تعمیر جلوبندی فولکس گل

تعمیر جلوبندی فولکس گلف

شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که هنگام رانندگی فرمان شما خلاف فرمان دهی تان عمل کند و یا فرمان شما می لرزد و از قسمت جلویی خودرو صدا های ناهنجار به گوشتان می خورد. این مشکلات مربوط به جلوبندی خودرو است که می تواند فعالیت های مهم خورو شما را تحت تاثیر قرار دهد و موجب تصادفات مختلف شوند. از همین رو امروز در مقاله تعمیر جلوبندی فولکس گلف می خواهیم درمورد جلوبندی، قطعات، علائم خرابی و بسیاری از موضوعات دیگر با شما صحبت کنیم. پس اگر می خواهید با جلوبندی این خودرو بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فولکس گل و عقب بندی فولکس گلف می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی فولکس گل

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فولکس گل و عقب بندی فولکس گلف می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

مشخصات خودرو فولکس گلف

نام خودرو: فولکس واگن گلف

کشور سازنده: آلمان

سال (طراحی): 1384

موتور: 4 سیلندر 8 سوپاپه

حجم موتور: تنفس طبیعی

حداکثر قدرت: 100 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 152 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه

جعبه دنده: 5 دنده دستی

شتاب 0 تا 100: 11.3 ثانیه

حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت

وزن: 927 کیلوگرم

اندازه (میلی متر): 3916 طول- 1621 عرض- 1415 ارتفاع

فاصلع بین دو محور: 2468 میلی متر

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فولکس گل و عقب بندی فولکس گلف می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

مصرف سوخت

مصرف سوخت ترکیبی: 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک: 51 لیتر

میزان مصرف co2: 195 گرم در هر کیلومتر

جلوبندی چیست؟

جلوبندی به قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که موجب حرکت، سکون، هدایت، تعادل، هندلینگ، جلوگیری از چپ شدن و ایجاد احساس راحتی در سطوح ناهموار خصوصا دست انداز ها می شود. سیستم تعلیق قسمت دیگری است که با جلوبندی رابطه نزدیکی دارد. اما جلوبندی تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان را شامل شده و سیستم تعلیق دارای کمک فنر ها و چرخ ها جلو است.

قطعات جلوبندی کدامند؟

برای تعمیر جلوبندی فولکس گل بهتر است تا با قطعات جلوبندی آن آشنا شوید. این قطعات به شرح زیر است:

-سگ دست

-رام

-شغل دست

-کمک فنر و فنر

-چرخ ها

-سیبک ها

-بوش طبق

-توپی چرخ ها

-بلبرینگ ها

-اکسل

-میل موجگیر و میل تعادل

-میل فرمان و فرمان

-سیبک مفصلی

-دسته موتور

نشانه های خرابی جلوبندی فولگس گلف چیست؟

اختلالات فرمان خودرو

یکی از نشانه های خرابی جلوبندی ماکسیما کشیدن فرمان یا زدن آن است. بدین معنا که هنگام پیچیدن خودرو فرمان آن بر خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. مثلا امکان دارد زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. دلایل آن معمولا بالانس نبودن چرخ یا وجود مشکل در سیبک ها می باشد. در این شرایط خودرو گیج می زند و به طرفین منحرف می شود.

آج ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که روی لاستیک های خود ساییدگی و یا آج های ناهمگون مشاهده می کنید، یعنی جلوبندی خودرو ایراد دارد. شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها نیز که معمولا هنگام دور زدن شنیده می شود، در اثر خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

اگر روی قطعاتی همچون فنر و کمک فنر ها روغن و یا چربی مشاهده کردید، یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است.

خرابی سیستم تعلیق

برای تست این خرابی ابتدا خودرو خود را در مکانی پارک کنید، سپس با کمک دستان خود کاپوت آن را به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید. اگر با برداشتن دستان خود کاپوت خودرو بیش از دو سه بار تکان خورد یعنی سیستم تعلیق خودرو شما به بازبینی و تعمیر نیاز دارد. یادتان باشد کع شنیدن صدای نامعتارف در هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل است.

خرابی سیستم تعلیق خودرو

در حالی که خودرو شما پارک است، با کمک دستان خود کاپوت خودرو را به سمت پایین فشار دهید و بعد از برداشتن دستان خود، در صورتی که خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد، یغنی سیستم تعلیق خودرو نیاز به بازبینی و تعمیر دارد. یادتان باشد که شنیدن صدا های نامتعارف هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر و میل تعادل دیگر نشانه خرابی جلوبندی خودرو است.

سواری سفت و خشک

اگر احساس کردید با گذشت مدت زمان کوتاهی احساس راحتی شما کم شده و خودرو شما سفت و سخت سواری می دهذ، یعنی جلوبندی خودرو دچار ایراد و اختلالاتی شده است. در چنین شرایطی تمام پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

دلایل خرابی جلوبندی فولکس گلف چیست؟

خرابی ترمز

نیروز ترمز بین چرخ ها باید به یک اندازه تقسیم شود. اگر این اتفاق نیوفتد،  یک چرخ بیشتر از دیگری تحت فشار قرار می گیرد. بدین ترتیب تغییر دور به سرعت انجام شده و فرمان به یک طرف منحرف می شود.

فنر و کمک فنر ضعیف

اگر فنر و کمک فنر خودرو ضعیف باشد، سیستم خدایت خودرو تحت تاثیر قرار می گیرد. در نتیجه فرمان خودرو شما کشیده می شود.

خرابی بازوی سگ دست

مورد بعدی که باعث کشیده شدن فرمان به یک سمت می شود، خرابی سگ دست است. اما خوشبختانه تعمیر و تعویض این قطعه چندان سخت و یا هزینه بر نیست.

سیبک خراب

سیبک خراب نیز دلیل دیگری برای خرابی جلوبندی است. خرابی و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن آن می شود. این قطعه نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

هزینه تعمیر جلوبندی فولکس گلف

برای تایین هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی فولکس گلف باید ابتدا قطعه خراب شده تشخیص داده شود. سپس باید شدت خرابی آن مشخص شود. چرا که شدت خرابی در هر کدام از قطعات جلوبندی متفاوت است. همچنین کار، خدمات و تعمیراتی که تعمیر گاه  روی قطعه جلوبندی شما انجام می دهند هم در تایین قیمت تعمیر جلوبندی فولکس گلف تاثیر دارند. علاوه بر این کیفیت متریال و اصل یا فیک بودن قطعات به کار برده در تعمیر یا تعویض جلوبندی تاثیر زیادی در هزینه و اجرت آن می گذارند. چرا که قطعات در کشور و شرکت های مختلفی ساخته شده و قیمت های متفاوتی دارند.

در صورت تمایل برای انجام خدمات تعمیر جلوبندی فولکس واگن و خودرو های دیگر می توانید با اتو رگلاژ تماس گرفته و هماهنگی های لازم را انجام دهید. همچنین می توانید از کارشناسان ما به صورت رایگان مشورت بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی فولکس گلف اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید