تعمیر جلوبندی ویتارا

تعمیر جلوبندی سوزوکی ویتارا

آیا تا به حال هنگام رانندگی فرمان شما لرزیده است؟ و یا فرمان شما خلاف فرمان دهی خودرو عمل کرده است؟ شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که دلایل این نشانه ها چیست، در صورت مشاهده این موارد بدون شک جلوبندی شما دچار ایراد شده است و شما باید آن را به یک جلوبندی سازی یا تعمیرگاه نشان دهید و برای تعمیر آن اقدام کنید. به همین دلیل امروز در مقاله تعمیر جلوبندی سوزوکی ویتارا می خواهیم به جلوبندی این خودرو و نشانه های خرابی جلوبندی آن بپردازیم تا با مشاهده هر کدام از آن ها سریع متوجه شده و به جلوبندی سازی مراجعه کنید. پس همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سوزوکی ویتارا و تعمیر عقب بندی ویتارا با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی چیست؟

همانطور که از نام این قسمت مشخص است، جلوبندی به قسمت های جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که وظایفی همچون حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت، ایجاد احساس راحتی و جلوگیری از چپ شدن خودرو را انجام می دهد. جلوبندی با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد اما سیستم تعلیق دارای قطعاتی مانند چرخ های جلو و کمک فنر های جلو را شامل شده و جلوبندی دارای تمام قطعت جلویی، فرمان و فرمان می شود. در ادامه می خواهیم قطعت آن را برای شما معرفی کنیم.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سوزوکی ویتارا و تعمیر عقب بندی ویتارا با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی سوزوکی ویتارا

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-دسته موتور

-تایر ها

-توپی چرخ

-سیبک ها

-کمک فنر و فنر ها

-طبق ها

-بوش ها

-سیستم تعلیق خودرو

-میل فرمان و فرمان

-میل موجگیر یا میل تعادل

-سیبک مفصلی

-اکسل

-بلبرینگ ها

-دسته موتور

وظایف برخی از قطعات جلوبندی سوزوکی ویتارا

1-سیستم فرمان

سیستم فرمان خودرو یکی از اجزی مهم جلوبندی خودرو به شمار می رود که شامل فرمان، چرخ دنده، غریبلک فرملن، جعبه، میل فرمان و اتصالات دیگر می شود. این قسمت برای کنترل حرکت خودرو وظیفه هدایت آن را برعهده دارد. در سیستم فرمان خودرو یک نیروی مورد نیاز جهت گردش لاستیک ها در مسیر، احتیاج دارد. این نیرو از توسط دست راننده تعمیر می شود. ین سیستم به اندازه یک موتور و گیبرکس درعملکرد صحیح خودرو تاثیر گذار است.

2- سیستم تعلیق

سیستم تعلیق که نام دیگر آن فنر بندی است، قسمتی در جلوبندی خودرو می باشد که از اتاق، شاسی، سرنشینان و متعلقات آن تشکیل شده است. کمک فنر، فنر، جرم فنر بندی شده و جرم فنر بندی نشده از جمله قطعات به کار رفته در سیستم تعلیق هستند.

3- رام

رام یکی دیگر از اجزای جلوبندی خودرو است که بخش های دیگر جلوبندی را به اتاق خودرو وصل می کند. جنس این قطعه فلزی بوده و از دو طرف به شاسی وصل می شود.

4.فنر:

فنر یا لول فنر قطعه ای می باشد که وزن اتاق روی آن واقع شده است فنر ها بر اساس قابلیت ارتجاعی که دارند، اکثر ضربات جاده بر روی آن ها وجود دارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو یک امر غیر استاندارد به حساب می آید.

نشانه های خرابی جلوبندی سوزوکی ویتارا

اختلالات فرمان خودرو

یکی از نشانه های خرابی جلوبندی ماکسیما کشیدن فرمان یا زدن آن است. بدین معنا که هنگام پیچیدن خودرو فرمان آن بر خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. مثلا امکان دارد زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. دلایل آن معمولا بالانس نبودن چرخ یا وجود مشکل در سیبک ها می باشد. در این شرایط خودرو گیج می زند و به طرفین منحرف می شود.

آج ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که روی لاستیک های خود ساییدگی و یا آج های ناهمگون مشاهده می کنید، یعنی جلوبندی خودرو ایراد دارد. شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها نیز که معمولا هنگام دور زدن شنیده می شود، در اثر خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

اگر روی قطعاتی همچون فنر و کمک فنر ها روغن و یا چربی مشاهده کردید، یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است.

خرابی سیستم تعلیق

برای تست این خرابی ابتدا خودرو خود را در مکانی پارک کنید، سپس با کمک دستان خود کاپوت آن را به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید. اگر با برداشتن دستان خود کاپوت خودرو بیش از دو سه بار تکان خورد یعنی سیستم تعلیق خودرو شما به بازبینی و تعمیر نیاز دارد. یادتان باشد کع شنیدن صدای نامعتارف در هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل است.

سواری سفت و خشک

اگر احساس کردید با گذشت مدت زمان کوتاهی احساس راحتی شما کم شده و خودرو شما سفت و سخت سواری می دهد، یعنی جلوبندی خودرو دچار ایراد و اختلالاتی شده است. در چنین شرایطی تمام پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

دلایل خرابی جلوبندی سوزوکی یتارا

ناکافی بودن عملکرد میل تعادل

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی خودرو قرار گرفته و اگر بوش ها خراب شود، غریبلک فرمان می لرزد و یا فرمان می زند. همچنین این بوش ها در بی سر و صدا کردن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو نقش مهمی ایفا می کنند.

خرابی بلبرینگ ها

اگر این قطعه خراب شود، سر و صدای خاصی دارد. یادتان باشد که تنظیم بلبرینگ چرخ بسیار مهم بوده و در عمر بلبرینگ و کارکرد آن تاثیر دارد.

سیبک خراب

خرابی و لقی سیبک باعث لرزیدن فرمان و زدن آن می شود. سیبک نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

آسیب به شاسی خودرو

اگر شاسی خودرو دچار عیب و یا آسیبی شده باشد، سریعا تنظیمات کارخانه و ابعاد شاسی بهم می ریزد. خودرویی که در به دلیل تصادف شاسی آن تغییر حالت پیدا کرده باشد، سریعا در سیستم جلوبندی خودرو مشکل پیش می آید. برگرداندن شاسی به حالت اول و تنظیم کارخانه بسیار سخت و حتی گاهی غیر ممکن است. کشیده شدن فرمان به یک سمت، خراب شدن سریع پلوس ها و پاره شدن گردگیر از نشانه های خرابی خرابی شاسی خودرو است.

خرابی  بازوی سگ دست

خرابی این قطعه موجب کشیده شدن فرمان به یک سمت می شود اما خوشبختانه تعمیر و تعویض آن کار چندان سخت و هزینه بری نیست.

ضعیف بودن فنر و کمک فنر

اگر فنر و کمک فنر ماشین ضعیف شده باشد، سیستم هدایت خودرو تحت تاثیر قرار می گیرد. در نهایت فرمان کشیده می شود.

اجرت تعمیر جلوبندی سوزوکی ویتارا

برای تعمیر و تایین هزینه تعمیر جلوبندی سوزوکی ویتارا و خودرو های دیگر باید خودرو مورد نظر کارشناسی شده و ببرسی شود. در اولین مرحله باید قطعه خراب شده مشخص شده و سپس شدت خرابی آن تشخیص داده شود. چرا که هر قطعه با قطعه دیگر متفاوت بوده و میزان آسیب آن ها به یک اندازه نبوده و در هر خودرو متفاوت است. کیفیت متریالی که در تعمیر یا تعویض خودرو استفاده می شود هم در اجرت تعمیر جلوبندی آن تاثیر دارد. همچنین اصل یا جعلی بودن قطعات در هزینه آن ها بی تاثیر نیست.

خدمات تعمیر جلوبندی سوزوکی ویتارا اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید