تعمیر جلوبندی داستر

تعمیر جلوبندی داستر

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی داستر و عقب بندی داستر می توانید با بهترین جلوبندی سازی در تهران تماس بگیرید.امروزه خودرو یکی از دارایی های ارزشمند انسان ها خصوصا در کشور ایران محسوب می شود. از همین رو باید به این دارایی ارزشمند خود اهمیت دهیم. یکی از قسمت های مهم خودرو که فعالیت هایی همچون حرکت و سکون را انجام می دهد، جلوبندی است. جلوبندی در قسمت جلویی و زیرین خودرو قرار دارد. شما باید با این قسمت در خودرو خود آشنا شوید تا در صورت خرابی قطعات موجود در این قسمت سریعا به جلوبندی سزی یا تعمیرگاه مراجعه کنید. چرا که در صورت بی توجهی و آشنا نبودن با نشانه های خرابی جلوبندی خودرو، مشکل آن شدید تر شده و به قطعات دیگر هم آسیب می زند. با مقاله تعمیر جلوبندی داستر همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی داستر و عقب بندی داستر با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی چیست؟

همانطور که قبلا گفتیم جلوبندی در خودرو داستر و در خودرو های دیگر تعریف یکسانی دارد. جلوبندی به قسمت زیرین و جلویی خودرو گفته می شود که با سیستم تعلیق حلوبندی ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد. اما جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان شده و سیستم تعلیق دارای قطعاتی مانند کمک فنر های جلو و چرخ های جلو را شامل می شود. این قسمت وظایف زیر را انجام می دهد.

-جلوبندی خودرو را به حرکت در می آورد.

-توقف و سکون خودرو شما توسط جلوبندی صورت می گیرد.

-جلوبندی خودرو شما را متعادل می کند.

-هندلینگ و هدایت خودرو شما بر عهده جلوبندی است.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی داستر و عقب بندی داستر با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی شامل چه قطعاتی می شود؟

در قسمت جلویی خودرو یا همان جلوبندی قطعات مختلفی وجود دارد و هر کدام وظایف مختلفی را انجام می دهند. لازم به ذکر است که در صورت خرابی هر کدام از این قطعات، قطعات دیگر نیز خراب می شوند. این قطعات به شرح زیر هستند:

-سیبک مفصلی

-سیبک ها

-طبق ها

-بوش ها

-رام

-میل موج گیر یا میل تعادل

-سگ دست

-کمک فنر و فنر ها

-میل فرمان و سیستم فرمان

-شغال دست

-دسته موتور

-چرخ ها

-توپی چرخ

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی داستر و عقب بندی داستر با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی داستر

برای تعمیر جلوبندی این خودرو ابتدا باید به دنبال یک جلوبندی سازی خوب بگردید. در یک جلوبندی سازی خوب، شما می توانید خودرو خود را به مجرب ترین و بهترین متخصصین بسپارید تا با بهترین قطعات و متریال خودرو شما را تعمیر کنند. یادتان باشد که تعمیرگاه و یا جلوبندی سازی که به آن مراجعه می کنید، قطعات اصل را جایگزین قطعات خراب شده جلوبندی شما بکنند و آن جلوبندی سازی شناخته شده باشد.

در اتو رگلاژ با وجود با تجربه ترین و بهترین متخصصین و وجود با کیفیت ترین قطعات، شما می توانید خودرو خود را به ما بسپارید. همچنین می توانید با ما تماس بگیرید و خدمات مشاوره رایگان را دریافت کنید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی داستر و عقب بندی داستر با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

هزینه تعمیر جلوبندی داستر

جهت هزینه تعمیر جلوبندی و اجرت تعمیر جلوبندی داستر باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

-برای تایین هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو باید قطعه خراب شده خودرو شما مشخص شود.

-مورد بعدی شدت خرابی است که در تایین هزینه جلوبندی تاثیر زیادی دارد.

-در قدم بعدی باید کاری که روی خودروی شما قرار است انجام شود نیز مشخص شود.

-و در آخر متریال و کیفیت قطعات مورد استفاده یعنی اصل یا فیک بودن آن مورد اهمیت است.

نشانه های خرابی جلوبندی داستر

سواری خشک و سفت

اگر با گذشت زمان احساس کردید که دیگر مانند سابق راحتی رانندگی شما کم تر شده و خودرو شما سفت و خشک سواری می دهد، بدین معناست ک سیستم جلوبندی و سیستم تعلیق آن فرسوده شده است. در این شرایط شما باید آن را بازبینی، تعمیر و یا تعویض کنید.

خراب بودن لاستیک ها

عواملی که در پارامتر های جلوبندی سالم تاثیر مستقیم دارند شامل آج تایر ها، یمفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان هستند. حتی تفاوت میزان آج لاستیک چپ و راست هم می نواند موجب لرزیدن غریبلک فرمان شود. به همین ترتیب باید به کیفیت لاستیک ها مخصوصا لاستیک های جلو اهمیت دهید.

بالانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های خودرو شما بالانس نباشند، موجب لرزیدن فرمان شده و در صورت بی توجهی به آن جلوبندی خراب می شود. در بررسی این قسمت ابتدا باید به میزان فشار زیاد لاستیک ها و بعد میزان آج آن ها را اندازه گیری کنید. ساییدگی لاستیک ها می تواند آسیب های زیادی را به سیستم تعلیق جلوبندی وارد کند. به دلیل اینکه لاستیک های فرسوده موجب لرزش های زیادی در خودرو می شودند. سیستم جلوبندی بیشتری آسیب می بیند. لاستیک های جلوی خودرو تاثیر بیشتری در این موضوع دارند که از همین رو نسبت به ساییدگی لاستیک های جلو حساس هستند.

کافی نبودن عملکرد میل تعادل یا میل موجگیر

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی ماشین قرار گرفته است. اگر این بوش ها خراب شود، غریبلک فرمان می لرزد و سپس فرمان می لرزد. این بوش ها در بی سر و صدا کردن سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین نقس مهمی ایفا می کند. میل تعادل در سر پیج ها نیروی پیچش را تقسیم کرده و تعادل خودرو را حفظ می کنند. این میله از خم شدن بیش از حد خودرو جلوگیری می کند. اگر خراب شوند غریبلک فرمان می لرزد یا به اصطلاح فرمان می زند. خرابی این قسمت و عدم تعادل حفظ خودرو موجب آسیب های جدی به جلوبندی خودرو می شود.

خرابی بلبرینگ ها

اگر این قسمت خراب شود، صدای خاصی ایجاد می شود که به علت معیوب بودن این قطعه است. یادتان باشد که تنظیم بلبرینگ چرخ از اهمیت زیادی برخودار بوده و در کارکرد آن تاثیر مثبت می گذارد.

اختلالات در فرمان خودرو

نشانه بعدی در خرابی خودرو، کشیده شدن فرمان و زدن آن اس. بدین منظور که هنگامی که شما می پیچید، فرمان خودرو خلاف فرمان دهی شما عمل می کند. در بیشتر موارد این موضوع حاکی از خرابی جلوبندی ماشین است. به عنوان مثال زاویه چرخ ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو با اختلالات مختلفی رو به رو می شود. به علاوه در سرعت های خاص نیز فرمان خودرو شا می لرزد که دلیل آن معمولا بالانس نبودن چرخ ها یا وجود اختلال در سیبک ها عنوان شده است.

آج های ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که لاستیک شما پس از مدت طولاتی ساییده شده و یا آج های ناهگون روی تایر خودرو مشاهده می کنید، به معنای خرابی جلوبندی می باشد. همچنین صدای سوت مانند از چرخ های خودرو نیز که معمولا هنگام دور زدن شنیده می شود، نشانه خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

همچنین برای ترمیم و تعویض شیشه جلو داستر می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مرکز شیشه اتومبیل در تهران مراجعه کنید.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

در صوری که فنر و کمک فنر های پریوس و یا خودرو شما چرب و روغنی باشند، یعنی جلوبندی شما به مشکب برخورده اشت و سریعا باید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

خرابی کمک فنر ها

همانطور که می دانید این قسمت یکی از مهم ترین قسمت های خودرو است و در صورت خراب شدن آن ها، خودرو به شدت می لرزد و این لرزش به صورت مستقیم روی جلوبندی تاثیر می گذارد. در حقیقت شل بودن کمک فنر ها موجب ایجاد صدا هایی می شود و که از طریق آن می توان به خراب بودن جلوبندی پی برد.

خرابی دیسک های ترمز

خراب بودن این قطعات یکی دیگر از دلایل خرابی جلوبندی محسوب می شود. اگر هنگام ترمز گیری لرزش های شدیدی صورت بگیرد، نشان دهنده این است که دیسک ترمز از حالت ایده آل خود خارج شده و آن ها را تعویض کرده است. لرزش های شدیدی که توسط دیسک های ترمز ایجاد می شود، می تواند روی جلوبندی خودرو تاثیر بگذارند و موجب خرابی آن ها شوند.

خرابی سیستم تعلیق خودرو

برای تست این خرابی ابتدا خودرو خود را در مکانی پارک کنید، سپس با کمک دستان خود کاپوت آن را به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید. اگر با برداشتن دستان خود کاپوت خودرو بیش از دو سه بار تکان خورد یعنی سیستم تعلیق خودرو شما به بازبینی و تعمیر نیاز دارد. یادتان باشد کع شنیدن صدای نامعتارف در هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل است.

خدمات تعمیر جلوبندی داستر اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید