تعمیر جلوبندی پرشیا

تعمیر جلوبندی پرشیا

خودرو در زندگی امروزه بشر، نقشی پر رنگ و مهم دارد. یکی از خودرو های مورد استفاده ایرانیان، پرشیا یا پژو است. قسمت جلوبندی این ماشین بسیار مهم بوده تا جاییکه در صورت عدم عملکرد درست، احتمال خطر جانی یا مالی را برای سرنشینان خود به همراه دارد. بنابراین تعمیر جلوبندی پرشیا یکی از مهم ترین اقدامات برای جلوگیری از بروز آسیب است.

بهترین جلوبندی سازی در تهران:02177454779

سالم بودن جلو بندی پرشیا به اندازه ای دارای اهمیت است که در صورت کوچک ترین خرابی، قیمت ماشین در زمان فروش با افت شدید همراه خواهد بود. در صورت خرابی این بخش باید جهت تعمیر جلوبندی به یک تعمیرگاه معتبر جلوبندی سازی مراجعه کرد. از اجزا اصلی و مهم تشکیل دهنده خودرو پرشیا، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیبک فرمان
  • سیستم تعلیق در جلو
  • طبق
  • رام
  • چرخ های ماشین
  • میل تعادل

اجزای جلوبندی پرشیا و تعمیرات آن

این قطعات، هر کدام به تنهایی نقش های مهمی را در جلوبندی ماشین پرشیا دارند. در صورت خرابی هر کدام از قطعات، باید برای تعمیر اقدام نمود. البته این خرابی فقط برای خودرو ایرانی نیست، ماشین خارجی چون بنز و هیوندا نیز دچار چنین مشکلی خواهند شد. اما از اصلی ترین دلایل خرابی پرشیا، عبارت است از:

خرابی میل تعادل

میل تعادل قسمت مهم جلوبندی پرشیا بوده و عملکرد اصلی آن حفظ تعادل خودرو است. جهت ایجاد تعادل، از دو بوش استفاده خواهد شد. خرابی بوش ها، باعث لرزش فرمان شده و در نهایت سبب ایجاد خطر برای سرنشیان می شود.

در این زمان حتما خودرو را به تعمیرگاه ارجاع دهید تا مشکل لرزش فرمان برطرف شود. البته گاهی این لرزش به دلیل بالانس نبودن چرخ ها اتفاق می افتد. در هر صورت در تعمیرگاه جلوبندی سازی، مشخص خواهد شد که دلیلی اصلی این لرزش چیست.

دیسک پرشیا

لرزش فرمان زمان ترمز کردن، فقط به دلیل دیسک ترمز خودرو پرشیا ایجاد می شود. البته این مشکل با باز شدن دیسک ترمز و بردن آن به تراشکاری، جهت تراش دادن برطرف خواهد شد. گاهی خرابی دیسک ترمز یا انحنا آن به اندازه ای است که قابل تعمیر نبوده و باید آن قطعه را عوض کرد. همچنین برای تعویض شیشه های پرشیا، به شیشه اتومبیل عبداللهی مراجعه کنید.

وجود لاستیک های خراب در تعمیر جلوبندی پرشیا

در صورت استفاده از لاستیک هایی که بدون عاج و صاف هستند، از بابت خراب شدن جلوبندی پرشیا مطمئن باشید؛ زیرا لاستیک سالم تاثیر مهمی در سالم ماندن جلوبندی ماشین و عدم نیاز مراجعه جهت تعمیر جلوبندی، دارد. با توجه به بیان این نکته، در صورت استفاده از لاستیک های سالم، هزینه مربوط به جلوبندی و تعمیر آن را نیز نخواهید پرداخت.

کمک فنر پرشیا

هنگام خراب شدن جلوبندی خودرو پرشیا، به طور معمول اولین نقطه ای که مورد نظر همه تعمیرکاران است؛ کمک فنر پرشیا خواهد بود. این قسمت از ماشین نقش مهمی را در این ماشین ایفا می کند. یکی از دلایل اصلی لرزش سیستم فرمان خودرو پرشیا، شل بودن یا آسیب کمک فنر است. البته این نوع آسیب ها به کمک فنر، معمولا به خاطر هموار نبودن جاده شکل می گیرند.

خراب شدن فرمان

اجزا اصلی فرمان، سیستم شغال دست و سیبک فرمان است. در صورت ایجاد مشکل در هر کدام از این بخش ها، ماشین نیز به تعمیر جلوبندی در یک تعمیرگاه معتبر جلوبندی سازی نیاز دارد. سیبک نقش مهمی را در تنظیم زاویه محور چرخ های خودرو و انتقال نیرو لازم از فرمان به لاستیک ها را برعهده دارد. هنگام خراب شدن این بخش، خودرو به دو طرف کشیده خواهد شد یا شاهد افزایش خلاصی و فرمان پذیری چرخ های پرشیا خواهید بود. بنابراین باید در این زمان اقدام به تعمیر جلوبندی آن کرد.

سگ دست در تعمیر جلوبندی پرشیا

سگ دست یکی دیگر از قطعات مهم در جلوبندی پرشیا بوده و در صورت خراب شدن، نقش سازنده ای در انحراف به چپ یا راست در پرشیا ایفا خواهد کرد.

بلبرینگ های خودرو

یکی از قطعات مهم خودرو، بلبرینگ چرخ بوده و هنگام خراب شدن آن، باید منتظر اعلام خرابی از سوی دیگر قطعات خودرو نیز باشید. زمان خراب شدن بلبرینگ های چرخ، ماشین با پخش صدای ناهنجاری این خرابی را به صاحب خود اعلام می کند.

نشانه دیگری که علامتی از خرابی بلبرینگ های چرخ می باشد، لرزش فرمان پرشیا است. هنگام مواجه شدن با هر دو نشانه، چاره ای جز رفتن به تعمیرگاه جلوبندی سازی برای تعمیر جلوبندی نیست. از دیگر مسائلی که به تعمیر جلو بندی خودرو پرشیا نیاز پیدا خواهید کرد، تنظیم نبودن فرمان است. در صورت عدم تنظیم فرمان خودرو، در قسمت غربیلک پرشیا لرزش ایجاد خواهد شد.

عامل دیگر که نشان دهنده خرابی ماشین پرشیا و جلوبندی آن است؛ خرابی سیبک است. هنگام خرابی سیبک، ماشین در بخش فرمان دچار لرزش می شود. شاسی خودرو نیز در هنگام تصادف یا هر اتفاق دیگری، کمی از حالت اصلی خود خارج می شود. در صورت تعمیر نکردن شاسی خودرو پرشیا، باید منتظر مهم ترین تبعات آن یعنی خرابی در بخش های مختلف جلوبندی ماشین بود.

عدم تنظیم زوایای چرخ، نقش مهمی در انحراف ماشین به سمت چپ یا راست را بر عهده دارد. برای اینکه متوجه شوید زوایای چرخ مشکلی دارد یا خیر؛ هنگام حرکت، دست های خود را از دور فرمان باز کنید. اگر پرشیا دارای تعادل نبود؛ با رفتن به تعمیرگاه و تعمیر جلوبندی آن در قسمت تنظیم چرخ ها، مشکل را برطرف کنید. این مسئله با یک تنظیم باد ساده از بین خواهد رفت.

در حالت کلی سر و صدای خودرو پرشیا، نشان دهنده خرابی در بخش جلوبندی است. بنابراین در اولین فرصت جهت تعمیر این بخش اصلی، به تعمیرگاه جلوبندی سازی اتو رگلاژ مراجعه کنید تا با وجود مهارت تعمیرکاران این مجموعه، در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل پرشیا شناسائی شود. پس از ارزیابی دقیق و مطلع شدن از دلیل خرابی جلوبندی پرشیا، تعمیرکاران مورد اعتماد این مجموعه اقدام به تعمیر خواهند کرد.

سخن پایانی

در صورت استفاده روزانه از خودرو پرشیا و عبور از جاده های ناهموار، باید پس از 6 ماه منتظر خرابی در بخش جلوبندی بود. اگر از خودرو در مسافت های کم و جاده های هموار عبور کنید، عمر تعمیر جلوبندی به 5/1 سال خواهد رسید. بهترین گزینه، تعمیرگاه معتبر جلوبندی سازی اتو رگلاژ است. هنگام مراجعه با این تعمیرگاه خیال شما از بابت تعمیر درست حلوبندی ماشین آسوده خواهد بود. در صورت لزوم، از طریق شماره های 02177454779 یا 09194143400با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید