تعمیر جلوبندی نیسان پیکاپ

تعمیر جلوبندی نیسان پیکاپ

تعمیر جلوبندی نیسان پیکاپ

یکی از قطعاتی که باید آن را مورد بررسی دقیق  قرار داد، تعمیر جلوبندی است. همانطور که می دانید جلوبندی درواقع قسمت های جلویی خودرو بوده که در حرکت و سکون و فعالیت های دیگر آن نقش مهمی دارد. این قطعه با توجه به قطعه ای که خراب شده است، نشانه های مختلفی دارد که ما امروز در مقاله تعمیر جلوبندی نیسان پیکاپ می خواهیم به جلوبندی این خودرو، قطعات، نشانه های خرابی قطعات جلوبندی،  دلایل آن و موارد مهم دیگر با شما صحبت کنیم. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و آن را  تا انتها مطالعه کنید.

جهت تعمیر جلوبندی نیسان پیکاپ و میزون فرمون و تعمیر اکسل پیکاپ با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

خودرو نیسان پیکاپ

خودرو نسل اول وانت پیکاپ نیسان فرانتیر در سال 1997 توسط شرکت ژاپنی نیسان وارد بازار شد. شرکت پارس خودرو در آن زمان همکاری صمیمانه ای با شرکت نیسان شروع کرد. سپس تصمیم به ارائه نیسان فرانتیر گرفت که به نام نیسان پیکاپ وارد بازار ایران شد. در ادامه به جلوبندی این خودرو و تعمیر جلوبندی نیسان پیکاپ می پردازیم.

جلوبندی نیسان پیکاپ

جلوبندی خودرو درواقع همان محور جلویی و زیرین خودرو است که دارای قطعات مختلفی است. این قسمت در فعالیت های حیاتی مانند حرکت، سکون، تعادل، هندینگ، هدایت و … را بر عهده دارد. علاوه بر این جلوبندی از چپ شدن خودرو جلوگیری می کند و موجب ایجاد راحتی هنگام حرکت می شوند. این قسمت باعث اجساس راحتی هنگام رد شدن از سطوح ناهموار مانند  دست انداز ها می شود.

جلوبندی با سیستم تعلیق خودرو ارتباط تنگاتنگی دارد. اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند به این معنا که جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان می شود. اما سیستم تعلیق دارای چرخ های جلو و کمک فنر است.

قطعات جلوبندی نیسان پیکاپ

جلوبندی شامل قطعات مختلفی است که هر کدام در فعالیت های مذکور نقش دارند. این قطعات به شرح زیر هستند:

-سگ دست

-شغال دست

-رام

-کمک فنر و فنر ها

-سیبک ها

-تایر ها

-میل فرمان و فرمان

-سیستم تعلیق

-بوش طبق

-چوپی چرخ

-میل موجگیر و میل تعادل

نشانه های خرابی جلوبندی نیسان پیکاپ

سواری سفت و خشک

اگر احساس کردید با گذشت مدت زمان کوتاهی احساس راحتی شما کم شده و خودرو شما سفت و سخت سواری می دهذ، یعنی جلوبندی خودرو دچار ایراد و اختلالاتی شده است. در چنین شرایطی تمام پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

جهت تعمیر جلوبندی نیسان پیکاپ و میزون فرمون و تعمیر اکسل پیکاپ با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

اختلال در فرمان خودرو

مورد بعدی اختلالات فرمان خودرو است که در چنین شرایطی فرمان خودرو شما کشیده شده و یا اصطلاحا می زند. حتی هنگام پیچیدن خودرو، فرمان آن خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. در بیشتر این موارد یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. علاوه بر این در سرعت های خاص نیز فرمان شما می لرزد که دلیل آن بالانس نبودن چرخ ها و یا وجود مشکل در سیبک ها است. با وجود این اختلال ماشین گیج شده و به طرفین منحرف می شود.

خرابی سیستم تعلیق

برای تست این خرابی ابتدا خودرو خود را در مکانی پارک کنید، سپس با کمک دستان خود کاپوت آن را به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید. اگر با برداشتن دستان خود کاپوت خودرو بیش از دو سه بار تکان خورد یعنی سیستم تعلیق خودرو شما به بازبینی و تعمیر نیاز دارد. یادتان باشد کع شنیدن صدای نامعتارف در هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل است.

ایجاد آج های ناهماهنگ روی سطح لاستیک ها

شکل گیری آج های ناهماهنگ روی سطح لاستیک خودرو، جزو مهم ترین علائم خرابی جلوبندی خودرو محسوب می شود. در این شرایط لاستیک های خودرو بع از مدت زمان بسیار کوتاهی دچار ساییدگی و فردسودگی می شوند

جهت تعمیر جلوبندی نیسان پیکاپ و میزون فرمون و تعمیر اکسل پیکاپ با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

خرابی سیستم تعلیق خودرو

در حالی که خودرو شما پارک است، با کمک دستان خود کاپوت خودرو را به سمت پایین فشار دهید و بعد از برداشتن دستان خود، در صورتی که خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد، یغنی سیستم تعلیق خودرو نیاز به بازبینی و تعمیر دارد. یادتان باشد که شنیدن صدا های نامتعارف هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر و میل تعادل دیگر نشانه خرابی جلوبندی خودرو است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

در صوری که فنر و کمک فنر های پریوس و یا خودرو شما چرب و روغنی باشند، یعنی جلوبندی شما به مشکب برخورده اشت و سریعا باید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

دلایل خرابی جلوبندی نیسان پیکاپ

خراب بودن لاستیک ها

آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان مواردی هستند که در پارامتر های جلوبندی سالم نقش دارند. آنقدر که حتی تفاوت میزان آج لاستیک ها ممکن است موجب لرزیدن غریبلک فرمان شود.

بالانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های خودرو شما بالانس نباشد و اگر این موضوع را نادیده بگیرید، جلوبندی شما خراب می شود.

کافی نبودن عملکرد میل تعادل

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی خودرو قرار دارد، اگر این بوش ها خراب شوند، غریبلک فرمان می لرزد و فرمان می زند. این قطعه باعث بی سر و صدا کردن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو می شود.

خرابی بلبرینگ ها

مورد بعدی خرابی بلبرینگ ها است که صدای خاصی دارد. یادتان باشد که تنظیم بلبرینگ چرخ از اهمیت زیادی برخودار بوده و در  عمر و کارکرد آن تاثیر دارد.

خراب بودن سیبک

خرابی و لقی  این قطعه باعث لرزش فرمان و زدن آن می شود.  این قسمت نباید حرکت عمودی داشته باشد. در غیر این صورت باید در سریع ترین زمان به یک تعمیرگاه مراجعه کرده و خودرو خود را به آن ها نشان دهید.

خرابی بازوی سگ دست

خراب شدن این قطعه باعث کشیده شدن فرمان می شود.

هزینه تعمیر جلوبندی نیسان پیکاپ

جهت هزینه جلوبندی خودرو باید به شما بگوییم که قطعه ای که خراب شده است، در تایین قیمت تعمیر جلوبندی خودرو موثر می باشد. همچنین شدت خرابی آن نیز بی تاثیر نیست. علاوه بر این کاری که روی خودرو شما انجام می شود نیز موثر است. متریال مورد استفاده و اصل یا فیک بودن قطعه خودرو نیز در قسمت آن تاثیر دارد. اما شما برای کسب اطلاعات بیشتر و مشورت می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

برای انجام خدمات شیشه جلو خودرو خود می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی نیسان پیکاپ اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید