تعمیر جلوبندی فردا SX5

تعمیر جلوبندی فردا SX5

موضوع امروز مقاله ما تعمیر جلوبندی فردا SX5 است. جلوبندی یکی از قسمت های جلویی و زیرین خودرو محسوب می شود که قطعاتی همچون میل فرمان، سیستم فرمان و به طور کلی تمام قطعات جلویی خودرو را در خود جای داده است. این قسمت با قسمت دیگری که سیستم تعلیق نام دارد، رابطه نزدیک و تنگاتنگی دارد. در ادامه می خواهیم به طور کلی به مشخصات این خودرو، جلوبندی، قطعات جلوبندی و موضوعات مهم را برای شما شرح دهیم. پس اگر می خواهید با این خودرو و جلوبندی آن آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم جایی نروید و تا انتها با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فردا sx5 با شماره 09194143400 آقای امیری تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی فردا SX5

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فردا sx5 با شماره 09194143400 آقای امیری تماس بگیرید.

مشخصات خودرو فردا SX5

نام خودرو: فردا SX5

کشور سازنده: چین

سال طراحی: 2018

برای تعویض شیشه جلو فردا sx5 و استعلام قیمت با شیشه اتومبیل عبدالهی تماس بگیرید.

فنی

موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور: 1590 سی سی

انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت: 123 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 154 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه

برای خرید عمده لوازم یدکی فردا موتور و سایر خودرو ها می توانید به لوازم یدکی عبدالهی مراجعه کنید.

اندازه ها

وزن: 1345 کیلوگرم

اندازه (میلی متر): 4514 طول- 1812 عرض- 1725 ارتفاع

فاصله بین دو محور: 2720 میلی متر

مصرف سوخت

مصرف سوخت ترکیبی: 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک: 51 لیتر

استاندارد آلایندگی: یورو 5

امکانات

کیسه هوا: کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی

سیستم صوتی: سیستم صوتی به همراه چهار بلندگو و نمایشگر 8 اینچی

ترمز و پایداری: چهر چرخ مجهز به EBD- CBD- CBC

امکانات دیگر


-دی لایت و اتو لایت

-برف پاک کن عقب

-رینگ آلومینیومی

-آینه های تاشو برقی

-سانروف

-فرمان برقی

-سیستم کنترل فشار باد تایر ها TPMS

-ایزوفکس

جلوبندی فردا SX5

 همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، جلوبندی به قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که وظیفه حرکت، سکون، جلوگیری از چپ شدن خودرو، ایجاد احساس راحتی هنگام رد شدن از سطوح ناهموار مانند دست انداز ها، تعادل، هندلینگ و هدایت را بر عهده دارد. سیستم تعلیق خودرو قسمت دیگری از خودرو است که با سیستم تعلیق ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد. اما جلوبندی شامل تمام قطعات جلویی، فرمان و سیستم فرمان شده اما در حالی که سیستم تعلیق دارای قطعاتی همچون چرخ های جلو و کمک فنر های جلو می شود.

قطعات جلوبندی فردا SX5

-سیبک

-سگ دست

-شغال دست

-رام

-کمک فنر و فنر ها

-چرخ ها

-توپی چرخ

سیستم تعلیق

-میل موجگیر یا میل تعادل

-طبق

-بوش

-میل فرمان و فرمان

-مفصل قرقری

-گردگیر فرمان

-چهار شاخ فرمان

وظایف برخی از قطعات فردا SX5

1-رام

رام قطعه ای فلزی است که از دو سر به شاسی ها متصل بوده و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شود.

2-فنر

فنر که به آن لول فنر نیز می گویند، وزن اتاق روی آن قرار دارد. فنر ها بر با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، بیشترین ضربات جاده روی آن ها تاثیر می گذارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

3- کمک فنر

قطعه بعدی کمک فنر است که محل قرار گیری آن در نزدیکی چرخ ها می باشد. به این دلیل که موجب کنترل و روان کردن  نوسانات فنر شود. یک سر این قطعه به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصب است. در این شرایط وضعیت حرکت فنر موجب افزایش و کاهش طول  کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

-کمک فتر هیدرولیکی یا روغنی

-کمک فنر گازی یا بادی

-تلسکوپی

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

4- سیبک ها

قطعه سیبک است که همان قطعه ای می باشد که چرخ ها را به سیستم تعلیق خودرو متصل می کند و باعث چرخیدن آن ها هم می شود. این قطعه کروی شمل موجب چرخیدن سه محور مختصاتی می شود که در نتیجه قسمت جلوی خودرو را هدایت و فرمان دهی می کند. علاوه بر ین سیبک حرکت های ناخواسته مانند ورود به یک دست انداز را ختصی می کند. سیبک فرمان از یک سو به طبق های خودرو از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل است. فرمان خودرو به هر طرف که بچرخد سیبک هم به همان طرف می چرخد. سیبک ها هموار توسط نیروی های کششی تحت فشار بوده و تلاش می کنند تا ایز میزان اصحکاک به وجود آمده در بین قطعات را کاهش داده و بخشی از وزن آن را تحمل کنند.

5- طبق ها

طبق قطعه بعدی می باشد که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کند. این قطعه از طریق بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه ها به چرخ خودرو وصل می شوند.

6-میل موجگیر یا میل تعادل

میل تعادل که به آن میل مکانیک ها نیز مو گویند، در بیشتر موارد جهت بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن آن استفاده می شوند. میل تعادل وظیقه تقسیم نیرو بین چرخ ها هنگام حرکت پیج ها را بر عهده داشته و از خم شدن بیش از حد خودرو جلوگیری می کنند. این قسمت دو سر فنر های چپ و راست را به هم نتصل می کند که این کار باعث می شود تا استقلال عملکردی فنر های چپ و راست کاهش یابد. موج گیر بین دو طبق پایین نصب می شود. هنگامی که خودرو پیچ را طی می کند، اتاق به طرف بیرون پیچ متمایل می شود. در نتیجه این تمایل طبق های پایین در جهت مخالف حرکت کرده و میل تعادل می پیچانند.

اجرت تعمیر جلوبندی فردا SX5

هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو با بررسی قطعه خراب شده، شدت خرابی، خدمات و تعمیرات انجام شده روی ن قطعه، کیفیت متریال و قطعات مورد استفاده تایین می شود. در نتیجه اگر می خواهید از جزئیات بیشتری درمورد هزینه تعمیر جلوبندی فردا SX5 و جزئیات آن با ما صحبت کرده و از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی فردا SX5 اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید