تعمیر جلوبندی هن تنگ

تعمیر جلوبندی هن تنگ x5

موضوع امروز مقاله ها تعمیر جلوبندی هن تنگ با شما صحبت کنیم. جلوبندی شامل قسمت جلویی و زیرین خودرو است که وظیفه حرکت و حتی سکون خودرو را بر عهده دارد. این قسمت دارای قطعاتی مانند کمک فنر، فنر، اکسل، سگ دست، شغال دست و … می باشد. جلوبندی با سیستم تعلیق خودرو ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد. در نتیجه در امروز در سایت اتو رگلاژ می خواهیم به جلوبندی این خودرو، قطعات، مشخصات هن تنگ و نکات مهم و مربوط به آن صحبت کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با جلوبندی این خودرو آشنا شوید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هن تنگ x5 و عقب بندی هن تنگ می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی هن تنگ

جلوبندی چیست؟

جلوبندی همانطور که اشاره کردیم شامل قسمت های جلویی و زیرین خودرو است که با سیستم تعلیق خودرو ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد. اما با این تفاوت که جلوبندی شامل تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان می شود. در حالی که سیستم تعلیق دارای قطعاتی همچون چرخ های جلو و کمک فنر جلو است. وظیفه جلوبندی هن تنگ یا تمامی خودرو ها شامل حرکت، سکون، تعادل، هدایت، هندلینگ، جلوگیری از چپ شدن خودرو و ایجاد احساس راحتی خصوصا هنگام رد شدن از سطوح ناهموار مانند دست انداز ها می باشد.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هن تنگ x5 و عقب بندی هن تنگ می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی هن تنگ x5 کدامند؟

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-دسته موتور

-تایر ها

-توپی چرخ

-سیبک ها

-کمک فنر و فنر ها

-طبق ها

-بوش ها

-سیستم تعلیق خودرو

-میل فرمان و فرمان

-میل موجگیر یا میل تعادل

-سیبک مفصلی

-بلبرینگ

-اکسل

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هن تنگ x5 و عقب بندی هن تنگ می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف هر کدام از قطعات جلوبندی هن تنگ x5

سیبک ها.۱

اولین قعه سیبک ها هستند که هم چرخ ها را به سیستم تعلیق متصل می کند و هم موجب چرخش چرخ ها می شود.  شکل این قطعه کروی بوده و سه محور مختصاتی را به چرخش در میاورد که بدین ترتیب باعث هدایت و فرمان دهی به قسمت جلویی خودرو می شود. علاوه بر این سیبک حرکت های نا خواسته مانند ورود به یک دست انداز را خنثی می کند.  این قطعه از سمتی به طبق های خودرو و از طرفی دیگر به متعلقات چرخ متصل می شود. فرمان خودرو را به هر طرف بچرخد سیبک خودرو نیز به همان طرف می چرخد. سیبک ها همیشه تحت فشار نیروهای کششی می باشند و در تلاش هستند تا میزان اصطکاک بیت قطعات را کاهش دهند.

 رام:.۲

قطعه بعدی رام است که از جنس فلز بوده و از دو سمت به شاسی ها وصل می شود. این قطعه همچنین قسمت های دیگر جلوبندی از طریق این قطعه به اتاق وصل می شوند.

طبق: .۳

طبق ها بازویی هستند که باعث اتصال  سیستم تعلیق خودرو  به شاسی می شوند. آطبق ها توسط بوش ها به شاسی خودرو از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو متصل می کند.

4.فنر:

قطعه بعدی فنر یا لول فنر است  که وزن اتاق روی آن قرار دارد.  فنر ها با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، بیشتر ضربات جاده بر روی آن ها وجود دارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو یک امر غیر استاندارد به حساب می آید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هن تنگ x5 و عقب بندی هن تنگ می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

5. کمک فنر:

کمک فنر ها انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می شود:

انواع کمک فنر

-کمک فنر گازی یا بادی

-کمک فنر تلسکوپی

– هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

این قطعه در نزدیک چرخ ها نصب شده تا نوسانات فنر را کنترل کند و همچنین موجب روان بودن آن شود. یک سر کمک فنر ها به سیستم تعلیق همچون پوسته اکسل و یا طبق متصل است. با حرکت فنر طول آن افزایش  و کاهش می یابد.

نشانه های خرابی تعمیر جلوبندی هن تنگ x5

اختلالات فرمان خودرو

یکی از نشانه های خرابی جلوبندی ماکسیما کشیدن فرمان یا زدن آن است. بدین معنا که هنگام پیچیدن خودرو فرمان آن بر خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. مثلا امکان دارد زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. دلایل آن معمولا بالانس نبودن چرخ یا وجود مشکل در سیبک ها می باشد. در این شرایط خودرو گیج می زند و به طرفین منحرف می شود.

آج ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که روی لاستیک های خود ساییدگی و یا آج های ناهمگون مشاهده می کنید، یعنی جلوبندی خودرو ایراد دارد. شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها نیز که معمولا هنگام دور زدن شنیده می شود، در اثر خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

اگر روی قطعاتی همچون فنر و کمک فنر ها روغن و یا چربی مشاهده کردید، یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است.

خرابی سیستم تعلیق

برای تست این خرابی ابتدا خودرو خود را در مکانی پارک کنید، سپس با کمک دستان خود کاپوت آن را به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید. اگر با برداشتن دستان خود کاپوت خودرو بیش از دو سه بار تکان خورد یعنی سیستم تعلیق خودرو شما به بازبینی و تعمیر نیاز دارد. یادتان باشد کع شنیدن صدای نامعتارف در هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل است.

سواری سفت و خشک

اگر احساس کردید با گذشت مدت زمان کوتاهی احساس راحتی شما کم شده و خودرو شما سفت و سخت سواری می دهذ، یعنی جلوبندی خودرو دچار ایراد و اختلالاتی شده است. در چنین شرایطی تمام پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

هزینه تعمیر جلوبندی هن تنگ x5 چقدر است؟

هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی هن تنگ به موارد زیادی بستگی دارد. اولین موردی که روی هزینه تعمیر جلوبندی خودرو تاثیر می گذارد، قطعه ای است که خراب شده است. چرا که هر قطعه با خودرو های دیگر متفاوت می باشد. مورد بعدی شدت خرابی خودرو است که با توجه به خرابی هر خودرو خدمات و تعمیراتی که روی آن ها انجام می شود، متفاوت است. از همین رو تعمیرات و خدماتی که روی خودرو شما انجام می شود هم روی هزینه تعمیر جلوبندی آن تاثیر دارد. البته کیفیت متریال مورد استفاده و قطعات هم بی تاثیر نیستند. چرا که قطعات در شرکت ها و کشور های مختلف تولید می شوند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند.

در صورتی که می خواهید از جزئیات تعمیر جلوبندی هن تنگ و یا خودرو مورد نظر خود آگاه شوید، می توانید با اتو رگلاژ تماس گرفته و از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی هن تنگ x5 اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید