گذار است. متریال مورد استفاده نیز در تعمیر جلوبندی تیگو 8 تاثیر می گذارد.

شما مشتریان عزیز و گرامی می توانید با یک تماس از جزئیات تعمیر جلوبندی تیگو 8، هزینه و اجرت آن با خبر شوید. پس چه سریع تر با اتو رگلاژ تماس حاصل فرمائید.

جهت اطلاع از تعمیر جلوبندی تیگو 8 و عقب بندی تیگو 8 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی تیگو 8 اتو رگلاژ

اگر می خواهید در خصوص تمام قسمت های جلوبندی این خودرو اطلاعات کسب کنید، ویکی پدیا بهترین منبع شما است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید