تعمیر جلوبندی پاترول

تعمیر جلوبندی پاترول

در مقاله ‌های بعدی درمورد تعمیر جلوبندی ماشین های کوییک، برلیانس، ساینا و … با شما صحبت کردیم. حال در این مقاله قصد داریم تا درمورد تعمیر جلوبندی پاترول به شما اطلاعاتی بدهیم. همانطور که در مقاله های قبلی نیز گفتیم جلوبندی ماشین شامل قسمت هایی زیرین و جلویی ماشین است. این قسمت شامل اجزایی همچون طبق ها، کمک فنر و فنر ها، فرمان، سیبک، سگ دست و … می باشد. پاترول یک خودرو ژاپنی است که شاسی بلند بوده و در سال 1980، تجهیزات لوکس بر این خودرو افزوده شد. در ادامه درمورد تعمیر جلوبندی پاترول و همچنین ایراداتی که ممکن است برای جلوبندی آن بیوفتد به شما صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

تعمیر جلوبندی پاترول

خودرو نیسان پاترول ( بکن جیپ آمریکا )

نیسان پاترول که به آن بکن جیپ آمریکا نیز می گویند، یک خودرو شاسی بلند دو دیفرانسیل یا همان چهار چرخ متحرک می باشد که توسط یک شرکت ژاپنی تاسیس شده است. این خودرو از سال 1980 به بعد یک سری تجهیزات لوکس بر آن افزوده شد. از این سال به بعد، این خودرو تنها یک خودرو کوهستانی محسوب نمی شود، بلکه یک خودرویی است که در مدل های مختلف و برای سلایق مختلف قابل استفاده است. این خودرو برای نخستین بار در دو مدل 5 در 3 در شاسی بلند تولید و بازار عرضه شد. این تغییرات با پیشرفت تکونولوژی در صنعت خودرو همراه بود که باعث شد این خودرو شهرتی جهانی کسب کند.

جلوبندی چیست ؟

جلوبندی خودرو به قسمت جلو و زیرین خودرو گفته می شود که یکی از وظایف مهم آن ایجاد راحتی حین رانندگی، تعلیق خودرو در هنگام حرکت و رد شدن از سطوح نا هموار محسوب می شود. سیستم تعلیق با جلوبندی خودرو از لحاظ کارکرد با یکدیگر رابطه نتگاتنگی دارد. اما این دو تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که این تفاوت در این است که سیستم تعلیق  کمک فنر ها و چرخ های عقب خودرو را شامل شده و در حالی که جلوبندی قسمت جلویی ماشین می باشد. فرمان و میل فرمان نیز جزئی از جلوبندی ماشین هستند.

جلوبندی خودرو از چه اجزایی تشکیل می شود ؟

جلوبندی خودرو شامل قطعات و قسمت های مختلفی است که در صورتی که نا هماهنگی و یا خرابی ای در هر گونه از این قطعات پیش بیاید، باعث ایجاد اشکالات در رانندگی خواهد شد. این قطعات عبارتند از : سیستم فرمان، طبق، میل تعادل و میل موجگیر، رام، سیبک ها، سگ دست و شغال دست، فنر و کمک فنر های جلو، سیستم تعلیق در جلو، بلبرینگ و توپی چرخ ها و سیستم چرخ ها.

از کجا بفهمیم جلوبندی مان خراب شده است ؟

همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم، جلوبندی در حفظ تعادل ماشین نقش معمی را ایفا می کند. همچنین این بخش در حرکت و تدد در سطوح ناهوار نیز نقش مهمی دارد. از این رو اگر این قسمت دچار مشکلی شود، از خود نشانه های بروز می دهد که شما با دقت به این نشانه ها می توانید به مشکل آن پی ببرید. از این رو اگر می خواهید بدانید که آیا زمان تعمیر جلوبندی پاترول شما رسیده است یا خیر به نکات زیر توجه کنید :

– در سرعت های خاص فرمان شما می لرزد که دلیل آن می تواند بالانس نبودن چرخ ها باشد و یا ممکن است سیبک های شما به مشکل خورده باشند.

– فرمان به یک سمت کشیده می شود  که این اتفاق هنگامی که شما فرمان را به مدت چند ثانیه در مسیری مستقیم رها می کنید، اتفاق می افتد.

 

-ممکن است صدای سوت مانندی از چرخ های خود بشنوید که این اتفاق مخصوصا هنگامی که در حال دور زدن هستید اتفاق می افتد. اکثر اوقات این اتفاق حاکی  از خرابی در بلبرینگ چرخ ها است.

– و اما مورد بعدی گیج زدن و منحرف شدن خودرو به طرفین می باشد که یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی محسوب می شود.

موارد فوق جزو شایع ترین علائم های خرابی جلوبندی می باشند. در صورتی که به هر کدام از این علائم ها بی توجهی کنید و یا اقدام به تعمیر آن ها نکنید، ممکن است با گذشت زمان خودروی شما به مشکلات دیگری دچار شود و هزینه سنگین تری برایتان به دنبال داشته باشد. پس به کوچک ترین صدا یا علائم در خودرو خود اهمیت دهید.

بدترین صدای جلوبندی

یکی از بدترین صدا هایی که هنگام خراب شدن قطعات جلوبندی وجود دارد، صدای خرابی صدای بوش جعبه فرمان است که وقتی این قسمت خراب می شودف یک صدای بسیار آزار دهنده از خودش در میاورد. هنگامی که این قسمت خراب می شود، در دست اندازی ها صدای لق لق می دهد و یا حتی در فرمان گرفتن نیز یک صدای تق مانند دارد. در این خرابی شانه جعبه فرمان داخل پوسته کاملا آزاد می شود. برای رفع این صدا شما باید اقدام به تعویض بوش کنید. برای تعویض آن نیاز نیز حتما جعبه فرمان خود را کاملا باز کنید. شما فقط باید آن بوش را درآورده و یک بوش دیگر جایگزین کنید.

هشدار : هنگام جا انداختن بوش حواستان باشد که بوش خراب نشود.

چکار کنیم که جلوبندی خودرو مان دیر تر خراب شود ؟

برای تعمیر جلوبندی پاترول بهتر است که بدانید چه کار هایی می توانید انجام دهید که جلوبندی خودرو شما دیر تر خراب شود. جلوبندی ماشین درواقع حساس ترین نقطه ماشین به شمار می آید. از همین رو بهتر است برای دیر تر خراب شدن آن چند نکته طلایی و کلیدی را رعایت کنید. نکاتی که باید به آن ها توجه کنید شامل موارد زیر می باشد :

– در دست انداز ها به آرامی حرکت کنید.

– فرمان خود را به این طرف و آن طرح تکان ندهید. همچنین با سرعت از روی دست انداز ها رد نشوید. ( در مواقع ضروری مانند پارک دوبل یا اگر دو سه بار این کار را انجام دهید مشکلی ایجاد نمی کند. )

– خودرو خود را دو یا سه ماه یک بار به تعمیرکار نشان می دهید که اگر خرابی ای در هر کجای ماشین وجود داشت رفع شود و اگرم خرابی ای وجود نداشت حداقل خیالتان راحت می شود.

– در صورتی که در دست انداز ها با سرعت رد شدید سریعا به نزدیک ترین تعمیرگاه ماشین خود را نشان دهید.

– در دست انداز ها به هیچ وجه ترمز نگیرید.

– ماشین خود را هنگام تعمیر حتما نزد یک تعمیرگاه مطمئن ببرید.

برای تعمیر شیشه اتومبیل خود می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید