تعمیر جلوبندی پورشه باکستر

تعمیر جلوبندی پورشه باکستر

پورشه باکستر یک خودروی رودستر موتور وسط است که بعد از پورشه 550 اولین خودروی جاده ای به شمار می رود که در اصل یک رودستر طراحی شده بود. این خودرو و پورشه کیمن هر دو در اواسط موتوره دو نفره ورزشی ساخته شده توسط پورشه باکستر، دوچرخه سواری در سال 1996 منتشر شد. حال در مقاله امروز ما قصد داریم درمورد تعمیر جلوبندی پورشه باکستر با شما صحبت کنیم. پس در صورتی که می خواهید با جلوبندی این خودرو، قطعات آن، نشانه های خرابی، وظایف قطعات و بسیاری از موضوعات مهم دیگر، در این مقاله از سایت اتو رگلاژ با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی پورشه باکستر و عقب بندی و میزون فرمون پورشه باکستر با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی پورشه باکستر

جلوبندی چیست؟

جلوبندی همانطور که از نام آن پیداست، جلوبندی به قسمت جلویی و زیرین خودرو اطلاق می گردد. سیستم تعلیق قسمت دیگری است که با جلوبندی رابطه نزدیکی دارد. البته ناگفته نماند که جلوبندی شامل قطعاتی مانند میل فرمان، سیستم فرمان و به طور کلی شامل تمام قسمت های جلویی می شود. در صورتی که سیستم تعلیق خودرو چرخ ها و کمک فنر های جلو را شامل می شود.

وظیفه جلوبندی چیست؟

جلوبندی حیاتی ترین وظایف خودرو را بر عهده دارد. این وظایف شامل حرکت، سکون، جلوگیری از چپ شدن خودرو، هدایت، هندلینگ، تعادل و ایجاد احساس راحتی خصوصا در سطوح ناهموار مانند دست انداز ها هستند.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی پورشه باکستر و عقب بندی و میزون فرمون پورشه باکستر با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی چه قطعاتی را شامل می شود؟

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-دسته موتور

-تایر ها

-توپی چرخ

-سیبک ها

-کمک فنر و فنر ها

-طبق ها

-بوش ها

-سیستم تعلیق خودرو

-میل فرمان و فرمان

-میل موجگیر یا میل تعادل

-سیبک مفصلی

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی پورشه باکستر و عقب بندی و میزون فرمون پورشه باکستر با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف قطعات جلوبندی پورشه باکستر

1-رام

رام قطعه ای فلزی است که از دو سر به شاسی ها متصل بوده و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شود.

2-فنر

فنر که به آن لول فنر نیز می گویند، وزن اتاق روی آن قرار دارد. فنر ها بر با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، بیشترین ضربات جاده روی آن ها تاثیر می گذارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

3- کمک فنر

قطعه بعدی کمک فنر است که محل قرار گیری آن در نزدیکی چرخ ها می باشد. به این دلیل که موجب کنترل و روان کردن  نوسانات فنر شود. یک سر این قطعه به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصب است. در این شرایط وضعیت حرکت فنر موجب افزایش و کاهش طول  کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

-کمک فتر هیدرولیکی یا روغنی

-کمک فنر گازی یا بادی

-تلسکوپی

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

4- سیبک ها

قطعه سیبک است که همان قطعه ای می باشد که چرخ ها را به سیستم تعلیق خودرو متصل می کند و باعث چرخیدن آن ها هم می شود. این قطعه کروی شمل موجب چرخیدن سه محور مختصاتی می شود که در نتیجه قسمت جلوی خودرو را هدایت و فرمان دهی می کند. علاوه بر ین سیبک حرکت های ناخواسته مانند ورود به یک دست انداز را ختصی می کند. سیبک فرمان از یک سو به طبق های خودرو از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل است. فرمان خودرو به هر طرف که بچرخد سیبک هم به همان طرف می چرخد. سیبک ها هموار توسط نیروی های کششی تحت فشار بوده و تلاش می کنند تا ایز میزان اصحکاک به وجود آمده در بین قطعات را کاهش داده و بخشی از وزن آن را تحمل کنند.

5- طبق ها

طبق قطعه بعدی می باشد که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کند. این قطعه از طریق بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه ها به چرخ خودرو وصل می شوند.

6-میل موجگیر یا میل تعادل

میل تعادل که به آن میل مکانیک ها نیز مو گویند، در بیشتر موارد جهت بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن آن استفاده می شوند. میل تعادل وظیقه تقسیم نیرو بین چرخ ها هنگام حرکت پیج ها را بر عهده داشته و از خم شدن بیش از حد خودرو جلوگیری می کنند. تعادل دو سر فنر های چپ و راست را به هم نتصل می کند که این کار باعث می شود تا استقلال عملکردی فنر های چپ و راست کاهش یابد. موج گیر بین دو طبق پایین نصب می شود. هنگامی که خودرو پیچ را طی می کند، اتاق به طرف بیرون پیچ متمایل می شود. در نتیجه این تمایل طبق های پایین در جهت مخالف حرکت کرده و میل تعادل می پیچانند.

دلایل خرابی جلوبندی پورشه باکستر

خرابی ترمز

نیروز ترمز باید بین چرخ ها به یک اندازه تقسیم شود، در غیر این صورت یک چرخ بیشتر از دیگری تحت فشار قرار می گیرد. در نتیجه دور به سرعت انجام می شود و فرمان به یک طرف منحرف می شود.

ضعیف بودن فنر و کمک فنر

اگر کمک فنر و فنر خودرو شما شعیف شده باشد، سیستم هدایت خودرو تحت تاثیر قرار می گیرد. در نهایت فرمان خودرو کشیده می شود.

خرابی بازوی سگ دست

اگر این قطعه خراب شود، فرمان به یک سمت کشیده می شود. اما خوشبختانه تعمیر و تعویض آن کار چندان سخت و هزینه بری نیست.

آسیب شاسی خودرو

در صورتی که شاسی خودرو آسیب دیده باشد، سریعا به به تنظیمات اولیه باز می گردد و ابعاد شاسی را بهم می ریزد. خودرویی که در اثر تصادق شاسی آن تغییر حالت پیدا کرده باشد، به سرعت در سیستم جلوبندی مشکل پیدا می کند. برگردندن شاسی به حالت اولیه و تنظیم کارخانه بسیار سخت و ختی گاهی غیر ممکن خواهد بود. کشیده شدن فرمان به یک سمت، خراب شدن سریع پلوس ها و پاره شدن گردگیر از نشانه های خرابی شاسی خودرو است.

سیبک خراب

خرابی و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن آن می شود. سیبک نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

خرابی بلبرینگ ها 

خرابی بلبرینگ چرخ صدای خاصی دارد که نشان دهنده معیوب بودن این بلبرینگ خودرو شما است. فراموش نکنید که تنظیم بلبرینگ چرخ از اهمیت بالایی برخودار است و در عمر بلبرینگ  و کارکرد آن تاثیر دارد.

هزینه تعمیر جلوبندی پورشه باکستر

اجرت تعمیر جلوبندی پورشه باکستر به مواردی همچون قطعه خراب شده، شدت خرابی آن، خدمات و تعمیرات انچام شده روی آن قطعه و متریال و قطعات مورد نیاز در تعمیرات جلوبندی این خودرو و خودرو های دیگر باید توجه کرد. در صورت مشخص شدن این موارد، هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو هم مشخص می شود. اما شما می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و به صورت رایگان مشورت بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی پورشه باکستر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید