تعمیر جلوبندی زانتیا

تعمیر جلوبندی زانتیا

اتو رگلاژ بهترین تعمیر جلوبندی زانتیا و بهترین و تخصصی ترین جلوبندی سازی زانتیا در تهران می باشد. جلوبندی سازی کار یک سال و دو سال تجربه نیست. بلکه باید با تجربه و حرفه ای باشد. که مهرداد امیری و تیمش دارای تخصص حرفه ای در زمینه جلو بندی سازی می باشد.

خودرو زانتیا نیز مانند دیگر ماشین ها گاهی دچار خرابی می شود. تنها ترین راه حل در این زمان مراجعه به تعمیرگاه جهت تعمیر است. اگر این خرابی متعلق به بخش جلوبندی باشد، باید به یک تعمیرگاه معتبر جلوبندی سازی جهت تعمیر جلوبندی زانتیا مراجعه نمود. تعمیرکار بر طبق نیاز اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه خواهد کرد.

میزون فرمون زانتیا

اجرت تعمیر جلوبندی زانتیا

جهت استعلام قیمت و استعلام اجرت تعمیر جلوبندی می توانید به اتو رگلاژ مراجعه کنید.

هزینه تعمیر جلوبندی زانتیا

جلوبندی زانتیا، به قسمت زیرین و جلویی ماشین اطلاق خواهد شد. این بخش وظایفی از جمله تعلیق خودرو و کم کردن لرزش زانتیا در زمان عبور از جاده های نا هموار در کنار انتقال حداقل این نوع تکان ها به اتاق ماشین را بر عهده دارد. در نتیجه خراب شدن کوچک ترین قطعه جلوبندی ماشین، سبب اختلال در انجام وظایف و گاهی ایجاد آسیب های جانی و مالی به سرنشینان خودرو می شود.

بهترین جلوبندی سازی در تهران اتو رگلاژ:02177454779-09194143400

خرابی جلوبندی خودرو زانتیا

منظور از جلوبندی در خودرو زانتیا، یک قطعه نیست که در صورت خرابی، امکان تعویض یا تعمیر آن راحت صورت بگیرد. جلوبندی خودرو زانتیا از قطعات مختلفی تشکیل شده و هر کدام در شکل دادن به این بخش از خودرو و انجام وظایف آن، عملکرد خاص خود را دارند.

جلوبندی این مدل خودرو را نیز مثل دیگر بخش های آن، به طور مرتب و دوره ای باید سرویس کرد. در صورت انجام سرویس های مرتب و دوره ای در کنار محافظت از خودرو، این بخش کم تر دچار آسیب و خرابی می شود. کارایی و عملکرد درست جلوبندی خودرو در ایجاد آسایش و راحتی برای سرنشینان در کنار نرم کار کردن خودرو، موثر خواهد بود.

ابزار جلوبندی زانتیا

همچنین در صورتی که با توجه به کارکرد خودرو، اقدام به تعمیر یا تعویض قطعات این بخش از ماشین انجام بگیرد، مطمئنا خودرو یک کارایی و عملکرد عالی از خود به نمایش خواهد گذاشت. هر زمان خودرو در بخش هایی چون سیبک، فنر یا کمک فنر و بوش دچار مشکل شد، باید برطرف شود. از اصلی ترین بخش های جلوبندی خودرو زانتیا، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرابی سیبک و نقش آن در جلوبندی زانتیا

اگر خودرو در قسمت سیبک دچار مشکلی شود، سیستم فرمان ماشین مطمئنا دچار لرزش می شود. عدم عملکرد درست فرمان، تاثیر منفی در هنگام رانندگی مانند تصادف برجای خواهد گذاشت. بهترین گزینه جهت جلوگیری از خرابی سیبک، سرویس دوره ای آن و روغن کاری است. هنگام ایجاد سر و صدای در ماشین از این بخش و لرزش فرمان، حتما به یک تعمیرگاه جلوبندی سازی معتبر جهت تعمیر جلوبندی مراجعه کنید. پیشنهاد ما به شما جلوبندی سازی اتو رگلاژ است.

 تعمیر ماهک زانتیا

یکی از قطعات بسیار مهم در خودرو زانتیا و در ارتباط با جلوبندی، میل ماهک است. وظیفه اصلی این میله، در زمان تعویض دنده نمایان خواهد شد. بنابراین در صورت مشاهده عللی چون جا نرفتن دنده، لق شدن دسته آن و حرکات غیر عادی دنده حتما به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. در صورتی که خودرو امکان دنده عوض کردن را به هر دلیلی نداشته باشد، بدون هیچ شک و تردیدی باید منتظر عواقبی چون تصادف بود.

میل تعادل بوش

وظیفه حفظ تعادل در خودرو زانتیا، از آن میل های تعادل بوش است. این میله به دلیل شکل ظاهری و چگونگی اتصال به دیگر بخش ها، در زمان پیچیدن ماشین وظیفه تقسیم نیروی پیچشی در چرخ ها را بر عهده دارد. قطعه ای که از چپ شدن خودرو جلوگیری خواهد کرد، میل تعادل بوش است.

خرابی بوش نیز مانند سیبک با سر و صدا نمایان می شود. بنابراین با شنیدن کوچک ترین صدای غیر معمولی حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید. همچنین گاهی میل های تعادل بوش، شل می شوند. این شلی در بوش، سبب ایجاد سر و صدا در خودرو شده و بهترین کار مراجعه به تعمیرگاه جلوبندی سازی جهت تعمیر جلوبندی ماشین است. تعمیرکار با تجربه به راحتی تشخیص می دهد که علت سر و صدا از چیست و چگونه باید به تعمیر آن پرداخت.

سگدست زانتیا

قطعه ای که چرخ به دور آن می چرخد، همچنین به روی آن یاتاقان بندی می شود، را سگ دست گویند. تولید کنندگان خودرو، از این قطعه برای چرخیدن چرخ روی محور فرمان بهره خواهند برد. کوچک ترین تغییر در این بخش، تاثیر مستقیم بر روی چرخ ها و فرمان ماشین خواهد گذاشت. این قطعه در جلوبندی زانتیا مهم بوده و هنگام خرابی برای تعمیر آن باید یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کرد تا از تبعات آن مانند تصادف و چپ شدن، در امان ماند. البته اگر می خواهید شیشه های اتومبیل زانتیا را تعویض کنید؛ کافی است به شیشه اتومبیل عبداللهی مراجعه کنید.

عملکرد موثر تعمیر قطعات جلوبندی

در صورت خرابی در یکی از قطعات جلوبندی، باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام نمود. پس از تعمیر قطعه خرابی، عملکرد ماشین زانتیا بهتر خواهد شد. البته این عملکرد مناسب ماشین زمانی اتفاق می افتد که اصولی و درست تعمیر شود. زمان تعمیر جلوبندی زانتیا به دو مسئله باید دقت کرد، اولی کیفیت بالا قطعه و دومی مهارت تعمیرکار  در تعمیرگاه است.

هنگامی که این دو عامل کنار هم قرار بگیردند، نشانه های تاثیر مثبت تعمیر در ماشین قابل مشاهده خواهد بود. امروزه قطعات جلوبندی خودرو زانتیا، به دو شکل اصل و فیک در بازار وجود دارند. تعمیرکار ماهری که سال ها در زمینه تعمیر جلوبندی  زانتیا در جلوبندی سازی مشغول است، اصل و فیک بودن قطعات را به درستی تشخیص خواهد داد.

جلوبندی سازی زانتیا

بنابراین، در صورت خرابی در قسمت جلوبندی به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. تعمیرگاهی که کادر آن قادر به تشخیص قطعات اصل از فیک باشند. این افراد ماهر هنگام تعمیر خودرو، از قطعات اصل استفاده خواهند کرد. با توجه به مهارت بالایی خود نیز در زمان تعمیر، سبب عملکر بالایی زانتیا خواهند شد.

مشخصات خودرو زانتیا

نام خودرو: سیتروئن زانتیا

شرکت: ستروئن

نام های دیگر سیتروئن ایکس ام (چین)

مونتاژ: رن، فرانسه (لیفت بک)

سوریز، فرانسه (استیشن واگن)

هویژو، چین (CKD)

تهران، ایران (سایپا)

طراح: گروپو برتونه

اطلاعات کلی خودرو که برای تعمیر جلوبندی زانتیا لازم است

موتور: 4 سیلندر (زانتیا SX2000)- 4 سیلندر (زانتیا 1800)

حداکثر قدرت :135 اسب بخار دور 5500 دور در دقیقه (زانتیا SX2000)- 112 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه (زانتیا 1800)

حداکثر گشتاور: 161 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه (زانتیا SX2000)- 155 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه (زانتیا 1800)

حجم موتور: 1998 سی سی (زانتیا SX2000)- 1761 سی سی (زانتیا 1800)

تعداد سوپاپ: 16 (زانتیا SX2000 )- 16 (زانتیا 1800)

جعبه دنده: 6 دنده و سنکرونیزه (زانتیا SX2000)- 5 سرعته دستی (زانتیا 1800)

محور محرک: دیفرانسیل جلو (زاتیا SX2000)- دیفرانسیل جلو (زانتیا 1800)

شتاب 0 تا 100: 9.5 ثانیه (زانتیا SX2000)- 11.9 (زانتیا 1800)

حداکثر سرعت: 200 کیلومتر در ساعت (زانتیا SX2000)- 194 کیلومتر در ساعت (زانتیا 1800)

وزن خالص: 1320 کیلوگرم (زانتیا SX2000)- 1264 کیلوگرم (زانتیا 1800)

فاصله بین دو محور: 2740 میلی متر (زانتیا SX2000)- 2740 میلی متر (زانتیا 1800)

ابعاد و نوع چرخ ها جلو و عقب: R18 (زانتیا SX2000)- R15 (زانتیا 1800)

مصرف سوخت

داخل شهر: LIT/100 KM (زانتیا SX2000)- 12.2LIT/ 100 KM (زانتیا 1800)

خارج شهر: LIT/ 100 KM (زانتیا SX2000)- 6.5 LIT/ 100 KM (زانتیا 1800)

ترکیبی: LIT/ 90 KM 9 (زانتیا SX2000)- 8.2 LIT/ 100 KM (زانتیا 1800)

حد آلایندگی: EURO 2  (زانتیا SX2000)- EURO 2  (زانتیا 1800)

 

ظرفیت ها

باک بنزین: 65 لیتر

سرنشین: 5 نفر

 

ابعاد

عرض : (1755) MM

طول: (1400) MM

ارتفاع: (1400) MM

 

امکانات ایمنی و آپشن های خودرو زانتیا

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم ترمز ضد قفل ABS

سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام حادثه

دارای سیستم ضد سرقت خودرو

قفل ایمنی مخصوص کودک

مجهز به ضربه گیر در درب های جلو و عقب

کمربند های ایمنی سرنشین مجهز به سیستم هوشمند در مقابل ضربات دارای سیستم جمع کننده انفجاری قفل مرکزی

سیستم ترمز با تقویت هیدرولیکی

تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک

نمایشگر دیجیتالی دمای خارج خودرو، ساعت، تاریخ و کیلومتر شمار

مجهز به رادیو به همراه CD player + شش بلندگو

زیر آرنجی و صندلی های تاشو عقب

صندلی های جلو قابل تنظیم (ارتفاع و گودی کمر)

آینه های جانبی برقی تا شونده به همراه گرم کن

پرده آفتاب گیر شیشه عقب

شیشه بالابر های برقی جلو و عقب

برف پاک کن هوشمند (حساس به سرعت ریزش باران)

گرم کن و برف پاک کن و شیشه شوی عقب

چراغ مه شکن جلو

سنسور باران

قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو بر اساس توزیع بار و وزن خودرو

آفتاب گیر های مجهز به آینه

سیستم کنترل تبخیر سوخت و سیستم ضد سرقت آلایندگی بخار کارتل

سیستم عیب EORD
مجهز به چراغ زیر پایی خودکار در هنگام ورود به خودرو

نمایشگر میزان سائیدگی لنت های ترمز

سیستم تعلیق سیستم هیدولیک تحت فشار خودرو زانتیا

اکسل جلو: سیستم مک فرسون کاذب، طبق پایین دارای میل پیچشی با قابلیت تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو اکسل عقب: دارای بازو هایی با قابلیت خود فرمانی چرخ های عقب و میل پیچشی با امکان تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو

جلوبندی سازی اتو رگلاژ، دارای کادر خبره و متخصص در زمینه تعمیر جلوبندی زانتیا است. از طریق شماره های 02177454779 یا 09194143400 تماس بگیرید. گروه با تجربه مجموعه ما، به راحتی قطعات فیک از اصل تشخیص خواهند داد. با استفاده از قطعات اصل و همچنین مهارت بالا آن ها زمان تعمیر بخش های مختلف جلوبندی ماشین زانتیا، سبب عملکرد مناسب خودرو خواهند شد.

جلوبندی چیست و کدام قسمت خودرو است؟

منظور از جلوبندی همان قسمت جلویی و زیرین اتومبیل است که قطعات آن را نیز شامل می شود. جلوبندی در خودرو وظایف مهمی دارد و آن هم هدایت، تعادل و حرکت آن محسوب می شود. با وجود این قطعه در ماشین زانتیا و یا تمام خودرو ها شما در ناهمواری ها راحت تر تردد کرده و در این هنگام یعنی هنگام رانندگی احساس راحتی دارید. در برخی از شرایط و موارد مختلف جلوبندی خودرو از چپ شدن خودرو جلوگیری می کند. قطعات این قسمت یکی دو مورد نیستند، بلکه چندین قطعه هستند که  هر کدام کار مهمی را انجام می دهند و  اگر نقص و یا مشکل و خرابی ای در هر کدام از آن ها به وجود بیاید موجب اختلال حرکت و تعادل خودرو شما می شود. در نتیجه به محض مشاهده هر گونه نشانه و صدای نامتعارف و غیر عادی در جلوبندی خودرو خود، در سریع ترین زمان ممکن  به تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید و خودرو خود را به دست افراد مجرب بسپارید. زیرا در صورت طولانی تر شدن این خرابی، مشکل قطعه جلوبندی شما بدتر شده و هزینه بیشتری نیز باید بپردازید.

قطعات جلوبندی زانتیا

حال که با تعریف و معنای جلوبندی خودرو آشنا شدید، می خواهیم قطعات آن را نیز به شما معرفی کنیم. به طور کلی در تمام خودرو ها جلوبندی شامل قطعات زیر است:

 

-رام

-سیبک ها

-بوش طبق

-فنر و کمک فنر ها

-چرخ ها

-سیستم فرمان

-سیستم تعلیق خودرو

-سگ دست

-شغال دست

-میل موجگیر یا میل تعادل

 

یکی از مراکزی که شما می توانید خودرو خود را با خیالی آسوده به آن ها بسپارید اتو رگلاژ است. در اتو رگلاژ با به کار گرفتن افراد مجرب و حرفه ای، همچنین استفاده از متریال با کیفیت خدمات جلوبندی خودرو شما به بهترین نحو انجام می شود. در نتیجه جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی زانتیا

اولین کاری که باید برای تعمیر جلوبندی زانتیا انجام دهید این است که باید به نشانه هایی که مشاهده می کنید دقت و توجه کنید. به این صورت که هر نشانه ای وهر صدایی حتی اگر کوچک باشد نباید از آن  ساده بگذرید. بدین ترتیب پیشنهاد می کنیم که در مدت زمان های مشخصی، هر چند وقت یک بار جلوبندی اتومبیل خود را  یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص ببرید تا اگر هر مشکل و یا ایرادی در جلوبندی شماوجود دارد سریعا برای حل و تعمیر آن اقدام کنید. علاوه بر این نکته دیگری که باید به آن در تعمیر جلوبندی زانتیا آن را در نظر داشته باشید، مراجعه و پیدا کردن تعمیرگاه معتبر محسوب می شود. فاکتور هایی که می توان برای یک تعمیرگاه معتبردر نظر گرفت، دریافت قیمت مناسب، استفاده از قطعات فابریک و متریال با کیفیت، به کار گیری افراد متخصص و حرفه ای است تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهد.

چگونه بفهمیم جلوبندی خودرو مان خراب است؟

ممکن است این سوال، سوال بسیاری از افراد باشد که از کجا باید بفهمیم که جلوبندی خودرو مان به مشکل خورده است و نیاز به بازبینی و تعمیر دارد؟ همانطور که در طول مقاله گفتیم، خرابی جلوبندی با نشانه هایی همراه است که باید آن ها را نادیده نگیرید و عنوان کردیم که این نشانه ها می تواند سر و صدای نا متعارف باشد. در این بخش تمام نشانه های خرابی جلوبندی خودرو را برای شما بررسی می کنیم. این نشانه های شامل موارد زیر هستند:

-شنیدن صدا های غیر عادی در خودرو

-لرزش فرمان یا بخ اصطحلاح زدن فرمان

-منحرف شده خودرو به سمت دیگر خصوصا در سرعت های بالا یا هنگامی که فرمان خودرو را رها می کنید.

-وجود روغن رو  قطعات مختلف خودرو که می تواند کمک فنر و فنر ها نیز باشند.

-وجود آج های ناهمگون و یا ساییده شدن لاستیک خودرو شما می تواند نشانه دیگری بر مبنای خرابی آن باشند.

چه دلایلی می تواند موجب خرابی جلوبندی شود؟

سوال دیگری که شما ممکن است از خودتان بپرسید این است که جلوبندی چرا خراب می شود؟ در این بخش ما دلایل آن را برای شما بررسی می کنیم.

تایر های خراب

جهت سالم بودن تایر های خودرو شما، پارامتر های مختلفی وجود دارد که شامل آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان  محسوب می شود. میزان آج های روی تایر آنقدر مهم است که حتی تفاوت میزان آن روی لاستیک چپ و راست می تواند غریبلک را تا حدودی بلرزاند. چرا که حتما به لاستیک ها خصوصا به لاستیک های جلو باید توجه داشته باشید.

عدم بالانس چرخ ها

در صورتی که چرخ های خودرو شما تعادل نداشته باشند، فرمان می لرزد و اگر به آن ها توجهی به این موضوع، جلوبندی شما خراب می شود.

ناکافی بودن عملکرد میل تعادل

این قطعه با کمک دو بوش در جلوبندی وسیله نقلیه موجود است، در صورت خرابی بوش ها غریبک فرمان می لرزد و به اصطلاح فرمان خودرو شما می زند. قطعه مذکور در بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین تاثیر بسیار زیادی دارد.

خرابی بلبرینگ ها

خرابی بلبرینگ چرخ صدای به خصوص دارد که نشانه خراب بودن آن می باشد. یادتان باشد که چرخ بسیار مهم بوده و در عکر بابرینگ آن تاثیر بسیار زیادی دارد.

سیبک خراب

نشانه بعدی، سیبک خراب است که خرابی و لقی این قسمت می تواند موجب  لرزش فرمان و زدن آن بشود. فراموش نکنید که سیبک نباید حرکت عمودی داشته باشد.

آسیب به شاسی خودرو

اگر به شاسی خودرو شما آسیبی وارد شده، به سرعت تنظیمات اولیه کارخانه و ابعاد شاسی خودرو بهم می ریزد. بدین ترتیب خودرویی که به علت تصادف شاسی آن تغییر حالت پیدا کرده باشد به سرعت در سیستم جلوبندی مشکل ایجاد می کند. البته لازم به ذکر است که برگرداندن شاسی به حالت اول و تنظیم کارخانه بسیار سخت بوده و حتی در برخی از شرایط غیر ممکن می باشد. البته خرابی شاسی خودرو هم نشانه هایی دارد که برخی از آن ها شامل کشیدن فرمان به یک سمت، خراب شدن سریع پلوس ها و شدن گرگیر محسوب می شود.

 

جهت تعمیر و تعویض قطعات جلوبندی زانتیا می توانید با اتو رگلاژ تماس حاصل فرمایید و همچنین با کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره انجام دهید.

سخن پایانی

جلوبندی ماشین ممکن است به دلیل تصادف یا عبور از جاده های نا هموار خراب شود. همچنین، گذشت زمان نیز تاثیر بسیاری بر خرابی قطعات جلوبندی ماشین زانتیا دارد. عدم توجه به خراب بودن قطعات جلوبندی، می تواند آسیب های جانی یا مالی برای سرنشینان به دنبال داشته باشد. بنابراین جهت تعمیر آن ها باید اقدام نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید