تعمیر جلوبندی فولکس بیتل

تعمیر جلوبندی فولکس بیتل

امروز در مقاله تعمیر جلوبندی فولکس بیتل می خواهیم جلوبندی این خودرو را برای شما بررسی کنیم. چرا که جلوبندی یکی از مهم ترین قسمت خای خودرو است که بدون آن خودرو با یک گاری تفاوتی ندارد. از همین رو باید در خرابی آن دقت و توجه زیادی داشت. پس در ادامه با علائم خرابی جلوبندی، تعریف جلوبندی، قطعات و بسیاری دیگر از موضوعات مهم در خصوص جلوبندی با ما همراه باشید چرا که می خواهیم این قسمت را به طور کامل برای شما بررسی کنیم. پس از صفحه خارج نشوید و تا انتهای این مقاله در اتو رگلاژ همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فولکس بیتل و تعمیر عقب بندی فولکس بیتل و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی فولکس بیتل

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فولکس بیتل و تعمیر عقب بندی فولکس بیتل و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

فولکس بیتل

فولکس واگن بیتل خودرویی است که از اکتبر سال 1997 تا ژوئیه سال 2010، در کشور هایی مانند آلمان، مکزیک و ویتنام تولید شده است. این ماشین در کلاس خودرو های کامپکت قرار داشته و طراحی موتور آن به صورت موتور جلو و خودرو محور جلو و خودرو چهار چرخ محرک است. طول این خودرو در حالت طبیعی 4.129 میلی متر (163 اینچ) بوده و سیستم جعبه دنده آن 6 دنده به دو صورت خودکار و دستی است.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فولکس بیتل و تعمیر عقب بندی فولکس بیتل و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

مشخصلات خودرو فولکس بیتل

نام خودرو: فولکس بیتل

کشور سازنده: آلمان

سال (طراحی):  2013

حجم موتور: 1984 سی سی

تنفس موتور: توربو شارژ

انتقال نیرو: دیفرانسل جلو

حداکثر قدرت: 200 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 280 نیوتن متر در 1700 دور در دقیقه

حداکثر سرعت: 223 کیلومتر در ساعت

وزن: 1417 کیلوگرم

اندازه (میلی متر): 4278 طول- 2021 عرض- 1486 ارتفاع

فاصله بین دو محور: 2537 میلی متر

مصرف سوخت

داخل: 10.1 لیتر در هر صد کیلومتر

خارج از شهر: 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر

ترکیبی: 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک: 55 لیتر

میزان تولید co2: 176 گررم در هر کیلومتر

جلوبندی فولکس بیتل

جلوبندی همان قسمت جلویی و زیرین خودرو محسوب می شود که با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد. با این وجود جلوبندی از قطعاتی مثل تمام قسمت های جلویی، فرمان و میل فرمان تشکیل شده است. اما سیستم تعلیق دارای چرخ های جلو و کمک فنر های جلو است. وظایف مهمی بر عهده جلوبندی می باشد که شامل جلوگیری از چپ شدن، حرکت، سکون، هدایت، هندلینگ، تعادل و ایجاد احساس راحتی در هنگام رانندگی هستند. بدیهی است که اگر جلوبندی شما به مشکل بخورد، تمام این وظایف مختل می شوند.

قطعات جلوبندی فولکس بیتل

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-دسته موتور

-تایر ها

-توپی چرخ

-سیبک ها

-کمک فنر و فنر ها

-طبق ها

-بوش ها

-سیستم تعلیق خودرو

-میل فرمان و فرمان

-میل موجگیر یا میل تعادل

-سیبک مفصلی

وظایف قطعات جلوبندی فولکس بیتل

1-رام

رام قطعه ای فلزی است که از دو سر به شاسی ها متصل بوده و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شود.

2-فنر

فنر که به آن لول فنر نیز می گویند، وزن اتاق روی آن قرار دارد. فنر ها بر با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، بیشترین ضربات جاده روی آن ها تاثیر می گذارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

3- کمک فنر

قطعه بعدی کمک فنر است که محل قرار گیری آن در نزدیکی چرخ ها می باشد. به این دلیل که موجب کنترل و روان کردن  نوسانات فنر شود. یک سر این قطعه به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصب است. در این شرایط وضعیت حرکت فنر موجب افزایش و کاهش طول  کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

-کمک فتر هیدرولیکی یا روغنی

-کمک فنر گازی یا بادی

-تلسکوپی

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

4- سیبک ها

قطعه سیبک است که همان قطعه ای می باشد که چرخ ها را به سیستم تعلیق خودرو متصل می کند و باعث چرخیدن آن ها هم می شود. این قطعه کروی شمل موجب چرخیدن سه محور مختصاتی می شود که در نتیجه قسمت جلوی خودرو را هدایت و فرمان دهی می کند. علاوه بر ین سیبک حرکت های ناخواسته مانند ورود به یک دست انداز را ختصی می کند. سیبک فرمان از یک سو به طبق های خودرو از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل است. فرمان خودرو به هر طرف که بچرخد سیبک هم به همان طرف می چرخد. سیبک ها هموار توسط نیروی های کششی تحت فشار بوده و تلاش می کنند تا ایز میزان اصحکاک به وجود آمده در بین قطعات را کاهش داده و بخشی از وزن آن را تحمل کنند.

5- طبق ها

طبق قطعه بعدی می باشد که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کند. این قطعه از طریق بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه ها به چرخ خودرو وصل می شوند.

6-میل موجگیر یا میل تعادل

میل تعادل که به آن میل مکانیک ها نیز مو گویند، در بیشتر موارد جهت بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن آن استفاده می شوند. میل تعادل وظیقه تقسیم نیرو بین چرخ ها هنگام حرکت پیج ها را بر عهده داشته و از خم شدن بیش از حد خودرو جلوگیری می کنند. میل تعادل دو سر فنر های چپ و راست را به هم نتصل می کند که این کار باعث می شود تا استقلال عملکردی فنر های چپ و راست کاهش یابد. موج گیر بین دو طبق پایین نصب می شود. هنگامی که خودرو پیچ را طی می کند، اتاق به طرف بیرون پیچ متمایل می شود. در نتیجه این تمایل طبق های پایین در جهت مخالف حرکت کرده و میل تعادل می پیچانند.

هزینه تعمیر جلوبندی فولکس بیتل

برای تشخیص و تایین هزینه تعمیر جلوبندی و اجرت تعمیر جلوبندی فولکس بیتل باید به نکاتی مانند قطعه خراب شده، شدت خرابی، خدمات و تعمیراتی که روی قطعات جلوبندی خودرو شما انجام می شود، کیفیت متریال، اصل و فیک بودن قطعات تعویضی و تعمیری می تواند در قیمت تعمیر جلوبندی فولکس بیتل تاثیر زیادی بگذارد.

برای انجام خدمات مربوطه به جلوبندی این خودرو می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید. همچنین می توانید با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره ببرید.

خدمات تعمیر جلوبندی فولکس بیتل اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید