تعمیر جلوبندی سیمبل

تعمیر جلوبندی سیمبل

یکی از قسمت هایی که به جرات می توان گفت جزو مهم ترین قسمت های خودرو است، جلوبندی می باشد. به محور جلویی و زیرین خودرو ها جلوبندی گفته می شود که قطعاتی مانند کمک فنر، سگ دست و … را درون خود جای داده است. این قسمت ممکن است به دلایل زیادی خراب شود و آن احساس راحتی که شما هنگام رانندگی دارید را از شما بگیرد. از همین رو پیش از خراب شدن این قسمت شما باید با این قسمت، قطعات آن، نشانه ها و دلایل خرابی آن آشنا شوید تا در صورت خراب شدن سریعا به آن پی ببرید. در نتیجه با مقاله تعمیر جلوبندی سیمبل همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سیمبل و تعمیر عقب بندی رنو سیمبل با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی سیمبل

خودرو رنو سیمبل

خودرو رنو سیمبل که در زبان فرانسوی به آن رنو سَمبُل می گویند، یک خودرو سوپر مینی است که توسط شرکت فرانسوی رنو تولید می شود. این خودرو در اواخر سال 1999 به نام سَمبل کلیو به عنوان یک نسخه سدان نسل دوم رنو کلیو رونمایی شد و بر خلاف نسخه هاچ بک تنها در کشور هایی که در آن آمار فروش سدان ها به طور سنتی بیش از هاچ بک ها بودند، به بازار عرضه شد. خودرو سیمبل در اروپای غربی نیز به فروش می رسد. طرح بندی این خودرو به صورت خودرو های موتور جلو- محور جلو می باشد.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سیمبل و تعمیر عقب بندی رنو سیمبل با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی چیست؟

جلوبندی همانطور که از نامش پیداست، قسمت جلویی و زیرین خودرو است که خودرو شما را به حرکت در می آورد، آن را متوقف می کند، موجب هدایت آن می شود، تعادل و هندلینگ آن را ممکن می سازد و همچنین از چپ شدن خودرو شما جلوگیری می کند. در ابتدای مقاله عنوان کردیم که در صورت خرابی این قسمت شما دیگر احساس راحتی ندارید، در نتیجه جلوبندی احساس راحتی هنگام رانندگی را برای شما به ارمغان می آورد.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سیمبل و تعمیر عقب بندی رنو سیمبل با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

سیستم تعلیق قسمت دیگری در خودرو است که به جلوبندی نزدیک است. اما این ارتباط نزدیک، دلیل بر همسان بودن آن ها نیست. بلکه این دو قسمت شامل قطعات مختلفی می شوند. به عنوان مثال جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان می شود، در حالی که سیستم تعلیق دارای قطعاتی همچون چرخ ها و کمک فنر های جلو است.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سیمبل و تعمیر عقب بندی رنو سیمبل با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

چه قطعاتی در جلوبندی قرار دارند؟

در قسمت جلویی یا همان جلوبندی قطعات زیادی وجود دارند که این قطعات شامل موارد زیر هستند:

-سیبک

-سگ دست

-شغال دست

-رام

-کمک فنر و فنر ها

-چرخ ها

-توپی چرخ

سیستم تعلیق

-میل موجگیر یا میل تعادل

-طبق

-بوش

-میل فرمان و فرمان

-مفصل قرقری

-گردگیر فرمان

-چهار شاخ فرمان

-اکسل

-دسته موتور

-میل فرمان و فرمان

-تایر ها

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سیمبل و تعمیر عقب بندی رنو سیمبل با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی چه وظایفی دارند؟

-سیستم فرمان

سیستم فرمان خودرو یکی از اجزی مهم جلوبندی خودرو به شمار می رود که شامل فرمان، چرخ دنده، غریبلک فرملن، جعبه، میل فرمان و اتصالات دیگر می شود. این قسمت برای کنترل حرکت خودرو وظیفه هدایت آن را برعهده دارد. در سیستم فرمان خودرو یک نیروی مورد نیاز جهت گردش لاستیک ها در مسیر، احتیاج دارد. این نیرو از توسط دست راننده تعمیر می شود. ین سیستم به اندازه یک موتور و گیبرکس درعملکرد صحیح خودرو تاثیر گذار است.

2- سیستم تعلیق

سیستم تعلیق که نام دیگر آن فنر بندی است، قسمتی در جلوبندی خودرو می باشد که از اتاق، شاسی، سرنشینان و متعلقات آن تشکیل شده است. کمک فنر، فنر، جرم فنر بندی شده و جرم فنر بندی نشده از جمله قطعات به کار رفته در سیستم تعلیق هستند.

3- رام

رام یکی دیگر از اجزای جلوبندی خودرو است که بخش های دیگر جلوبندی را به اتاق خودرو وصل می کند. جنس این قطعه فلزی بوده و از دو طرف به شاسی وصل می شود.

4- فنر

یکی دیگر از قطعات اصلی جلوبندی آزرا که خاصیت کشسانی دارد، فنر است. به طوری که اگر نیرویی به آن وارد شود، خاصیت ارتجاعی و برگشتنی آن موجب می شود تا از برداشته شدن نیرو به حالت اولیه باز گردد.

5- کمک فنر

 یکی دیگر از اجزای جلوبندی خودرو کمک فنر است که به دلیل خاصیت کشسانی بیشتری که نسبت به فنر ها دارند، این قسمت نقش مهمی در خنثی کردن نوسانات کوچک جاده را بر عهده دارد. کمک فنر قطعه ای است که مکانیکی بوده و نزدیک هر چرخ خودرو نصب می شود. یک سر این قسمت به اتاق شاسی خودرو وصل شده و سر دیگر آن به قسمت محرک سیستم تعلیق مانند طبق یا پوسته وصل می شود.

6- سیبک

سیبک قطعه دیگری در جلوبندی ست که به شکل کروی بوده و فلز ساخته شده است. این قسمت درون محفظه ای فولادی شکل با روکش سمت دیگر به متعلقات چرخ وصل شده است. سیبک فرمان وظیفه هداست خودرو را بر عهده دارد و با چرخش خودرو به هر طرف سیبک هم به همان طرف می چرخد.

7- سیبک مفصلی (قرقری) فرمان

برای وصل کردن جعبه فرمان به سیبک فرمان از سیبک مفصلی یا قرقری استفاده می شود. سیبک قرقری فرمان به علت وصل بودن به جعبه فرمان بازیی فرمان نیز شناخته می شود. قطعه سیبک فرمان مفصلی با انتقال نیروی کششی جعبه فرمان به سیبک فرمان موجب انسجام و یکپارچگی جعبه فرمان می شود.

8-طبق یا سینی

قطعه بعدی طبق است که از جنس فلز بوده و از طریق سیستم تعلیق به شاسی خودرو وصل می شود. طبق یا سینی در حقیقت بازویی است که از طرفی از طریق بوش به شاسی خودرو متصل بوده و همچنین برای اتصال به چرخ خودرو از اتصال کاسه و گوی استفاده می شود. همچنین تنظیم زاویه چرخ ها نیز بر عهده طبق خودرو است.

جهت ترمیم و تعویض شیشه جلو رنو سیمبل به وب سایت عبدالهی گلس مراجعه کنید.

اجرت تعمیر جلوبندی سیمبل چگونه محاسبه می شود؟

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که هزینه تعمیر جلوبندی سیمبل چگونه محاسبه می شود یا به چه عواملی بستگی دارد؟ برای جواب به این سوال باید به شما بگوییم که برای اجرت تعمیر جلوبندی سیمبل باید اول قطعه خراب شده جلوبندی شما و شدت خرابی آن مشخص شود. مورد بعدی باید خدماتی که قرار است روی قطعه خراب شده جلوبندی شما انجام شود، مشخص شود. متریال و کیفیت قطعات هم مورد دیگر برای تشخیص هزینه تعمیر جلوبندی هستند.

برای اسعتلام قیمت و مشاوره رایگان با شماره درج شده در این صفحه تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی سیمبل اتو رگلاژ

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد خودرو رنو سیمبل به ویکی پدیا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید