تعمیر جلوبندی رودیوس

تعمیر جلوبندی رودیوس

سانگ یانگ رودیوس خودرویی است که توسط شرکت خودروسازی سانگ یانگ موتور از سال 2004 تا کنون در حال تولید است. یکی از مهم ترین قسمت های این خودرو یا بهتر است بگوییم تمامی خودرو ها جلوبندی آن می باشد. جلوبندی شامل تمامی قسمت های جلو خودرو، میل فرمان و فرمان آن می شود. یکی از موضوعات مربوط به جلوبندی خودرو نشانه های خرابی و علائم آن است. از همین رو می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی رودیوس، قطعات آن، نشانه ها و دلایل خرابی با آن ها صحبت کنیم. پس اگر می خواهید با این قسمت مهم و نکات مربوط به آن آشنا شوید تا انتها همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی رودیوس و عقب بندی رودیوس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی رودیوس

جلوبندی ردیوس

جلوبندی همانطور که در ابنای مقاله اشاره کردیم، شامل تمامی قسمت های جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان  و قسمت زیرین خودرو می شود. این قسمت با سیستم تعلیق خودرو رابطه تنگاتنگی دارد اما دارای قسمت هایی مانند چرخ ها و کمک فنر جلو می شوند. جلوبندی باعث حرکت، سکون، تعادل، هدایت و هندلینگ آن می شود. همچنین این قسمت از چپ شدن خودرو جلوگیری کرده و هنگام رانندگی خصوصا رد شدن از سطوح ناهموار احساس راحتی ایجاد می کند. با قطعات جلوبندی و هزینه تعمیر جلوبندی آن در بخش های بعدی همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی رودیوس و عقب بندی رودیوس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی رودیوس

-سگ دست

-رام

-سیستم تعلیق خودرو

-تایر ها

-توپی چرخ

-کمک فنر و فنر

-شغال دست

-میل موجگیر و میل تعادل

-اکسل

-بلبرینگ ها

-طبق ها

-بوش ها

-سیبک ها

-میل فرمان و فرمان

-دسته موتور

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی رودیوس و عقب بندی رودیوس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

نشانه های خرابی جلوبندی رودیوس

سواری خشک و سفت

در صورتی که خودرو شما خشک و سفت سواری می داد یا احساس راحتی دیگر از شما سلب شده بود، یعنی جلوبندی شم ایراد دارد. همچنین احساس کردن تمام پستی و بلندی مسیر یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی است.

روغنی بودن قطعات جلوبندی

در صورتی مشاهده هر گونه روغن و یا چربی روی قطعات خودرو خود خصوصا کمک فنر ها، یعنی جلوبندی خودرو شما ایراد دارد و باید به یک جلوبندی سازی مراجعه کنید.

خرابی سیستم تعلیق

برای خرابی این قسمن در خودرو می توانید دستان خود را روی کاپوت خودرو خود گذاشته و آن را به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید و اگر خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی خودرو شما ایراد دارد. در نتیجه باید سیستم تعلیق خود را برای بازبینی و حتی تعمیر و تعویض به یک جلوبندی سازی نشان دهید.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی رودیوس و عقب بندی رودیوس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

علائم خرابی سیبک ها

علائم خرابی این قطعه شامل لرزش فرمان هنگام حرکت و چرخیدن فرمان، خلاصی بیش از حد فرمان، کشیده شدن فرمان به یک سمت، عدم بازگشت فرمان به موقعیت اصلی خود بعد از چرخیدن، شنیده شدن صدای تق تق هنگام عبور از دست انداز، کاش میزان فرمان پذیری در خودرو، عدم حرکت خودرو در خط مستقیم و ایحاد انحراف در حین حرکت، سائیدگی در چرخ های جلو هستند.

اختلال در سیستم فرمان خودرو

اختلال در فرمان خودرو و کشیده شدن آن یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی محسوب می شود. در این حالت هنگام پیچیدن فرمان شما بر خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند و اصطلاحا می زند. به عنوان مثال امکان دارد زاویه تایر ها، مرکز بالا  تعادل و بالانس خودرو شما دچار اختلالاتی شده باشد. در صورت لرزیدن فرمان خودرو که در معمولا در سرعت های خاص پیش می آید، معمولا به دلیل بالانس نبودن چرخ ها و یا مشکل در سیبک خودرو شما است و نشانه خرابی جلوبندی نیز می باشد. گیج زدن خودرو و منحرف شدن آن به طرفین هم نشانه دیگر خرابی جلوبندی است.

وظایف برخی از قطعات جلوبندی رودیوس

کمک فنر چیست؟

کمک فنر ها موجب آسان شدن کار برای فنر ها می شوند. اگر یدتان باشد در خودرو های گذشته هنگامی که ناهمواری هایی مانند دست انداز ها مواجه می شدید، خودرو به گونه ای از آن عبور می کرد که تمام سیستم خودرو شما بهم می ریخت علت این موضوع نبودن سیستم کمک فنر است.

سگ دست و شغال دست چیست؟

سگ دست از یک طرف به طبق ها و از طرف دیگر به کمک فنر خودرو متصل است.

سیبک چیست؟

قطعه سیبک است که همان قطعه ای می باشد که چرخ ها را به سیستم تعلیق خودرو متصل می کند و باعث چرخیدن آن ها هم می شود. این قطعه کروی شمل موجب چرخیدن سه محور مختصاتی می شود که در نتیجه قسمت جلوی خودرو را هدایت و فرمان دهی می کند. علاوه بر ین سیبک حرکت های ناخواسته مانند ورود به یک دست انداز را ختصی می کند. سیبک فرمان از یک سو به طبق های خودرو از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل است. فرمان خودرو به هر طرف که بچرخد سیبک هم به همان طرف می چرخد. سیبک ها هموار توسط نیروی های کششی تحت فشار بوده و تلاش می کنند تا ایز میزان اصحکاک به وجود آمده در بین قطعات را کاهش داده و بخشی از وزن آن را تحمل کنند.

طبق چیست؟

طبق از طریق بوش های پلاستیکی به سیستم رام وصل می شوند. یک سر دیگر آن به سیبک که در موقعیت زیر  سگ دست است، اتصال پیدا می کند. وقتی خودرو در مسیر ناهموار حرکت می کند، طبق بالا و پایین شده و تعادل بین فنر ها از بین می برد.

هزینه تعمیر جلوبندی رودیوس

هزینه جلوبندی و اجرت تعمیر جلوبندی رودیوس به موارد زیادی بستگی دارد. یکی از این موارد که مهم ترین آن ها هم محسوب می شود. قطعه خراب شده می باشد. چرا که هر قطعه با قطعه دیگری متفاوت است و هزینه آن ها با هم فرق دارد. شدت خرابی هم مورد بعدی است که نباید از آن چشم پوشی کرد. همچنین با توجه به شدت خرابی و قطعه خراب شده کاری که روی خودرو شما انجام می شود هم متفاوت خواهد بود، بدین ترتیب در قیمت تعمیر جلوبندی این خودرو تاثیر دارد.

کیفیت قطعه مورد استفاده که توسط شرکت ها و کشور های مختلف استفاده می شود هم در قیمت تعمیر جلوبندی رودیوس موثر می باشد. متریال مورد استفاده در تعمیر جلوبندی خودرو ها نیز متفاوت است. اما برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت تعمیر جلوبندی این خودرو می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی رودیوس اتو رگلاژ

برای کسب اطلاعات در مورد خودرو رودیوس و جلوبندی آن به سایت ویکی پدیا بروید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید