تعمیر جلوبندی فاوبسترن B30

تعمیر جلوبندی فاوبسترن b30

تعمیر جلوبندی یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت. جلوبندی همان قسمت جلویی و زیرین خودرو است که قطعاتی مانند کمک فنر، فنر، چرخ ها، اکسل، میل فرمان و سیستم فرمان و … را شامل می شود. از همین رو امروز در مقاله تعمیر جلوبندی فاوبسترن b30 می خواهیم درمورد جلوبندی این خودرو و قسمت های مهم مربوط به آن صحبت کنیم. پس در صورتی که می خواهید با این قطعه مهم و قطعات آن آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید و در سایت اتو رگلاژ تا انتها با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فاوبسترن b30 می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی فاوبسترن B30

جلوبندی چیست؟

جلوبندی قسمت جلویی و زیرین خودرو ها است. این قسمت با سیستم تعلیق خودرو ارتباط نزدیکی دارد. اما با این تفاوت که جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان می شود. سیستم تعلیق شامل چرخ های جلو و کمک فنر های جلو را شامل می شود. جلوبندی باعث حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ شدن خودرو و احساس راحتی هنگام رانندگی خصوصا در سطوح ناهموار مثلا در دست انداز ها می شود.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فاوبسترن b30 می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی فاوبسترن b30

-سیبک

-سگ دست

-شغال دست

-رام

-کمک فنر و فنر ها

-چرخ ها

-توپی چرخ

سیستم تعلیق

-میل موجگیر یا میل تعادل

-طبق

-بوش

-میل فرمان و فرمان

-مفصل قرقری

-گردگیر فرمان

-چهار شاخ فرمان

نشانه های خرابی جلوبندی فاوبسترن b30

سواری سفت و خشک

در صورتی که بعد از گذشت زمانی حس کردید احساس راحتی شما هنگام راحتی کمتر شده و خودرو شما سفت و خشک سواری می دهد، یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است. در این حالت تمام پستی بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

اختلال در فرمان خودرو

نشانه بعدی خرابی جلوبندی این خودرو کشیده شدن فرمان یا اصطلاحا زدن آن است. بدین معنا که اگر هنگام پیچیدن خودرو فرمان ماشین خلاف جهت فرمان دهی راننده عمل می کند. در بیشتر موارد ممکن است زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو درگیر اختلالاتی شده باشد. علاوه بر این لرزش فرمان در سرعت های خاص معمولا به علت بالانس نبودن چرخ ها یا وجود مشکل در سیلک ها می باشد. همچنین در صورتی خودرو اصطلاحا گیج بزند و به طرفین منحرف شود، با هم یعنی جلوبندی خودرو خراب است.

آج های ناهمگون روی چرخ ها

در صورتی که روی لاستیک های خودروی خود آج های ناهمگون و یا ساییدگی نشاهده می کنید، یعنی جلوبندی خودرو شما به مشکل خورده است. شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها خصوصا هنگام دور زدن نیز به دلیل خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

اگر فنر و کمک فنر خودرو چرب یا روغنی باشند، یعنی جلوبندی خودرو به مشکل خورده است.

خرابی سیستم تعلیق

اگر می خواهید خرابی این قسمت را چک کنید، خودرو خود را در مکانی پارک کرده و دستان خود را روی کاپوت خودرو بگذارید و فشار دهید. بعد از برداشتن دستان خود اگر کاپوت خودرو بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی باید برای باز بینی و تعمیر سیستم تعلیق خودرو خود اقدام کنید. شنیدن صدای نامعتارف هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به علت خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل می باشد.

وظایف قطعات جلوبندی فاوبسترن b30

-فنر و کمک فنر ها: وزن اتاقک خودرو روی فنر ها است. فنر حالت ارتجاعی داشته و از ارتعاش پذیری و انعطاف پذیری آن بالا می باشد. این ویژگی موجب کاهش ناهمواری در جاده ها، از شدت ضربات به اتاق خودرو می شود. فنر انواع مختلفی دارد که شامل فنر های لول، پیچی  و تخت است. لول متدوال ترین نوع فنر ها محسوب می شود. نوسانات فنر به وسیله کمک فنر ها کنترل و میرا می شود. این قسمت ها در نزدیکی چرخ های خودرو ها قرار دارد.

انواع کمک فنر ها شامل:

-کمک فنر اهرمی

-کمک فنر بادی و یا گازی

-هیدرواستاتیکی

-کمک فنر تلسکوپی

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق که به آن سیستم فنر بندی نیز گفته می شود، تکان ها و لرزش های شدید ناشی از عبور از سطوح ناهموار را خنثی می کند تا ماشین و سرنشینان خودرو  را احساس نکنند. دو مبحث مهم در سیستم تعلیق خودرو کیفیت رانندگی و کنترل است که درست خلاف یکدیگر عمل می کند. یعنی اگر عملکرد هر کدام از آن بهتر شود دیگری دچار مشکل می شود.

-سیبک ها

 سیبک ها درواقع گوی و کاسه نیز نامیده می شوند. این قطعه به شکل کوروی هستند و چرخ های اتومبیل را به سیستم تعلیق وصل می کنند و موجب چرخیدن آن ها می شوند. چرخش سیبک ها در جهت محور مختصاتی xyz موجب فرمان دهی به قسمت جلویی خودرو می شود. بدین صورت که با چرخش فرمان خودرو، سیبک هم می چرخد. این قسمت ار ارتشاعات ناشی از گذر روی نامهواری های سطح جاده را نیز تا حدودی کاهش می دهند. سیبک ها بخشی از وزن خودرو را تحمل می کنند. همچنین از اصطحکاک میان قطعات خودرو جلوگیری می کنند.

-اکسل

 کسل عبارت است از محور مرکزی چرخ یا دنده که معمولا به کمک یاتاقان ثابت نگه داشته تا چرخ یا دنده این مکان را داشته باشد که به راحتی دور آن یعنی اکسل بچرخد.

-سگ دست

 می توان گفت که اصلی ترین قسمت جلوبندی ب سگ دست آن اختصاص دارد. زیر این قطعه مانند لول بوده و علاوه بر نگهداری چرخ ها، چرخش آن ها روی محور فرمان را نیز بر عهده دارد. اهمیت این قسمت از آن جایی معلوم می شود که اجزای چرخ و سیستم تعلیق جلوبندی ماشین همون خودرو، دیسک های ترمز و … روی آن قرار دارند.

-شغال دست

قطعه ای در قسمت جلوبندی است که سیبک فرمان خودرو، میل فرمان و میل کمک را به آن وصل می کند.

اجرت تعمیر جلوبندی فاوبسترن b30

برای هزینه تعمیر جلوبندی فاوبسترن b30 و اجرت آن، در اولین مرحله باید قطعه ای که خراب شده و شدت خرابی ان مشخص شود. سپس باید کاری که روی قطعات جلوبندی شما انجام می شود نیز صورت بگیرد. در آخر با در نظر گرفتن این موارد و کیفیت متریال و اصل یا فیک بودن قطعات مصرفی، هزینه تعمیر جلوبندی فاوبسترن b30 و یا هر خودروی دیگری مشخص می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه تعمیر جلوبندی خودرو خود با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی فاوبسترن b30 اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید