تعمیر جلوبندی فوتون ساوانا

تعمیر جلوبندی فوتون ساوانا

امروز به یکی از مهم ترین موضوعات و قسمت های خودرو یعنی تعمیر جلوبندی می خواهیم بپردازیم. همانطور که از نام این خودرو می توان متوجه شد، جلوبندی به قسمت و قطعات جلویی خودرو مربوط می شود. که در این قسمت قطعاتی همچون کمک فنر، فنر، چرخ ها، اکسل و … وجود دارد. هر کدام از این قطعات در فعالیت هایی همچون حرکت، سکون، تعادل و بسیاری دیگر از فعالیت های مهم نقش دارند. از همین رو در صورت خرابی هر کدام از این قطعات، فعالیت مهم خودرو هم دچار اختلال می شود. پس در مقاله تعمیر جلوبندی فوتون ساوانا با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فوتون ساوانا و تعمیر عقب بندی ساوانا و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی فوتون ساوانا

جلوبندی فوتون ساوانا

جلوبندی در این خودرو و خودرو های دیگر یک معنای واحد دارد و آن هم این است که جلوبندی به قسمت های جلویی و زیرین خودرو گفته می شود. این قسمت با سیستم تعلیق رابطه نزدیک و تنگاتنگی دارد اما جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان شده و سیستم تعلیق شامل چرخ ها و کمک فنر های جلو می شود. وظیفه این قسمت شامل حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ کردن خودرو و احساس راحتی هنگام رد شدن از ناهمواری هایی همچون دست انداز ها است.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فوتون ساوانا و تعمیر عقب بندی ساوانا و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی فوتون ساوانا

-سگ دست

-شغال دست

-دسته موتور

-تایر ها

-توپی چرخ

-طبق ها

-سیبک ها

-سیبک مفصلی

-بوش ها

-کمک فنر و فنر

-میل فرمان و فرمان

-میل موج گیر یا میل تعادل

– سیستم تعلیق خودرو

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فوتون ساوانا و تعمیر عقب بندی ساوانا و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف جلوبندی فوتون ساوانا

1-سیستم فرمان

سیستم فرمان خودرو یکی از اجزی مهم جلوبندی خودرو به شمار می رود که شامل فرمان، چرخ دنده، غریبلک فرملن، جعبه، میل فرمان و اتصالات دیگر می شود. این قسمت برای کنترل حرکت خودرو وظیفه هدایت آن را برعهده دارد. در سیستم فرمان خودرو یک نیروی مورد نیاز جهت گردش لاستیک ها در مسیر، احتیاج دارد. این نیرو از توسط دست راننده تعمیر می شود. ین سیستم به اندازه یک موتور و گیبرکس درعملکرد صحیح خودرو تاثیر گذار است.

2- سیستم تعلیق

سیستم تعلیق که نام دیگر آن فنر بندی است، قسمتی در جلوبندی خودرو می باشد که از اتاق، شاسی، سرنشینان و متعلقات آن تشکیل شده است. کمک فنر، فنر، جرم فنر بندی شده و جرم فنر بندی نشده از جمله قطعات به کار رفته در سیستم تعلیق هستند.

3- رام

رام یکی دیگر از اجزای جلوبندی خودرو است که بخش های دیگر جلوبندی را به اتاق خودرو وصل می کند. جنس این قطعه فلزی بوده و از دو طرف به شاسی وصل می شود.

4- فنر

یکی دیگر از قطعات اصلی جلوبندی آزرا که خاصیت کشسانی دارد، فنر است. به طوری که اگر نیرویی به آن وارد شود، خاصیت ارتجاعی و برگشتنی آن موجب می شود تا از برداشته شدن نیرو به حالت اولیه باز گردد.

5- سیبک

سیبک قطعه دیگری در جلوبندی ست که به شکل کروی بوده و فلز ساخته شده است. این قسمت درون محفظه ای فولادی شکل با روکش سمت دیگر به متعلقات چرخ وصل شده است. سیبک فرمان وظیفه هداست خودرو را بر عهده دارد و با چرخش خودرو به هر طرف سیبک هم به همان طرف می چرخد.

6-میل تعدل یا میل موجگیر

میل تعادی یکی دیگر از قطعات موثر در جلوبندی آزرا به شمار می رود که برای حفظ تعادل در خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. موجگیر با اتصال دو سر فنر های چپ و راست به یکدیگر، نیروی وارده به چرخ خودرو را بین چرخ ها تقسیم کرده و از خم یا متمایل شدن خودرو به یک سمت یا چپ در زمانی که خودرو در پیچ جاده قرار دارد جلوگیری می کند.

7-سگ دست

اصلی ترین قسمت جلوبندی سگ دست است که به صورت لولا مانند بوده و دیسک های ترمز، کالیبر ترمز، فرمان خودرو، کمک فنر ها، توپی و اتصالات چرخ ها به سگ دست بسته و متصل است.

8-شغال دست

شغال دست یکی دیگر از قطعات موجود در جلوبندی خودرو است که وظیفه انتقال نیرو به سگ دست را بر عهده دارد. سیبک فرمان به شغال دست وصل بوده و قسمت های میل فرمان و میل کمک توسط پیچ هایی از شغال دست به سگ دست متصل شده اند.

علائم خرابی جلوبندی فونون ساوانا

خرابی جلوبندی در این خودرو و خودرو های دیگر برای تعمیر جلوبندی i10 از اهمیت زیادی برخودار است که در این قسمت می خواهیم به آن اشاره کنیم.

سواری خشک و سفت

اگر با گذشت زمان دیگر احساس راحتی نداشتید و یا احساس کردید که خودرو شما خشت و سفت سواری می دهد، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. علاوه بر این شما تمام پستی و بلندی های مسیر را احساس خواهید کرد.

روغنی و چرب بودن قطعات جلوبندی

نشانه خرابی بعدی جلوبندی روغنی بودن قطعات جلوبندی خصوصا کمک فنر ها است. از همین رو شما با دیدن این نشانه می توانید به خرابی جلوبندی خود پی ببرید.

خرابی سیستم فرمان

اگر جلوبندی شما خراب باشد سیستم فرمان شما به مشکل بر می خورد. بدین صورت که فرمان شما در سرعت هی بالا می لرزد یا به اصطلاحا می زند. علاوه بر این فرمان خودرو شما خلاف فرمان دهی راننده عمل کرده و به سمت مخالف می چرخد.

خراب بودن سیستم تعلیق خودرو

برای اطمینان از خراب بودن سیستم تعلیق خودرو باید آزمون تکان را انجام دهید. در آزمون تکان شما خودرو خود را در مکانی پارک کرده و دستان خود را روی کاپوت خودرو گذاشته و آن را به سمت پایین فشار می دهید. سپس دستان خود را برداشته و به خرکت خودرو خود دقت می کنید. اگر خودرو شما بیش از 2 یا سه بار بالا و پایین شد یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. 

وجود آج های ناهمگون روی تایر ها

اگر چرخ های خودرو شما در مدت زمان کوتاهی ساییده شد و یا آج های ناهمگون روی آن مشاهده کردید، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. علاوه بر این شما هنگام دور زدن صدا صوت از چرخ ها به گوشتان می خورد.

هزینه تعمیر جلوبندی فوتون ساوانا

برای اجرت تعمیر جلوبندی فوتون ساوانا و هزینه آن باید اول قطعه خراب شده، شدت آن، خدمات و تعمیرات مورد نظر روی آن قطعه، کیفیت متریال و قطعات مورد استفاده مشخص شود.

خدمات تعمیر جلوبندی فوتون ساوانا اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید