تعمیر جلوبندی رانا

تعمیر جلوبندی رانا

خودرو رانا یکی از محصولات تولیدی ایران خودرو بوده و مانند دیگر ماشین ها، هنگام خرابی در قطعات جلوبندی به تعمیر نیاز مند خواهد بود. تعمیر جلوبندی رانا، بسیار مهم و تخصصی است. بنابراین هنگام خراب شدن یکی از قطعات آن باید به یک تعمیرگاه مطمئن مراجعه کرد تا با توجه به مهارت افراد آن مجموعه و نصب قطعات اصل، خودرو رانا به درستی تعمیر شود.

قطعات موجود در جلوبندی خودرو رانا، به نوعی در ایجاد ارتباط میان شاسی و بدنه ماشین تاثیر گذار هستند. سیبک، کمک فنر یا سگدست از جمله قطعات این بخش از این مدل خودرو هستند؛ در صورت ایجاد آسیب در هر کدام از این قطعات باید هر چه زود تر به جلوبندی سازی برای تعمیر آن قطعه مراجعه کرد. در صورت عدم توجه به خرابی قطعات جلوبندی، از خودرو نباید انتظار عملکرد مناسب داشت.

بخش های مختلف جلوبندی رانا

مهم ترین قطعه در جلوبندی رانا، فنر است. لرزش های که به واسطه عبور از مسیر های نا هموار در خودرو شکل می گیرد، به واسطه فنر کنترل شده و اجازه انتقال آن به اتاق یا کابین داده نمی شود. قطعه فنر خود به بخش های دیگری چون تخت، فنر های لول و پیچشی تقسیم بندی می شود. آسیب به هر یک از بخش ها، سبب کاهش عملکرد فنر شده و در نهایت صاحب خودرو چاره ای جز مراجعه به جلوبندی سازی جهت تعمیر جلوبندی و قطعه فنر ندارد.

قطعه فنر به تنهایی در کنترل ارتعاشات، لرزش ها و عدم انتقال آن به اتاق رانا، کارایی لازم را ندارد؛ در این زمان وجود کمک فنر ها لازم و ضروری است. زیرا کمک فنر ها، کمک بزرگی به فنر جهت مانع انتقال لرزش ها به اتاق خودرو، هستند. سیبک خودرو در جلوبندی رانا نقش مهمی را بازی کرده و هنگام شنیدن صدای عجیبی از جانب سیبک، باید برای تعمیر آن به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه نمود.

آشنایی با مهم ترین قطعات جلوبندی

عملکرد و کارایی مناسب خودرو در زمان حرکت در مسیر ها به ویژه جاده های نا هموار، بر عهده جلوبندی خودرو است؛ بنابراین سالم بودن قطعات آن بسیار حائز اهمیت است. زیرا در صورت خرابی قطعات جلوبندی رانا، رانندگی با خودرو برای شخص راننده و دیگر سرنشینان لذت بخش نخواهد بود. اما قطعات مهم در جلوبندی خودرو رانا، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. اکسل
  2. میل موجگیر
  3. میل تعادل
  4. بوش
  5. بلبرینگ چرخ ها
  6. طبق

در صورتی که هر کدام از این بخش ها با خرابی یا آسیبی مواجه شوند؛ صاحب خودرو با مشکلات متعددی چون لرزش فرمان یا انحراف به چپ یا راست مواجه می شود. به طور مثال لرزش فرمان به خاطر عدم بالانس چرخ ها و آسیب به بلبرینگ، در خودرو نمایان خواهد شد. همچنین هنگامی که میل تعادل به هر دلیل چون تصادف شدید شل شود؛ سر و صدای عجیبی از سمت جلوبندی رانا به گوش خواهد رسید.

هنگام مشاهده کوچک ترین تغییری در جلوبندی خودرو رانا، سریع به یک تعمیرگاه جلوبندی سازی مطمئن مراجعه باید کرد. پیشنهاد ما به صاحبان این مدل خودرو ایرانی، جلوبندی سازی اتو رگلاژ است. وجود افراد متخصص و کاربلد سبب خواهد شد تا در کوتاه ترین زمان ممکن علت خرابی را پیدا کنند. پس از یافتن دلیل خرابی برای تعمیر جلوبندی اقدام خواهند کرد.

نشانه های خرابی در جلوبندی رانا

جلوبندی خودرو نقش مهمی در رانندگی راحت راننده داسته و باعث حرکت ماشین در مسیر های نا هموار خواهد شد. بنابراین با دیدن کوچک ترین نشانه ای از خرابی، باید برای تعمیر آن اقدام کرد. از اصلی ترین نشانه های خرابی جلوبندی رانا، عبارت هستند از:

  • کشیده شدن خودرو یا انحراف آن به چپ و راست
  • شنیدن سر و صدا در بخش های مختلف چون بوش یا بلبرینگ
  • لرزش سیستم فرمان زمان رانندگی

تخصص تعمیرکار جهت تعمیر

تعمیر جلوبندی رانا، یک امر تخصصی بوده و  باید فرد تعمیرکار از نوع طراحی جلوبندی این مدل خودرو اطلاعات کافی داشته باشد. اگر خودرو رانا را به افراد غیر متخصص بسپارید، مطمئنا این افراد باعث ایجاد خسارت های جبران ناپذیر به خودرو خواهند شد. افراد ماهر به درستی از تک تک قطعات و علت خرابی آن ها آگاه بوده و با تجربه خود به راحتی جهت تعمیر اقدام خواهند کرد. همچنین برای تعویض شیشه های خودرو از شیشه اتومبیل عبداللهی برای انجام این کار کمک بگیرید.

به طور مثال، افراد ماهر در تعمیر قطعات رانا در قسمت جلوبندی آن، به راحتی متوجه خواهند شد که؛ دلیل گیج زدن خودرو برای چیست. این افراد با یافتن دلیل آن، خیلی زود اقدام به تعویض یا تعمیر فنر، سیستم تعلیق یا کمک فنر خواهند کرد. زیرا این سه قطعه مهم جلوبندی، در گیج زدن خودرو رانا موثر هستند. یا اینکه با دیدن تغییر زوایه چرخ ها متوجه می شوند که؛ دلیل این عدم تنطیم درست، خرابی یا فرسودگی در بوش های طبق است.

تعمیر جلوبندی رانا و تعمیرکار متخصص

تعمیرکار متخصص به طور معمول، یک دور با خودرو در مسیری کوتاه رانندگی می کند. این فرد پس از این رانندگی اگر صدای از جانب بلبرینگ چرخ ها بشنود، مطمئن می شود که علت خرابی جلوبندی رانا این بخش است. بنابراین با مهارت و تجربه خود برای تعمیر آن اقدام خواهد کرد. در صورت عدم توجه به خرابی بلبرینگ باید منتظر عواقبی چون قفل شدن چرخ ها و ایحاد آسیب مالی یا جانی به سرنشینان رانا بود.

در هر حال تعمیر خودرو رانا محدود با یک یا چند قطعه جلوبندی نخواهد بود. این خودرو قطعات بسیاری در قسمت جلوبندی خودرو داشته و هر کدام نقش مهمی در عملکرد درست ماشین ایفا خواهند کرد. در صورت خراب شدن هر یک از قطعات، باید به جلوبندی سازی جهت تعمیر آن قطعه مراجعه نمود. زیرا در صورت عدم توجه به تعمیر آن، باعث ایجاد خرابی در دیگر قطعات نیز می شود.

البته بهترین کار از سوی صاحبان خودرو برای اینکه با مشکلات بزرگی چون چپ شدن خودرو مواجه نشوند؛ سرویس و نگهداری دوره ای خودرو است. به طور مرتب هر 6 ماه تا 1 سال، برای سرویس جلوبندی خودرو اقدام کنند. اینگونه خیال آن ها از بابت سالم بودن قطعات راحت بوده و با آسودگی می توانند به سفر بروند.

سخن پایانی

برای تعمیر جلوبندی رانا، نیاز مند افراد متخصص و ماهر بوده و این افراد با تخصص خود به راحتی دلیل خرابی در قسمت جلوبندی خودرو را پیدا خواهند کرد. بهترین گزینه برای تعمیر هر یک از قطعات جلوبندی خودرو رانا، جلوبندی سازی اتو رگلاژ است. مهارت بسیار بالا تعمیرکاران این مجموعه، سبب جلب رضایت مشتریان شده است. برای کسب اطلاعات بیش تر، با شماره های 02177454779 یا 09194143400 تماس بگیرید.

1 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر جلوبندی رانا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید