تعمیر جلوبندی لاماری ایما

تعمیر جلوبندی لاماری ایما

امروز با مقاله جدیدی از تعمیر جلوبندی خودرو با شما همراه هستیم و قصد داریم تعمیر جلوبندی لاماری ایما را برای شما بررسی کنیم. جلوبندی به قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که وظایف حرکت، سکون، تعادل و … را بر عهده دارد. این قسمت دارای قطعاتی مانند کمک فنر، فنر، سگ دست و …. می باشد. در ادامه این مقاله می خواهیم مشخصات ظاهری، فنی، امکانات و اندازه این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر می خواهید با این خودرو و جلوبندی آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و این مقاله را مطالعه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر جلوبندی لاماری ایما با مدیریت آقای امیری 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی لاماری ایما

مشخصات خودرو لاماری ایما

نام خودرو: لاماری ایما

کشور سازنده: چین

سال طراحی: 2021

فنی

موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور: 1481 سی سی

تنفس موتور: توربو شارژ

انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت:195 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 285 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه

جعبه دنده: 7 سرعته دو کلاچه (تر) WDCT

شتاب 0 تا 100: 9.5 ثانیه

حداکثر سرعت: 160 کیلومتر در ساعت

اندازه ها

وزن: 1550 کیلوگرم

اندازه (میلی متر): 4565 طول- 1860 عرض- 1690 ارتفاع

فاصله بین دو محور: 2715 میلی متر

مصرف سوخت

سوخت داخل شهر: 8.9 لیتر در هر صد کیلومتر

خارج از شهر: 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر

ترکیبی: 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک: 55 لیتر

استاندارد آلایندگی: یورو 5

امکانات

کیسه هوا: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم صوتی: صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی- بلوتوث- 6 بلندگو

ترمز و پایداری: ABS- EBD- ESC- HDC- TCS- HBA- BAS

امکانات دیگر

-صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت

-قابلیت تنظیم ارتفاع جلو

-آینه های برقی به همراه گرمکن

-صفحه نمایش دیجیتالی کیلومتر شمار 10.25 اینچی

-فرمان چرمی دی کات

-دوربین دید عقب

-دوربین ثبت وقایع

-استارت دکمه ای

-سیستم ورود بدون کلید

-سنسور نور

-چراغ مخصوص روز

-روکش چرمی صندلی ها

-کروز کنترل

-سیستم تصفیه هوا AQS

-سانروف پانوراما

-سنسور پارک

-کول باکس

-قابلیت اتصال WIFI

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر جلوبندی لاماری ایما با مدیریت آقای امیری 09194143400 تماس بگیرید.

برای خرید عمده لوازم یدکی به وب سایت عبدالهی یدک مراجعه کنید.

جلوبندی لاماری ایما


جلوبندی به قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که وظیفه آن جلوگیری از چپ شدن خودرو، ایجاد احساس راحتی خصوصا هنگام رد زدن از سطوح ناهموار مانند دست انداز ها، حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ و هدایت را بر عهده دارد. این قسمت با سیستم تعلیق خودرو ارتباط نزدیکی دارد. اما جلوبندی شامل قسمت های جلویی، میل فرمان و سیستم فرمان خودرو می شود در حالی که سیستم تعلیق دارای چرخ های جلو و کمک فنر های جلو می شود.

قطعات جلوبندی لاماری ایما

-رام

-سیبک ها

-بوش طبق

-فنر و کمک فنر ها

-چرخ ها

-سیستم فرمان

-سیستم تعلیق خودرو

-سگ دست

-شغال دست

-میل موجگیر یا میل تعادل

-میل فرمان و فرمان

-دسته موتور

-اکسل

-توپی چرخ

-بلبرینگ

وظیفه قطعات جلوبندی لاماری ایما

-سیستم فرمان

این قطعه تمام کنترل و تعادل خودرو را از طریق راننده انجام می دهد. همچنین سیستم فرمان از جعبه فرمان توسط سگ دست و سیبک ها به چرخ خودرو وصل می شود. بدین ترتیب نظام خودرو را یکپارچه می کند. هنگامی که کوچیکترین خللی در سیستم جلوبندی خودرو پیش بیاید، اولین آثار و علائم این مشکلات در جلوبندی در سیستم فرمان قابل تشخیص است. حتی جلوبندی ها نیز عیب یابی خودرو را از همین قسمت انجام می دهند.

-فنر و کمک فنر های جلو

از آنجایی که خودرو وزن زیادی دارد، باید قطعه ای باشد که وزن اتاق روی آن قرار بگیرد. خصوصا زمانی که خودرو در جال حرکت و ضربات زیادی به آن وارد می شود. بدن ترتیب وزن این ضربات به طور یکسان و بدون وارد کردن خسارات به موتوری و بدنه خودرو به زمین منتقل می شود.

کمک فنر

کمک فنر و فنر قطعه ای جدا هستند که درواقع این قسمتت کار را برای فنر ها آسان تر می کند. اگر یادتان باشد در خودرو های قدیمی هنگامی که ناهمواری هایی همچون دست انداز به وجود می آمد ، خودرو هنگام عبور کردن حتی سیستم آن نیز دچار اختلال می شد. دلیل این موضوع  نبودن سیستم کمک فنر است.

-سیبک ها

قطعه بعدی سیبک است که جهت اتصال فرمان و قطعاتی همچون طبق و قطعات ثابتی همچون سگ دست و تشکلات فنر، در سیستم جلوبندی قرار دارد. سیبک هنگامی که خودرو به سمت راست یا چپ بچرخد، وظیفه حفظ تعادل چرخ را دارد که بدین ترتیب چرخ خودرو قادر به حرکت بوده و مشکلی در جا به جایی خودرو و زاویه چرخ به وجود نمی یاید.

 سیستم تعلیق

سیستم تعلیق که نام دیگر آن فنر بندی است، قسمتی در جلوبندی خودرو می باشد که از اتاق، شاسی، سرنشینان و متعلقات آن تشکیل شده است. کمک فنر، فنر، جرم فنر بندی شده و جرم فنر بندی نشده از جمله قطعات به کار رفته در سیستم تعلیق هستند.

 رام

رام یکی دیگر از اجزای جلوبندی خودرو است که بخش های دیگر جلوبندی را به اتاق خودرو وصل می کند. جنس این قطعه فلزی بوده و از دو طرف به شاسی وصل می شود.

سیبک مفصلی (قرقری) فرمان

برای وصل کردن جعبه فرمان به سیبک فرمان از سیبک مفصلی یا قرقری استفاده می شود. سیبک قرقری فرمان به علت وصل بودن به جعبه فرمان بازیی فرمان نیز شناخته می شود. قطعه سیبک فرمان مفصلی با انتقال نیروی کششی جعبه فرمان به سیبک فرمان موجب انسجام و یکپارچگی جعبه فرمان می شود.

میل تعادل یا میل موجگیر

میل تعادی یکی دیگر از قطعات موثر در جلوبندی آزرا به شمار می رود که برای حفظ تعادل در خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. موجگیر با اتصال دو سر فنر های چپ و راست به یکدیگر، نیروی وارده به چرخ خودرو را بین چرخ ها تقسیم کرده و از خم یا متمایل شدن خودرو به یک سمت یا چپ در زمانی که خودرو در پیچ جاده قرار دارد جلوگیری می کند.

هزینه تعمیر جلوبندی لاماری ایما

هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو به موارد زیادی بستگی دارد. اولین مورد قطعه خراب شده است که در هر خودرو متفاوت می باشد. مورد بعدی شدت خرابی آن است که در هر قطعه می تواند کمتر و یا بیشتر باشد. همچنین خدمات و تعمیراتی که روی قطعات انجام می شود در اجرت تعمیر جلوبندی لاماری ایما تاثیر زیادی دارد. کیفیت متریال و قطعات مورد استفاده نیز در قیمت تعمیر جلوبندی این خودرو بی تاثیر نیستند. شما می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و از قیمت تعمیر جلوبندی این خودرو با خبر شوید.

خدمات تعمیر جلوبندی لاماری ایما اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید