تعمیر جلوبندی موهاوی

تعمیر جلوبندی موهاوی

امروز در سایت اتو رگلاژ با مقاله دیگری از سایت ما با عنوان تعمیر جلوبندی موهاوی و قیمت تعمیر جلوبندی موهاوی همراه هستید. موضوع اصلی مقاله امروز ما جلوبندی این خودرو، تعمیر، تعویض، نشانه خرابی ها، قطعات آن، دلایل خرابی و موارد مهم دیگر مرتبط با جلوبندی هستند. چرا ک جلوبندی یکی از مهم ترین قطعات خودرو می باشد اما متاسفانه کمتر کسی به اهمیت آن توجه می کند یا حتی درمورد آن صحبت می کند. جلوبندی همانطور که از نامش پیداست همان قسمت جلویی و زیرین خودرو است که قطعات زیادی را شامل می شود. این قطعات هر کدام کار مهمی را انجام می دهند. پس برا اطلاعات بیشتر از این قسمت همراه ما باشید.

جهت تعمیر جلوبندی موهاوی باشماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی موهاوی

خودرو موهاوی

خودرو کیا موهاوی که در شمال آمریکا به عنوان کیا بارگیو به فروش می رسند. یک ماشین اس یووی هستند که در کره جنوبی توسط شرکت کیا موتورز ساخته می شوند. این ماشین در کره و نیز آمریکا به فروش می رسد. نام بارگیو این خودرو از مکانی به نام anza- Borrego desert state park  گرفته شده است که معنای آن میمون برهنه می باشد. طرح بندی خودرو موهاوی به صورت خودرو موتور جلو- محور عقب و خودرو های موتور جلو- چهار چرخ متحرک است. تولید این خودرو از سال 2008 تاکنون می باشد.

جلوبندی موهاوی

حال به سراغ مهم ترین قسمت یعنی جلوبندی این خودرو می رویم. همانطور که می توان از نام این قسمت متوجه شد، جلوبندی همان قسمت های جلویی و زیرین خودرو است که وظایف مهمی را بر عهده دارد. این وظایف مهم شامل هندلینگ، هدایت، حرکت، سکونت تعادل و … هستند. علاوه بر این جلوبندی خودرو به شما کمک می کند تا هنگام رانندگی احساس راحتی داشته باشید و به راحتی بتوانید از سطوح ناهموار و همچنین دست انداز ها عبور کنید. در این قسمت قطعات مختلف و در عین حال مهمی قرار دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

قطعات جلوبندی موهاوی

همانطور که در بخش های قبلی متوجه شدید، جلوبندی خودرو قطعات مختلفی را شامل می شود و این قطعات در عملکرد خودرو تاثیر زیادی دارند. این قطعات شامل موارد زیر هستند:

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-سیبک ها

-فنر و کمک فنر ها

-سیستم تعلیق جلوبندی

-سیستم فرمان و میل فرمان

-توپی چرخ

-طبق ها

-میل موجگیر و میل تعادل و چرخ ها

وظایف جلوبندی موهاوی

حال که با قطعات جلوبندی این خودرو آشنا شدید، می خواهیم به وظایف آن ها نیز بپردازیم.

1-سگ دست

سگ دست وظیفه نگهداری چرخ، چرخاندن آن را روی محور فرمان را بر عخدا دارد. در واقع سگ دست قطعه ای لولا مانند می باشد که دیسک های ترمز، فرمان خودرو، کمک ها، توپی و اتصالات چرخ ها همگی به آن متصل می شوند، سگ دست اصلیترین قطعه جلوبندی می باشد که سایر اجزای چرخ و سیستم تعلیق روی آن بسته می شوند.

2-میل موجگیر یا میل تعادل

میل تعادل که به آن مکانیک ها نیز گفته می شود، در بیشتر موار برای بالا بردن تعادل خودرو و چپ نشدن آن به کار می روند. همچنین نیروی بین چرخ ها را هنگام حرکت خودرو تقسیم می کنند و نمی گذارند خودرو به اطراف منحرف شود. میل موجگیر موجب اتصال دو سر فنر چپ و راست به یکدیگر می شود. این قطعه با این کار باعث کاهش استقلال عملکردی فنر های چپ و راست می شوند. موج گیر معمولا بین دو طبق پایین نصب می شود. وقتی خودرو از پیچی رد می رود، اتاق به طرف بیرون پیچ متمایل می شود. بدین ترتیب این تمایل، طبق های پایین در جهت مخالف حرکت کرده و میل تعادل را می پیچانند. میل تعادل در برابر این پیچش مقاومت می کند که این کار باعث سفت شدن سیستم تعلیق در هنگام پیچیدن خودرو می شود، در نتیجه اتاق خودرو کج می شود.

3-طبق

طبق ها بازوهایی هستند که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کنند. طبق ها از طریق بوش ها به شاشی خودرو از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو وصل می شود.

4-سیبک ها

سیبک فرمان قطعه ای می باشد که علاوه بر اتصال چرخ ها به سیستم تعلیق خودرو، موجب چرخیدن چرخ ها می شود. این قطعه کروی شکل موجب چرهش به سه محور مختصاتی که نتیجه هدایت و فرمان دهی به سمت جلوی خودرو می شود. علاوه بر این سیبک خنثی سازی حرکت های نا خواسته مانند ورود به یک دست انداز است. سیبک فرمان از یک طرف به طبق های خودرو از طرفی دیگری به متعلقات چرخ وصل می شود. درواقع فرمان خودرو به هر طرف بچرخد، سیبک نیز به همان طرف می چرخاند. سیبک ها همچنین تحت فشار نرو های کششی بوده و تلاش می کنند از میزان اصحکاک بین قطعات بکاهند. علاوه بر این تحمل بخشی از وزن خودرو بر عهده سیبک است.

5-کمک فنر

کمک فنر یکی از قطعات جلوبندی در خودرو موهاوی است که در نزدیکی چرخ ها متصل هستند و نوسانات فنر را کنترل و روان می کند. یک سر این قطعه به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی تعلیق، مانند پوسته اکسل یا طبق است. در این وضعیت حرکت فنر باعث افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

کمک فتر انواع مختلفی دارد که در این قسمت برای شما نام می بریم.

– هیدورلیکی یا روغنی

-کمک فنر گازی یا بادی

-تلسکوپی

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

6-فنر

فنر یا لول فنر قطعه ای است که وزن اتاق روی آن قرار داشته و فنر ها با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارد، بیشترین ضربات جاده بر روی آن ها قرار دارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

7-رام

رام قطعه ای فلزی می باشد که از دو سر به شاسی ها متصل بوده و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق این قطعه به اتاق خودرو وصل می شوند.

هزینه تعمیر جلوبندی موهاوی

هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو به موارد زیادی بستگی دارد. برخی از این موارد شامل قطعه ای که خراب شده است، شدت خرابی آن، کاری که روی قطعه خودرو شما انجام می شود و موارد دیگر بستگی دارد. اما اگر می خواهید از هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو اجرت تعمیر جلوبندی موهاوی می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

شیشه اتومبیل عبدالهی یکی از بهترین تعمیرگاه های شیشه است که می توانید به آن مراجعه کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی موهاوی اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید