تعمیر جلوبندی فیات سی نا

یکی از قسمت هایی که در تمامی خودرو ها از اهمیت زیادی برخودار است، جلوبندی آن است. جلوبندی همان قسمت جلویی و زیرین خودرو می باشد که وظایف مهمی مانند حرکت، سکون، تعادل و … را انجام می دهد. در این قسمت قطعات مانند کمک فنر، فنر، چرخ ها و … را در خود جای می دهد.  در مقاله تعمیر جلوبندی فیات سی نا امروز می خواهیم درمورد جلوبندی این خودرو و قطعات آن با شما صحبت کنیم. پس اگر می خواهید با جلوبندی این خودرو و دلایل خرابی و تعمیر آن آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که با ما در سایت اتو رگلاژ همراه باشید و جایی نروید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فیات سی نا و تعمیر عقب بندی سی نا ،میزون فرمون و… با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی فیات سی نا

جلوبندی چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، جلوبندی همان قسمت جلویی و زیرین خودرو است که باعث حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ شدن خودرو و ایحاد احساس راحتی در خودرو شما می شود. سیستم تعلیق قسمت دیگری در خودرو است که با جلوبندی ارتباط نزدیکی دارد. اما جلوبندی قطعاتی مانند تمام قطعات جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان را در خود جای داده است. در حالی که سیستم تعلیق دارای قطعاتی مانند چرخ ها و کمک فنر جلو را دارا می باشد.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فیات سی نا و تعمیر عقب بندی سی نا ،میزون فرمون و… با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی فیات سی نا

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-دسته موتور

-تایر ها

-توپی چرخ

-سیبک ها

-کمک فنر و فنر ها

-طبق ها

-بوش ها

-سیستم تعلیق خودرو

-میل فرمان و فرمان

-میل موجگیر یا میل تعادل

-سیبک مفصلی

-اکسل

-بلبرینگ ها

-دسته موتور

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی فیات سی نا و تعمیر عقب بندی سی نا ،میزون فرمون و… با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف قطعات جلوبندی فیات سی نا

1-رام

رام قطعه ای فلزی است که از دو سر به شاسی ها متصل بوده و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شود.

2-فنر

فنر که به آن لول فنر نیز می گویند، وزن اتاق روی آن قرار دارد. فنر ها بر با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، بیشترین ضربات جاده روی آن ها تاثیر می گذارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

3- کمک فنر

قطعه بعدی کمک فنر است که محل قرار گیری آن در نزدیکی چرخ ها می باشد. به این دلیل که موجب کنترل و روان کردن  نوسانات فنر شود. یک سر این قطعه به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصب است. در این شرایط وضعیت حرکت فنر موجب افزایش و کاهش طول  کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

-کمک فتر هیدرولیکی یا روغنی

-کمک فنر گازی یا بادی

-تلسکوپی

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

4- سیبک ها

قطعه سیبک است که همان قطعه ای می باشد که چرخ ها را به سیستم تعلیق خودرو متصل می کند و باعث چرخیدن آن ها هم می شود. این قطعه کروی شمل موجب چرخیدن سه محور مختصاتی می شود که در نتیجه قسمت جلوی خودرو را هدایت و فرمان دهی می کند. علاوه بر ین سیبک حرکت های ناخواسته مانند ورود به یک دست انداز را ختصی می کند. سیبک فرمان از یک سو به طبق های خودرو از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل است. فرمان خودرو به هر طرف که بچرخد سیبک هم به همان طرف می چرخد. سیبک ها هموار توسط نیروی های کششی تحت فشار بوده و تلاش می کنند تا ایز میزان اصحکاک به وجود آمده در بین قطعات را کاهش داده و بخشی از وزن آن را تحمل کنند.

5- طبق ها

طبق قطعه بعدی می باشد که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کند. این قطعه از طریق بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه ها به چرخ خودرو وصل می شوند.

6-میل موجگیر یا میل تعادل

میل تعادل که به آن میل مکانیک ها نیز مو گویند، در بیشتر موارد جهت بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن آن استفاده می شوند. تعادل وظیقه تقسیم نیرو بین چرخ ها هنگام حرکت پیج ها را بر عهده داشته و از خم شدن بیش از حد خودرو جلوگیری می کنند. میل تعادل دو سر فنر های چپ و راست را به هم نتصل می کند که این کار باعث می شود تا استقلال عملکردی فنر های چپ و راست کاهش یابد. موج گیر بین دو طبق پایین نصب می شود. هنگامی که خودرو پیچ را طی می کند، اتاق به طرف بیرون پیچ متمایل می شود. در نتیجه این تمایل طبق های پایین در جهت مخالف حرکت کرده و میل تعادل می پیچانند.

علائم خرابی جلوبندی فیات سی نا

برای تعمیر جلوبندی فیات سی نا بهتر است تا با علائم خرابی آن آشنا شوید. نشانه های خرابی جلوبندی این خودرو به شرح زیر است:

روغنی بودن قطعات جلوبندی

در صورتی که روی قطعات خودرو شما خصوصا کمک فنر روغن مشاهده کردید، می تواند نشانه ای از خرابی جلوبندی باشد.

خراب بودن سیستم فرمان

در صورت خراب بودن سیستم فرمان، این قطعه می لرزد یا اصطلاحا می زند. همچنین فرمان شما خلاف فرمان دهی راننده عمل کرده و به سمت مخالف می پیچد.

سواری خشک و سفت

اگر خودرو شما خشک سواری می دهد یا دیگر راحتی گذشته را ندارید، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. همچنین در چنین شرایطی شما تمام پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

اتو رگلاژ تمامی خدمات تعمیر جلوبندی و تعویض قطعات آن را توسط افراد مجرب، متریال با کیفیت و قطعات اصل برای شما مشتریان عزیز و گرامی انجام می دهد. در نتیجه برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام خدمات تعمیر جلوبندی  فیات سی نا می توانید با ما تماس حاصل فرمائید.

اجرت تعمیر جلوبندی فیات سی نا

هزینه تعمیر جلوبندی فیات سی نا به موارد زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال اینکه کدام قطعه جلوبندی خودرو شما خراب شده است و شدت خرابی آن تا چه حد است می تواند در اجرت تعمیر جلوبندی فیات سی نا تاثیر زیادی داشته باشد. همچنین خدمات و تعمیراتی که روی جلوبندی خودو شما انجام می شود هم در قیمت آن تاثیر دارد. متریال و قطعات مورد استفاده هم در آن بی تاثیر نیستند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و قیمت تعمیر جلوبندی خودرو خود می توانید با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید مشاوره رایگان دریافت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی فیات سی نا اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید