تعمیر جلوبندی کیزاشی

تعمیر جلوبندی سوزوکی کیزاشی

تا به حال برایتان پیش آمده که از خودتان بپرسید که اگر جلوبندی خودرو خراب می شد چه اتفاقاتی می افتاد؟ در صورت خراب شدن این قسمت مهم، در فعالیت های مهمی همچون حرکت، سکون و حتی تعادل اختلال به وجود می آید. بدین معنا که ممکن است خودرو شما به طرفین منحرف شود یا فرمان شما می لرزد. این موارد برخی از نشانه های خرابی جلوبندی هستند. حال امروز در مقاله تعمیر جلوبندی سوزوکی کیزاشی، می خواهیم درمورد جلوبندی این خودرو، قطعات، نشانه های خرابی و بسیاری از موضوعات مهم درمورد این خودرو با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سوزوکی کیزاشی و تعمیر عقب بندی سوزوکی کیزاشی با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی کیزاشی

جلوبندی سوزوکی کیزاشی

جلوبندی به قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد. اما جلوبندی شامل تمام قطعات جلویی، فرمان و میل فرمان است. سیستم تعلیق از چرخ های جلو و کمک فنر های جلو تشکیل شده است. این قسمت وظایف متعددی را انجام می دهد که شامل حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ شدن خودرو و ایجاد احساس راحتی هنگام رانندگی می شود. به همین ترتیب با خراب شدن جلوبندی ممکن است هر کدم از این وظایف بهم بریزند. به عنوان مثال با خرابی جلوبندی امکان دارد شما دیگر احساس راحتی نداشته باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سوزوکی کیزاشی و تعمیر عقب بندی سوزوکی کیزاشی با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی سوزوکی کیزاشی

-رام

-سیستم تعلیق خودرو

-کمک فنر و فنر

-بلبرینگ ها

-توپی چرخ

-تایر ها

-سیبک

-میل موجگیر یا میل تعادل

-سیستم فرمان و میل فرمان

-سگ دست

-شغال دست

-اکسل

-گردگیر

-بوش

-طبق

-سیبک مفصلی یا قرقری فرمان

-دسته موتور

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سوزوکی کیزاشی و تعمیر عقب بندی سوزوکی کیزاشی با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف برخی از قطعات جلوبندی سوزوکی کیزاشی

1-رام

رام قطعه ای فلزی است که از دو سر به شاسی ها متصل بوده و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شود.

2-فنر

فنر که به آن لول فنر نیز می گویند، وزن اتاق روی آن قرار دارد. فنر ها بر با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، بیشترین ضربات جاده روی آن ها تاثیر می گذارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

3- کمک فنر

قطعه بعدی کمک فنر است که محل قرار گیری آن در نزدیکی چرخ ها می باشد. به این دلیل که موجب کنترل و روان کردن  نوسانات فنر شود. یک سر این قطعه به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصب است. در این شرایط وضعیت حرکت فنر موجب افزایش و کاهش طول  کمک فنر می شود.

4- سیبک ها

قطعه سیبک است که همان قطعه ای می باشد که چرخ ها را به سیستم تعلیق خودرو متصل می کند و باعث چرخیدن آن ها هم می شود. این قطعه کروی شمل موجب چرخیدن سه محور مختصاتی می شود که در نتیجه قسمت جلوی خودرو را هدایت و فرمان دهی می کند. علاوه بر ین سیبک حرکت های ناخواسته مانند ورود به یک دست انداز را ختصی می کند. سیبک فرمان از یک سو به طبق های خودرو از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل است.

5- طبق ها

طبق قطعه بعدی می باشد که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کند. این قطعه از طریق بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه ها به چرخ خودرو وصل می شوند.

 

علائم خرابی جلوبندی سوزوکی کیزاشی

رانندگی خشک و سفت

اگر احساس کردید خودرو شما خشک و سفت سواری می دهد یا دیر هنگام رانندگی احساس راحتی ندارید، یعنی جلوبندی شما به مشکل برخورده است. همچنین یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی خودرو احساس کزدن تمامی پستی و بلندی های جاده است.

سیستم تعلیق خودرو

جهت تست این ایراد ابتدا خودروی خود را در مکانی پارک کنید. در قدم دوم  دستان خود را روی کاپوت خودرو گزاشته و به سمت پایین فشار دهید. حال دستان خود را بردارید اگر خودرو تیوولی شما بیش از یک یا دوبار تکان خورد، یعنی سیستم تعلیق باید بازبینی یا تعمیر شود. در نتیجه در صورت مشاهده این خرابی سریعا به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا مشکل جلوبندی خودرو شما حل شود. چرا که حل نشدن آن مشکل را شدید تر کرده و قیمت تعمیر آن را بیشتر می کند.

روغنی بودن قطعات جلوبندی

در صورتی که قطعات جلوبندی شما مانند کمک فنر آن روغنی و چرب بود، باید به خرابی جلوبندی پی برد.

اختلالات فرمان خودرو

اختلالات فرمان خودرو یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی ورنا است. اگر فرمان کشیده شده و یا اصطلاحا بزند، یعنی جلوبندی خودرو ایراد دارد. در این شرایط همگام پیچیدن خودرو، فرمان خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. به عنوان مثال ممکن است زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. علاوه بر این لرزش فرمان در سرعت های خاص هم به علت بالانس نبودن چرخ ها یا وجود مشکل در سیبک ها است هم نشان از خرابی جلوبندی خودرو باشد. اگر ماشین شما اصطلاحا گیج می زند و یا به طرفین منحرف می شود  باز هم پای خرابی جلوبندی خودرو در میان است.

لاستیک های خراب

آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان در اکثریت پارامتر های جلوبندی سالم تاثیر زیادی دارند. تا جایی که تفاوت آج لاستیک چپ و راست می توانید غریبلک را تا حدودی بلرزاند. چرا که حتما به کیفیت لاستیک ها مخصوصا لاستیک های جلو توجه داشته باشید.

بالانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های شما بالانس نباشد، فرمان می لرزد و اگر به این موضوع بی توجهی کنید جلوبندی شما خراب می شود. پس در صورت مشاهده آن سریع به جلوبندی سازی مراجعه کنید.

کافی نبودن عملکرد میل تعادل

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی خودرو قرار دارد‌. اگر این بوش ها خراب شود، غریبلک فرمان می لرزد و اصطلاحا فرمان می زند. این قطعات در بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو نقش مهمی دارد.

هزینه تعمیر جلوبندی سوزوکی کیزاشی

برای هزینه تعمیر جلوبندی قطعه خراب شده، شدت آن، خدماتی که روی آن قطعه انجام می شود بررسی شود. همچنین موارد دیگری همچون کیفیت متریال و اصل یا فیک بودن قطعه هم در هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سوزوکی کیزاشی تاثیر بسیار زیادی می گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت تعمیر جلوبندی سوزوکی کیزاشی می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی سوزوکی کیزاشی اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید