تعمیر جلوبندی ورنا

امروز با مقاله جدیدی تحت عنوان تعمیر جلوبندی بندی ورنا با شما هستیم. در مقاله امروز ما قصد داریم درمورد جلوبندی و قطعات آن صحبت کنیم. چرا که همانطور که اطلاع دارید جلوبندی یکی از مهم ترین قسمت های خودرو است و خرابی آن می تواند در تمان قسمت های آن اختلال ایجاد کند. به همین دلیل شما باید با نشانه های خرابی آن بخ طور کامل آشنا شوید تا در صورت مشاهده هر کدام از آن ها به جلوبندی سازی مراجعه کنید. علاوه بر این حدود شش ماه یک بار باید خودرو خود را برای چکاپ به یک جلوبندی سازی ببرید تا از نبود مشکل آن مطمئن شوید. پس در این مقاله همراه ما باشید.

جهت تعمیر جلوبندی ورنا و عقب بندی ورنا و همچنین اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ورنا با 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی-سازی-ورنا

جلوبندی ورنا

به محور جلویی و زیرین تمام خودرو ها جلوبندی گفته می شود. جلوبندی خودرو در حرکت، تعادل، هندلینگ و حتی سکون خودرو موثر است. علاوه بر این با وجود این قسمت شما می توانید از ناهمواری ها به راحتی عبور کرده و هنگام رانندگی احساس راحتی داشته باشید. سیستم تعلیق قسمت دیگری به نام سیستم تعلیق وجود دارد که با جلوبندی ارتباط نزدیکی دارد. اما هر کدام قسمت های مختلفی را شامل می شود. به عنوان مثال جلوبندی شامل تمامی قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان شده و سیستم تعلیق چرخ ها جلو و کمک فنر های جلو را شامل می شود. همچنین جلوبندی از چپ شدن خودرو شما جلوگیری می کند.

جهت تعمیر جلوبندی ورنا و عقب بندی ورنا و همچنین اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ورنا با 09194143400 تماس بگیرید.

خودرو ورنا

قبل از اینکه به سراغ قطعات و موضوعات دیگر جلوبندی این خودرو بشویم، می خواهیم شما را کمی با این خودرو آشنا کنیم. هیوندای اکسنت که با نام هیوندای ورنا نیز شناخته می شود، خودرویی کامپکت است که ساخت شرکت هیوندای می باشد. این شرکت، در کره جنوبی قرار دارد و خودرو هم محصول کشور کره جنوبی است. البته نام این خودرو در استرالیا هیوندای اکسل بود. این خوردو در کشور ایران در سال نود نسل دوم آن توسط کرمان خودرو با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه شد. در سال نود و شش نیز کرمان خودرو نسل چهارم این خودرو را ارائه کرد. نسل های سوم و چهارم خودرو ورنا یا اکسنت مدتی از  طریق شرکت دوج تحت عنوان دوج اتیتد که معنای نگرش را دارد، وارد بازار شد. در ادامه با قطعات جلوبندی این خودرو همراه ما باشید.

جهت تعمیر جلوبندی ورنا و عقب بندی ورنا و همچنین اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ورنا با 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی ورنا

یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای تعمیر جلوبندی ورنا بدانید، قطعات جلوبندی آن است. این قطعات اعم از:

-سگ دست

-شغال دست

-رام

-چرخ ها

-کمک فنر و فنر ها

-میل موجگیر یا میل تعادل

-سیبک

-بوش

-طبق

-توپی چرخ

-سیستم فرمان و میل فرمان

-اکسل

-دسته موتور

-گردگیر

-سیبک مفصلی یا قرقری فرمان

-دستگاه تعلیق

نشانه های خرابی جلوبندی ورنا

خرابی ترمز

نیروی ترمز باید بین چرخ ها یکسان تقسیم شود. در غیر این صورت یک چرخ بیشتر از دیگری تحت فشار قرار می گیرد. بدین ترتیب تغییر دور به سرعت صورت می گیرد و فرمان به یک طرف منحرف می شود.

خرابی سیستم تعلیق

در صورتی که خودرا شما پارک است، با کمک دستان خود کاپوت خودرو را به یک سمت فشار دهید و بعد دستان خود را بردارید. در صورتی که خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی سیستم تعلیق شما به بازبینی و تعمیر نیاز دارد. فراموش نکنید شنیدن صدا های نامتعارف هنگام عبور از موانع و دست انداز ها هم می تواند نشانه خرابی کمک فنر ها و میل تعادل باشد.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

در صورتی که فنر و کمک فنر خودرو چرب و روغنی شود، یعنی جلوبندی خودرو خراب شده است.

آج های ناهمگون روی تایر ها

اگر لاستیک شما دچار ساییدگی شده و یا آج های ناهمگون روی آن ها مشاهده می شود، به معنای خرابی جلوبندی است. همچنین شنیدن صدای سوت مانند از تایر ها خصوصا هنگام دور زدن معمولا به معنای خرابی بلبرینگ چرخ ها می باشد.

سواری خشک و سفت

نشانه بعدی که  با مشاهده آن باید به خرابی جلوبندی پی ببرید، سواری خشک و سفت است. اگر این اتفاق بیوفتد یعنی سیستم تعلیق شما فرسوده شده و  به بازبینی و تعمیر نیاز دارد. در این حالت هنگامی که در خودرو نشسته اید، تمام پستی و بلندی های جاده را احساس می کنید.

اختلالات فرمان خودرو

اختلالات فرمان خودرو یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی ورنا است. اگر فرمان کشیده شده و یا اصطلاحا بزند، یعنی جلوبندی خودرو ایراد دارد. در این شرایط همگام پیچیدن خودرو، فرمان خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. به عنوان مثال ممکن است زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. علاوه بر این لرزش فرمان در سرعت های خاص هم به علت بالانس نبودن چرخ ها یا وجود مشکل در سیبک ها است هم نشان از خرابی جلوبندی خودرو باشد. اگر ماشین شما اصطلاحا گیج می زند و یا به طرفین منحرف می شود  باز هم پای خرابی جلوبندی خودرو در میان است.

لاستیک های خراب

آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان در اکثریت پارامتر های جلوبندی سالم تاثیر زیادی دارند. تا جایی که تفاوت آج لاستیک چپ و راست می توانید غریبلک را تا حدودی بلرزاند. چرا که حتما به کیفیت لاستیک ها مخصوصا لاستیک های جلو توجه داشته باشید.

بالانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های شما بالانس نباشد، فرمان می لرزد و اگر به این موضوع بی توجهی کنید جلوبندی شما خراب می شود. پس در صورت مشاهده آن سریع به جلوبندی سازی مراجعه کنید.

هزینه تعمیر جلوبندی ورنا

برای تعمیر جلوبندی این ماشین و اجرت تعمیر جلوبندی ورنا لازم است چند نکته را بدانید. اولین مورد این است که قطعه ای که خراب شده در تغییر قیمت جلوبندی خودرو تاثیر دارد. همچنین شدت خرابی آن قطعه هم می توانید در قیمت تعمیر آن موثر باشد. علاوه بر این کاری که روی خودرو شما انجام می شود هم در آن موثر است. علاوه بر این متریال مورد استفاده و فیک یا اصل بودن قطعه نیز در آن موثر می باشد. اما برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت تعمیر جلوبندی خودرو خود می توانید با اتو  رگلاژ تماس بگیرید و با کارشناسان و متخصصین ما صحبت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی ورنا اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید