تعمیر جلوبندی ماکسیما

تعمیر جلوبندی ماکسیما

جلوبندی خودرو یکی از قطعات مهم آن است که درواقع همان محور جلویی و زیرین خودرو است که در حرکت، هندلینگ، هدایت و فعالیت های دیگر خودرو اهمیت زیادی دارد. تعمیر جلوبندی این خودرو، نشانه خرابی و دلایل خرابی آن حیاتی و مهم می باشد. به همین دلیل امروز در مقاله تعمیر جلوبندی ماکسیما می خواهیم به قطعات جلوبندی این خودرو، شرح جلوبندی آن، تعمیر قطعات جلوبندی، هزینه تعمیر جلوبندی ماکسیما و مسائل مهم دیگر بپردازیم. پس اگر می خواهید با ایت قطعه مهم در خودرو ماکسیما آشنایی کامل پیدا کنید؛ این مقاله از سایت اتو رگلاژ را تا انتها مطالعه کنید.

جهت تعمیر جلوبندی ماکسیما و عقب بندی ماکسیما با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی ماکسیما

خودرو ماکسیما

نیسان ماکسیما یکی از خودرو های شرکت ژاپنی نیسان محسوب می شود که از سال 1977 تاکنون در هفت نسل در حال تولید است. آخرین مدل این خودرو ای 36 بوده که تولید آن از ماه آوریل 2015 با نام مدل 2016 شروع شد. نیسان ماکسیما کلاس متوسط از سال 1380 تا سال 1391 در کشور ایران توسط پارس خودرو مونتاژ شد. در ادامه به جلوبندی این خودرو و قطعات آن می پردازیم.

جهت تعمیر جلوبندی ماکسیما و عقب بندی ماکسیما با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی ماکسیما

جلوبندی درواقع همان قسمت جلویی و زیرین خودرو ماکسیما یا تمام خودرو ها محسوب می شود. این قسمت وظیفه حرکت، هدایت، هندلینگ، تعادل و سکون خودرو را بر عهده دارد. همچنین از چپ شدن خودرو جلوگیری کرده و موجب احساس راحتی هنگام رانندگی می شود. با وجود جلوبندی در خودرو هایی همچون ماکسیما شما از ناهمواری هایی مانند دست انداز ها به راحتی عبور می کنید. قسمت دیگری در خودرو ه وجود دارند که به آن ها سیستم تعلیق گفته می شود. سیستم تعلیق با جلوبندی ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی دارد اما تفاوت هایی نیز با هم دارند. آن هم این است که جلوبندی اعم از میل فرمان، فرمان و تمامی قسمت های جلویی خودرو است. اما سیستم تعلیق شامل چرخ های جلو و کمک فنر ها می شود.

جهت تعمیر جلوبندی ماکسیما و عقب بندی ماکسیما با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی ماکسیما

-لاستیک چاک دار جلو
-بوش بزرگ قایقی
-دسته موتور عقب ماکسیما اتوماتیک
-بوش طبق کوچک
-سر پلوس
-گردگیر پلوس سمت چرخ
-بلبرینگ چرخ جلو
-میل موج گیر سمت راست
-سیبک طبق
-دسته موتور چپ
-گرد گیر کمک فنر عقب
-دسته موتور بالا راست
-میل موج گیر سمت چپ
-دسته موتور عقب
-دسته موتور بالا راست
-موتور جلو
-گرد گیر کمک فنر جلو
-گرد گیر پلوس سمت گیربکس
-بوش عینکی اکسل عقب
-سیبک فرمان
-قرقری فرمان
-سگ دست
-شغال دست

برخی از نشانه های خرابی جلوبندی

اختلالات فرمان خودرو

یکی از نشانه های خرابی جلوبندی ماکسیما کشیدن فرمان یا زدن آن است. بدین معنا که هنگام پیچیدن خودرو فرمان آن بر خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. مثلا امکان دارد زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. دلایل آن معمولا بالانس نبودن چرخ یا وجود مشکل در سیبک ها می باشد. در این شرایط خودرو گیج می زند و به طرفین منحرف می شود.

آج ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که روی لاستیک های خود ساییدگی و یا آج های ناهمگون مشاهده می کنید، یعنی جلوبندی خودرو ایراد دارد. شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها نیز که معمولا هنگام دور زدن شنیده می شود، در اثر خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

اگر روی قطعاتی همچون فنر و کمک فنر ها روغن و یا چربی مشاهده کردید، یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است.

خراب بودن سیستم تعلیق

برای تست این خرابی خودرو را در مکانی پارک کرده و دستان خود را روی کاپوت خودرو بگذارید و آن را فشار دهید. سپس دستان خود را بردرید، حال اگر بعد از برداشتن دستانتان خودرو بیشتر از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی باید در اسرع وقت سیستم تعلیق خود را برای بازبینی و تعمیر به جلوبندی سازی ببرید.

سواری خشک و سفت

در صورتی که پس از گذشت مدت زمان کوتاهی احساس راحتی شما کمتر شد و احساس کردید خودرو شما سفت و خشک سواری می دهد یعنی در جلوبندی خودرو شما ایراد وجود دارد. در این حالت همه پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

دلایل خرابی جلوبندی ماکسیما

لاستیک های خراب

اولین دلیلی که می تواند موجب خرابی جلوبندی ماکسیما شود لاستیک های خراب است. پارامتر های جلوبندی سالم شامل آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان می باشد. آج تایر ها آنقدر اهمیت دارد که حتی یکسان نبودن میزان آج لاستیم های چپ و راست نیز موجب لرزیدن غریبلک می شود.

عدم بالانس چرخ ها

اگر چرخ های خودرو شما بالانس نباشد، فرمان می لرزد و اگر به این شرایط بی توجهی کنید جلوبندی خودرو شما خراب می شود.

ناکافی بودن عملکرد میل تعادل

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی خودرو قرار دارد. اگر این بوش ها خراب شود غریبلک فرمان می لزرد و به اصطلاح فرمان می زند. این بوش ها موجب بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو می شوند.

خرابی بلبرینگ ها

خرابی بلبرینگ چرخ، صدای خاصی داشته و نشانه معیوب بودن این قطعه می باشد. به یاد داشته باشید که تنظیم بلبرینگ چرخ بسیار مهم می باشد و در عمر بلبرینگ و کارکرد آن موثر است.

خراب بودن سیبک

خرابی بودن این قطعه لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن آن می شود. این قطعه نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

آسیب به شاسی خودرو

در صورتی که شاسی خودرو آسیب دیده باشد، به سرعت تنظیمات اولیه کارخانه و ابعاد شاسی بهم می ریزد. خودرویی که به دلیل تصادف، شاسی آن تغییر حالت پیدا کرده باشد، سریعت در سیستم جلوبندی مشکل ایجاد می کند. اما متاسفانه برگرداندن شاسی به حالت اول و تنظیم کارخانه کار چندان آسانی نبوده و حتی در مواردی غیر ممکن است.

هزینه تعمیر جلوبندی ماکسیما

برای تعمیر جلوبندی این خودرو نکات مهمی را باید بدانید. اولین نکته این است که برای تعیین قیمت تعمیر جلوبندی قطعه ای که خراب شده از اهمیت زیادی برخودار است. همچنین شدت خرابی هم بسیار مهم می باشد. نکته بعدی شدت خرابی است که بسیر تعیین کننده محسوب می شود. همچنین کاری که روی خودرو شما انجام می شود نیز مهم است. اما برای اطلاعات دقیق از قیمت و اطلاعات تعمیر جلوبندی و اجرت تعمیر جلوبندی ماکسیما می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی ماکسیما اتو رگلاژ

یکی از بهترین تعمیرگاه شیشه خودرو شیشه اتومبیل عبدالهی است که می توانید خدمات شیشه خودرو را انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید