تعمیر جلوبندی فولکس پاسات

تعمیر جلوبندی فولکس پاسات

تعمیر جلوبندی یکی از موضوعات مهمی است که مالک هر خودرو باید به آن توجه کند. جلوبندی قسمت جلویی خودرو است که قطعاتی مانند کمک فنر، اکسل، فنر ها، دسته موتور و … را در خود جای داده است. در صورت خراب بودن این قسمت، صدا های نامتعارف از قسمت جلویی خودرو به گوش می رسد و یا فرمان شما می لرزد. البته نشانه های زیادی برای خرابی جلوبندی وجود دارد که در ادامه این مقاله می خواهیم به آن ها اشاره کنیم. پس اگر می خواهید با جلوبندی، قطعات، نشانه های خرابی و … را آشنا شوید، در مقاله تعمیر جلوبندی فولکس پاسات همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فولکس پاسات و عقب بندی و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی فولکس پاسات

جلوبندی چیست؟

جلوبندی همان قسمت جلویی و زیرین خودرو است که باعث حرکت، توقف، تعادل، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ شدن و ایجاد احساس راحتی در خودرو شما می شود. این قسمت با سیستم تعلیق خودرو ارتباط نزدیکی دارد اما هر کدام از قطعات مختلفی تشکیل می شوند. جلوبندی دارای قطعاتی همچون تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان است و سیتم تعلیق از قطعاتی مانند چرخ ها و کمک فنر های جلو تشکیل شده است. در ادامه می خواهیم قطعات جلوبندی فولکس پاسات را نام ببریم.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فولکس پاسات و عقب بندی و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی فولکس پاسات کدامند؟

-سیبک

-سگ دست

-شغال دست

-رام

-کمک فنر و فنر ها

-چرخ ها

-توپی چرخ

سیستم تعلیق

-میل موجگیر یا میل تعادل

-طبق

-بوش

-میل فرمان و فرمان

-مفصل قرقری

-گردگیر فرمان

-چهار شاخ فرمان

-اکسل

-دسته موتور

-میل فرمان و فرمان

-تایر ها

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فولکس پاسات و عقب بندی و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف قطعات جلوبندی فولکس پاسات چیست؟

1-سیستم فرمان

سیستم فرمان خودرو یکی از اجزی مهم جلوبندی خودرو به شمار می رود که شامل فرمان، چرخ دنده، غریبلک فرملن، جعبه، میل فرمان و اتصالات دیگر می شود. این قسمت برای کنترل حرکت خودرو وظیفه هدایت آن را برعهده دارد. در سیستم فرمان خودرو یک نیروی مورد نیاز جهت گردش لاستیک ها در مسیر، احتیاج دارد. این نیرو از توسط دست راننده تعمیر می شود. ین سیستم به اندازه یک موتور و گیبرکس درعملکرد صحیح خودرو تاثیر گذار است.

2- سیستم تعلیق

سیستم تعلیق که نام دیگر آن فنر بندی است، قسمتی در جلوبندی خودرو می باشد که از اتاق، شاسی، سرنشینان و متعلقات آن تشکیل شده است. کمک فنر، فنر، جرم فنر بندی شده و جرم فنر بندی نشده از جمله قطعات به کار رفته در سیستم تعلیق هستند.

3- رام

رام یکی دیگر از اجزای جلوبندی خودرو است که بخش های دیگر جلوبندی را به اتاق خودرو وصل می کند. جنس این قطعه فلزی بوده و از دو طرف به شاسی وصل می شود.

4- فنر

یکی دیگر از قطعات اصلی جلوبندی آزرا که خاصیت کشسانی دارد، فنر است. به طوری که اگر نیرویی به آن وارد شود، خاصیت ارتجاعی و برگشتنی آن موجب می شود تا از برداشته شدن نیرو به حالت اولیه باز گردد.

5- کمک فنر

 یکی دیگر از اجزای جلوبندی خودرو کمک فنر است که به دلیل خاصیت کشسانی بیشتری که نسبت به فنر ها دارند، این قسمت نقش مهمی در خنثی کردن نوسانات کوچک جاده را بر عهده دارد. کمک فنر قطعه ای است که مکانیکی بوده و نزدیک هر چرخ خودرو نصب می شود. یک سر این قسمت به اتاق شاسی خودرو وصل شده و سر دیگر آن به قسمت محرک سیستم تعلیق مانند طبق یا پوسته وصل می شود.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فولکس پاسات و عقب بندی و میزون فرمون با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

خرابی جلوبندی فولکس پاسات چه علائمی دارد؟

برای تعمیر جلوبندی فولک پاسات، بهتر است با علائم خرابی جلوبندی این خودرو آشنا شوید.

-شنیدن صدا های نا متعارف از خودرو

-لرزش فرمان یا به اصطحلاح زدن آن

-منحرف شده خودرو به طرفین در سرعت های خاص یا هنگامی که فرمان خودرو را رها می کنید.

-روغنی بودن قطعات خودرو مانند کمک فنر و فنر ها

-نمایان شدن آج روی تایر ها و یا ساییده شدن آن ها

خرابی جلوبندی فولکس پاسات چه دلایلی دارد؟

تایر های خراب

آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان  در بیشتر پارامتر های سالم خودرو تاثیر مثبت دارد، تا جایی که تفاوت میزان آج لاستیک چپ و راست می تواند غریبلک را تا حدودی بلرزاند. چرا که حتما به لاستیک ها خصوصا به لاستیک های جلو باید توجه داشته باشید.

عدم بالانس چرخ ها

اگر که چرخ های ماشین بالانس نباشند، فرمان می لرزد و اگر به آن ها توجهی به این موضوع، جلوبندی شما خراب می شود.

ناکافی بودن عملکرد میل تعادل

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی ماشین موجود است، در صورت خرابی بوش ها غریبک فرمان می لرزید و به اصطلاح فرمان خودرو شما می زند. این بوش ها باعث بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین می شوند.

خرابی بلبرینگ ها

خرابی بلبرینگ چرخ صدای به خصوص دارد که نشانه خراب بودن آن می باشد. یادتان باشد که چرخ بسیار مهم بوده و در عکر بابرینگ آن تاثیر بسیار زیادی دارد.

سیبک خراب

خرابی و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن ان می شود. سیبک نباید حرکت عمودی داشته باشد.

آسیب به شاسی خودرو

در صورتی که شاسی خودرو شما آسیب دیده باشد، به سرعت تنظیمات اولیه کارخانه و ابعاد شاسی خودرو بهم می ریزد. اتومبیلی که به علت تصادف شاسی آن تغییر حالت پیدا کرده باشد به سرعت در سیستم جلوبندی مشکل ایجاد می کند. برگرداندن شاسی به حالت اول و تنظیم کارخانه بسیار سخت و حتی در بعضی موارد غیر ممکن می باشد. کشیدن فرمان به یک سمت، خراب شدن سریع پلوس ها و شدن گرگیر از نشانه های خرابی شاسی اتومبیل می شود.

اجرت تعمیر جلوبندی فولکس پاسات چقدر است؟

باری مشخص شدن اجرت تعمیر جلوبندی هزینه تعمیر جلوبندی فولکس پاسات در مرحله اول باید قطعه خراب شده جلوبندی شما تشخیص داده شود. سپس باید شدت خرابی آن بررسی شود. در قدم بعدی با مشخص شدن این دو، کارشناس و تعمیرکار کار هایی که باید روی آن قسمت انجام شود را تشخیص می دهند و با توجه به آن هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو مشخص می شود. کیفیت متریال و اصل یا فیک بودن قطعات مورد دیگری است که بای به آن توجه داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید. همچنین در صورت تمایل برای انجام خدمات تعمیر جلوبندی فولکس گل اتو رگلاژ، می توانید هماهنگی های لازم را انجام دهید.

خدمات تعمیر جلوبندی فولکس پاسات اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید