جلوبندی سراتو

تعمیر جلوبندی سراتو

خودرو سراتو یکی از معروف ترین و محبوب ترین اتومبیل ها محسوب می شود. این ماشین از سال 2003 تا کنون تولید می شود. چهار نسل خودرو کیا سراتو تا به امروز تولید و به بازار عرضه شده است. همانطور که می دانید خریدن خودرو تنها شروع و ماجراست و شما باید به فکر موضوعات دیگر مانند تعمیرات آن نیز باشد. قطعه ای که در تعمیرات خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است، جلوبندی آن می باشد. به همین دلیل ما در این مقاله می خواهیم جلوبندی سراتو را برای شما شرح دهیم. پس در ادامه با این مقاله با ما همراه باشید تا درمورد این خودرو و جلوبندی آن اطلاعات مفیدی کسب کنید.

جلوبندی سراتو
هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سراتو وارداتی09194143400
هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سراتو سایپاییتماس بگیرید

خودرو کیا سراتو

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، خودروی کیا سراتو از سال 2003 تا به امروز تولید می شود و تا به امروز چهار نسل از آن تولید شده است. این اتومبیل جزو خودرو های موتور جلو- محور جلو محسوب می شود. نام دیگر این خودرو که بیشتر در بازار های اروپایی استفاده می شود، کیا فورته است. این خودروی پر طرفدار رقیب خودرو های بسیاری همچون تویوتا کرولا، هیوندای النترا، هوندا سیویک و مزدا 3 می باشد. سومین نسل خودرو کیا سراتو توسط شرکت سایپا مونتاژ می شد که بعد ها به علت تحریم های تولید آن متوقف شد.

جلوبندی سراتو

جلوبندی سراتو درواقع همان قسمت های زیرین و جلویی آن محسوب می شود. این قسمت در خودرو سراتو یکی از مهم ترین و حیاتی ترین قطعات آن است و شما باید درمورد آن اطلاعات کافی کسب کنید. وظیفه این قطعه در خودرو آسانی رانندگی و رد شدن از سطوح ناهموار می باشد. قسمت دیگری در خودرو وجود دارد که به آن سیستم تعلیق می گویند.

سیستم تعلیق شباهت زیادی با جلوبندی خودرو دارد. اما تفاوت آن ها در این است که سیستم تعلیق شامل چرخ های عقب و کمک فنر ها می شود با این تفاوت که جلوبندی تنها قسمت های جلویی خودرو و همچنین فرمان و میل فرمان می شود. بخش دیگری از خودرو که شاید نام آن را شنیده باشید، زیربندی نام دارد. این بخش در زیر جلوبندی و سیستم تعلیق قرار دارد و پیچ شدن به سیستم تعلیق، از خیس شدن، اصابت ضربه مستقیم و … محافظت می کند.

وظیفه سیستم تعلیق خودرو جلوبندی آن

سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو موجب تعادل خودرو در حال حرمت و حتی حالت سکون آن نیز می شود. در صورتی که سیستم تعلیق خودرو شما از سلامت و عملکرد خوبی برخودار باشد، موجب راحتی و آسایش سرنشینان خودرو می شود. سیستم جلوبندی خودرو باعث تسهیل و هندل حرکت خودرو در ناهمواری ها، چاله ها، پیچ جاده ها، دست انداز ها و … می شود. این دو قطعه تکان ها و لرزش هایی که ناشی از ماهمواری های سطح جاده به بدنه خودرو وارد می شود را خنصی می کنند و در حرکت خودرو تعادل را ایجاد می کنند. در نتیجه قطعاتی که در سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو وجود دارند، باید بسیار محکم و در عین حال مقوم باشند تا در صورت ضربات مختلف، بتوانند آسیب جدی اثرات آن را خنثی کنند. همچنین زیربندی اتومبیل نیز به دلیل حفاظت از سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو اهمیت زیادی دارد.

اجزای تشکیل دهنده جلوبندی سراتو

این قسمت در خودرو شامل قطعات مختلفی است که هر کدام از آن ها از اهمیت خاصی برخوردار هستند. به حدی که حتی اگر یک اختلال کوچک در هر کدام از قطعات آن به وجود بیاید، در تعادل خودرو اختلال ایجاد می شود و همچنین عملکرد خودرو و سایر اجزای آن تاثیر منفی می گذارد. اجزای جلوبندی شامل :
-فنر و کمک فنر ها

-فرمان و میل فرمان

-سیبک ها

-سگ دست

-سیستم تعلیق خودرو

-چرخ ها و اجزای مربوط به آن

-شغال دست

-بلبرینگ

-رام

-طبق ها

-میل موجگیر یا میل تعادل

قیمت قطعات جلوبندی خودرو سراتو

جهت تعمیر سراتو شما باید با قیمت اصلی قطعات آن آشنایی پیدا کنید. پس در این قسمت با قسمت قطعات جلوبندی سراتو با ما همراه باشید.

-بلبرینگ چرخ جلو سراتو سایپا: 650.000 تومان

-توپی چرخ عقب سراتو سایپا: 1.980.000 میلیون تومان

-طبق جاو سراتو سایپا: 1.380.000 میلیون تومان

-دیسک چرخ جلو سراتو سایپا: 1.480.000 میلیون تومان

-رام زیر موتور سراتو سایپا- جنیون: 12.500.000 میلیون تومان

-جعبه فرمان سراتو جنیون سایپا جنیون پارت: 10.850.000 میلیون تومان

-سگ دست جلو سراتو سایپا جنیون : 3.850.000 میلیون تومان

-سیبک طبق سراتو سایپا: 380.000 تومان

-طبق جلو سراتو سایپا جنیون پارت : 2.750.00 تومان

-سیبک فرمان سراتو سایپا: 345.000 تومان

-فنر جلو سراتو سایپا برند ماندو: 1.980.000 میلیون تومان

-کمک  سراتو سایپا: 1.150.000 میلیون تومان

-کمک عقب سراتو جنیون پارت: 2.450.000 میلیون تومان

-میل موجگیر سراتو سایپا: 388.000 تومان

-بلبرینگ چرخ جاو سراتو سایپا مدل ایلجین: 498.000 تومان

-بوش طبق بزرگ جلو سراتو سایپا: 200.000 تومان

-توپی چرخ عقب سراتو سایپا: 1.680.000 میلیون تومان

-رام زیر موتور سراتو سایپا: 3.800.000 میلیون تومان

– سگ دست جلو سراتو سایپا جنیون پارت: 2.180.000 میلیون تومان

-سیبک طبق سراتو سایپا: 330.000 تومان

نشانه های خرابی جلوبندی

یکی دیگر از  نکاتی که جهت تعمیر جاوبندی سراتو باید از آن با خبر باشید، نشانه های خرابی جلوبندی است. پس بیایید با هم این نشانه ها را بررسی کنیم:

1. در فرمان خودرو اختلال ایجاد می شود

یکی از نشانه های خرابی جلوبندی اتومبیا کشیده شدن فرمان است. به این معنا که هنگام پیچیدن خودرو، فرمان خودرو شما بر خلاف فرمان دهی عمل می کند. ممکن است دلیل آن زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. علاوه بر این اگر جلوبندی شما مشکل داشته باشد، معمولا فرمان آن در سرعت های خاصی می لرزد.

2. خشک بودن سواری خودرو

دومین دلیل جهت خرابی جلوبندی کم شدن راحتی رانندگی شما است. در این شرایط شما احساس می کنید که ماشین سفت بوده و خشک سواری می دهد، این نشانه حاکی از خرابی جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو است. یادتان باشد در این شرایط باید خودرو خود را بازبینی کرده و قطعات آن را تعویض و یا تعمیر کنید.

3. به وجود آمدن آج های ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که لاستیک شما در مدت کوتاهی ساییده شده و یا آج های ناهمگون روی آن ها مشاهده می کنید، به معنای خرابی جلوبندی خودرو شما است. علاوه بر این شنیدن یک صدای سوت مانند از چرخ ها مخصوصا هنگامی کخ دور می زنید، نشانه خرابی بلبرینگ چرخ ها می باشد.

خدمات اتو رگلاژ :

جهت تعمیر، تعویض و خرید شیشه انومبیل خود می توانید به یکی از بهترین تعمیرگاه های شیشه یعنی شیشه عبدالهی مراجعه کرده و از خدمات مشاوره رایگان آن ها بهره مند شوید.

هزینه تعمیر جلوبندی سراتو و هزینه ی تعمیر جلوبندی سراتو سایپایی فرق می کنه؟!

نه از لحاظ اجرتی یکی هستند اما برای اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی با شماره 09194143400 تماس بگیرید!

میزون فرمون سراتو سایپایی انجام می دهید؟

بله میزون فرمون و تمام خدمات جلوبندی انجام می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید