تعمیر جلوبندی لیفان 620

تعمیر جلوبندی لیفان 620

جهت اطلاع از هرینه و اجرت تعمیر جلوبندی لیفان 620 با شماره 09194143400 تماس بگیرید. امروز در این مقاله می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی لیفان 620 با شما صحبت کنیم. جلوبندی قسمت جلویی خودرو است که از قطعاتی مانند کمک فنر، فنر، چرخ ها، سگ دست و … می باشد. این قسمت باعث حرکت و یا حتی سکون خودرو می شود. حال ما می خواهیم در این مقاله در مورد خرابی و تعمیر این  قسمت با شما صحبت کرده و به بررسی نکاتی مانند جلوبندی، قطعات، نشانه های خرابی، هزینه تعمیر جلوبندی لیفان 620 و …. بپردازیم. حال اگر می خواهید با این نکات مهم آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی لیفان 620 و تعمیر عقب بندی لیفان 620 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی لیفان 620

جلوبندی چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله صحبت کردیم، جلوبندی قسمت جلوی و زیرین خودرو است که فعالیت هایی همچون حرکت، سکون، هدایت، هندلینگ، تعادل، احساس راحتی هنگام رانندگی و جلوگیری از چپ شدن خودرو به آن وابسته است. در نتیجه خرابی هر کدام از قطعات جلوبندی خراب شود، قطعات دیگر هم خراب می شوند. سیستم تعلیق قسمت دیگری از خودرو می باشد که با جلوبندی ارتباط مستقیم دارد. اما هر کدام دارای قطعات مختلفی هستند، جلوبندی شامل تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان شده و سیستم تعلیق دارای قطعاتی همچون کمک فنر های جلو و چرخ های جلو است.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی لیفان 620 و تعمیر عقب بندی لیفان 620 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی چه قطعاتی دارد؟

-کمک فنر

-فنر

-میل فرمان

-فرمان

-اکسل

-بلبرینگ

-سیبک

-طبق

-بوش

-دسته موتور

-سیبک مفصلی

-تایر ها

-توپی چرخ

-رام

-سگ دست

-شغال دست

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی لیفان 620 و تعمیر عقب بندی لیفان 620 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی چه وظایفی دارند؟

-سیبک مفصلی یا قرقری فرمان

جهت وصل کردن جعبه فرمان به سیبک فرمان از این قطعه استفاده می شود. سیبک قرقری فرمان به دلیل وصل بودن به جعبه فرمان به بازیابی فرمان نیز شناخته می شود. سیبک مصفلی فرمان از طریق انتقال نیروی کششی جعبه فرمان به سیبک موجب انسجام و یکپارچگی جعبه فرمان می شود.

-طبق یا سینی

این قطعه بازو هایی هستند که سیستم تعلیق خودرو را به شاسی آن وصل می کنند. طبق ها توسط بوش ها به شاسی خودرو از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو متل می کند.

-میل تعادل یا میل موجگیر

میل تعادل یکی از قطعات موثر در جلوبندی محسوب می شود که برای حفظ تعادل در خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. موجگیر از طریق اتصال دو سر فنر های چپ و راست به یکدیگر نیروی وارد شده به چرخ خودرو را بین چرخ ها تقسیم می کنند. علاوه بر این خم شدن و متمایل شدن خودرو به یک سمت یا همان چپ شدن ماشین هنگامی که خودرو در جاده است، جلوگیری می کند.

تعمیرکاران به این قطعه میل موجگیر نیز می گویند و بین دو سینی پایین نصب می شود. میل تعادل با خنثی کردن نوسانات ریز موجود در جاده هنگامی که خودرو در پیچ جاده به سمت چپ در حال حرکت است که موجب کج شدن کمتر اتاق خودرو می شود. کاکرد میل موجگیر بدین صورت است که طبق های پایین در جهت مخالف حرکت خودرو چرخیده و موجب چرخش میل تعادل می شود و به دلیل مقاومت و استحکام بالای میل تعادل، تعادل خودرو در ناهمواری و پیچ جاده ها آورده می شود.

-شغال دست

یکی دیگر از قطعات موجود در جلوبندی خودرو است که وظیفه منتقل کردن نیرو به سگ دست را بر عهده دارد. سیبک فرمان نیز به این قسمت وصل شده و قسمت های میل فرمان و میل کمک از طریق پیچ هایی از طریق شغال دست  به سگ دست وصل شده اند.

-اکسل

قطعه بعدی اکسل است که محور مرکزی یا دنده هستند و برای ایجاد چرخش آزادانه چرخ یا دنده در محیط های مختلف از آن استفاده می شود. اکسل با کمک یاتاقان یا بوش در موقعیت مخصوص خود درون دنده یا چرخ دنده یا چرخ ثابت می ماند.

نشانه های خرابی جلوبندی کدامند؟

سواری خشک و سفت

اگر با گذشت زمان هنگام رانندگی دیگر مانند قبل احساس راحتی ندارید و یا احساس می کنید خودرو شما سفت و خشک سواری می دهد، نشانه خرابی جلوبندی خودرو فرسوده شدن تعلیق آن است. به همین ترتیب این قسمت ها در خودرو شما نیاز به تعمیر و بازبینی دارد. در این حالت هنگامی که در خودرو نشسته اید، تمام پستی و بلندی هی جاده را احساس خواهید کرد.

جهت ترمیم و تعویض شیشه جلو لیفان 620 می توانید به عبدالهی گلس مراجعه کنید.

اختلالات فرمان خودرو

نشانه بعدی که به معنای خرابی جلوبندی است، اختلالات در فرمان خودرو محسوب می شود. در این شرایط فرمان خودرو شما کشیده شده و یا اصطلاحا می زند. بدین معنا که هنگام پیچیدن خودرو، فرمان خودرو شما خلاف جهت دهی تان عمل می کند. در بیشتر موارد علت این اختلال در خرابی جلوبندی است. به عنوان مثال احتمال دارد زاویه چرخ ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. علاوه بر این لرزش فرمان در سرعت های خاص هم فرمان شما می لرزد که این موضوع هم به دلیل بالانس نبودن چرخ ها است. همچنین در صورتی که خودرو شما گیج بزند و به طرفین منحرف شود، باز هم حاکی از خرابی جلوبندی دارد.

آج های ناهمگون روی چرخ های خودرو

در صورتی که ساییدگی روی لاستیک خودرو خود مشاهده کردید و یا آج های ناهمگون روی آن ها دیدید نشان از خرابی جلوبندی خودرو دارد. همچنین شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها به خصوص در هنگام دور زدن معمولا در اثر خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

در صورتی کهه کمک فنر های خودرو شما چرب و روغنی است، بدین معناست که جلوبندی خودرو شما ایراد دارد.

خراب بودن سیستم تعلیق خودرو

برای تست این خرابی می توانید خودروی خود را در محلی پارک کرده و با کمک دستان خود آن را به پایین فشار دهید و بعد از آن دستان خود را از روی آن بردارید و اگر خودرو شما بیش از دو یا سخ بار بالا پایین شد یعنی جلوبندی آن به مشکل خورده و شما باید برای بازبینی و تعمیر آن اقدام کنید.

اجرت تعمیر جلوبندی لیفان 620

برای هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت آن باید به نکاتی همچون قطعه خراب شده، شدت خرابی، تعمیراتی که روی خودرو شما انجام می شود، متریال و قطعات مورد استفاده در تعمیر یا تعویض باید توجه کرد. اما شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی لیفان 620 اتو رگلاژ

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به ویکی پدیا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید