تعمیرجلوبندی-شاهین

تعمیر جلوبندی شاهین

با مقاله دیگری از تعمیر جلوبندی شاهین محصول شرکت ایرانخودرو در سایت اتو رگلاژ همراه ما هستید. امروز ما می خواهیم تعمیر جلوبندی شاهین را برای شما بررسی کنیم. جلوبندی همانطور که می دانید یکی از قسمت های ضروری خودرو محسوب می شود که بدون آن دیگر نمی توان نام آن را خودرو گذاشت. قطعاتی همچون رام، سگ دست، شغال دست، تایر ها، توپی چر خ و … جلوبندی را شامل می شود. پس اگر می خواهید با جلوبندی خودرو، نشانه های خرابی آن، دلایل خربی و … آشنا شوید، تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید و از صفحه خارج نشوید و  با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی شاهین و عقب بندی شاهین با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی-شاهین

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی شاهین و عقب بندی شاهین با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی چیست؟

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که جلوبندی چیست؟ جلوبندی همان محور جلویی و زیرین خودرو محسوب می شود و با سیستم تعلیق جلوبندی رابطه تنگاتنگی دارد. اما تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند که این تفاوت در قطعات آن است. قطعات جلوبندی شامل شامل تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان می شود. در حالی که سیستم تعلیق چرخ های جلو و کمک فنر را دارا می باشد. اگر می خواهید

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی شاهین و عقب بندی شاهین با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی شاهین

جلوبندی دارای قطعات متعددی است که هر کدام از آن ها کار های مهمی را انجام می دهند و در صورت خرابی هر کدام از این قطعات، سیستم جلوبندی بهم می ریزد. این قطعات به شرح زیر هستند:

  • -سگ دست
  • -شغال دست
  • -رام
  • -کمک فنر و فنر ها
  • -میل فرمان و فرمان
  • -توپی چرخ
  • -تایر ها
  • -طبق
  • -سیبک
  • -بلبرینگ
  • -میل موج گیر یا میل تعادل
  • -دسته موتور

در ادامه به وظیه قطعات جلوبندی شاهین، نشانه خرابی آن، هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و … می پردازیم.

وظیفه جلوبندی حرکت، سکون، تعادل، هدایت، هندلینگ و جلوگیری از چپ شدن خودرو است. علاوه بر این احساس راحتی که هنگام رانندگی خصوصا سطوح ناهموار مانند دست انداز ها در خودرو شما وجود دارد به دلیل وجود جلوبندی است.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی شاهین و عقب بندی شاهین با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظیفه جلوبندی شاهین

-سیستم فرمان

این قطعه تمام کنترل و تعادل خودرو را از طریق راننده انجام می دهد. همچنین سیستم فرمان از جعبه فرمان توسط سگ دست و سیبک ها به چرخ خودرو وصل می شود. بدین ترتیب نظام خودرو را یکپارچه می کند. هنگامی که کوچیکترین خللی در سیستم جلوبندی خودرو پیش بیاید، اولین آثار و علائم این مشکلات در جلوبندی در سیستم فرمان قابل تشخیص است. حتی جلوبندی ها نیز عیب یابی خودرو را از همین قسمت انجام می دهند.

-سیبک ها

قطعه بعدی سیبک است که جهت اتصال فرمان و قطعاتی همچون طبق و قطعات ثابتی همچون سگ دست و تشکلات فنر، در سیستم جلوبندی قرار دارد. سیبک هنگامی که خودرو به سمت راست یا چپ بچرخد، وظیفه حفظ تعادل چرخ را دارد که بدین ترتیب چرخ خودرو قادر به حرکت بوده و مشکلی در جا به جایی خودرو و زاویه چرخ به وجود نمی یاید

-گردگیر

این قطعه یکی از اجزای مهم جلوبندی محسوب می شود که نمی گذارد به قطعاتی همچون سیبک و کمک فنر ضربه وارد شود و از آن ها محافظت می کند.

-کمک فنر

کمک فنر ها باعث آسان شدن کار برای فنر ها می شوند. در خودرو های قدیمی اگر با ناهمواری هایی همچون دست انداز ها مواجه می شدید، خودرو به گونه ای از آن عبور می کرد که تمام سیستم خودرو شما بهم می ریخت. دلیل این موضوع نبودن سیستم کمک فنر بود.

-سگ دست

این قطعه از طرفی به کمک فنر خودرو وصل می شود. هنگامی که سگ دست به علت ضربه و یا فشار نا متعارف تاثیر زیادی روی چرخ ها می گذارد، به معنای خرابی این قطعه می باشد. بدین ترتیب سیستم جلوبندی در خودرو بهم می ریزد و آسیب های دیگری به طبق ها و کمک فنر خودرو وارد می شود. در بخش های بعدی به نشانه های خرابی جلوبندی می پردازیم.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی شاهین و عقب بندی شاهین با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

نشانه های خرابی جلوبندی شاهین

-اولین نشانه خرابی رانندگی سفت و سخت و راحت نبودن هنگام رانندگی است. همچنین در صورت مشاهده این نشانه، شما تمام پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

-دومین نشانه ایراد جلوبندی در خودرو شاهین روغنی بودن قطعات جلوبندی است. اگر روی قطعات جلوبندی خود خصوصا کمک فنر ها روغن مشاهده کردید، یعنی جلوبندی شما خراب شده است.

-نشانه بعدی خرابی سیستم تعلیق است و برای پی بردن به این خرابی باید تست تکان را انجام دهید. تست تکان به اینگونه است که شما دستان خود را روی کاپوت خودرو گذاشته و به سمت پایین فشار می دهید، اگر ماشینتان بیش از 2 یا 3 بار بالا پایین شد یعنی سیستم تعلیق خراب شده است.

-سیستم فرمان نشانه دیگری خرابی جلوبندی استن. هنگام ایراد سیستم فرمان، فرمان شما می لغزند و یا اصطلاحا می زند. خصوصا اگر در حال دور زدن هستید. همچنین هنگام خرابی فرمان فرمان شما خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند.

-نشانه بعدی وجود آج های ناهمگون روی تایر ها و ساییده شدن آن ها است. در صورتی که با ساییدگی تایر خودرو خود مواجه شدید یعنی جلوبندی شما خراب شده است. علاوه بر این شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها خصوصا هنگام دور زدن می تواند بر اثر خرابی بلبرینگ ها باشد.

هزینه تعمیر جلوبندی شاهین

برای هزینه تعمیرجلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی شاهین دانستن نکات زیر ضروری است.

-اولین نکته این است که هر قطعه با قطعه دیگر متفاوت است، پس اینکه کدام قطعه شما دچار خرابی شده، از اهمیت زیادی برخودار است.

-دومین نکته شدت خرابی می باشد. چرا که با توجه به شدت خرابی، نحوه تعمیر و نوع آن هم متفاوت خواهد بود.

-با توجه به دو مورد قبلی کاری که تعمیرکار روی قطعات جلوبندی شما انجام می شود هم، متفاوت است. از همین رو روی هزینه آن تاثیر می گذارد.

-دو مورد آخر که می تواند روی قیمت تعمیر جلوبندی شما اثر بگذارد، متریال مورد استفاده در تعمیر جلوبندی شاهین و کیفیت قطعات هستند. با توجه به این موارد قیمت تعمیر خودرو شما محاسبه می شود.

لازم به ذکر است که جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت ها می توانید با شماره موجود در این صفحه تماس گرفته و با کارشناسان و متخصصین ما صحبت کنید

خدمات تعمیر جلوبندی شاهین اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید