تعمیر جلوبندی پورشه پانامرا

تعمیر جلوبندی پورشه پانامرا

جلوبندی به قسمت جلویی خودرو اطلاق می گردد که قطعاتی همچون کمک فنر، فنر، چرخ ها، توپی چرخ، اکسل و … را شامل می شود. این قسمت باعث حرکت، سکون، هدایت، هندلینگ، جلوگیری از چپ کردن خودرو و … در خودرو می شود. همچنین این قسمت با سیستم تعلیق خودرو ارتباط نزدیکی دارد. به همین دلیل امروز می خواهیم در مقاله تعمیر جلوبندی پورشه پانامرا می خواهیم درمورد جلوبندی، قطعات، نشانه های خرابی، اجرت تعمیر جلوبندی پورشه پانامرا و … بپردازیم. پس در صورتی که می خواهید با این موارد آشنا شوید، تا انتهای این مقاله از سایت اتو رگلاژ همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی پورشه پانامرا با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی پورشه پانامرا

جلوبندی چیست؟

جلوبندی قسمت جلویی و زیرین خودرو است که وظیفه حرکت، سکون، هدایت، هندلینگ، جلوگیری از چپ شدن خودرو، ایجاد احساس راحتی در ناهموار هایی همچون دست انداز ها و تعادل را بر عهده دارد. این قسمت با سیستم تعلیق خودرو ارتباط نزدیکی دارد اما هر کدام قطعات مختلفی را شامل می شوند. جلوبندی شامل تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان شده و سیستم تعلیق دارای قطعاتی همچون چرخ های جلو و کمک فنر های جلو می شود.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی پورشه پانامرا با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی پورشه پانامرا

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-میل موج گیر و یا میل تعادل

-سیستم تعلیق خودرو

-تایر ها

-توپی چرخ

-بلبرینگ ها

-سیبک ها

-بوش ها

-طبق

-فرمان

-میل فرمان

-اکسل

-سیبک مفصلی

-دسته موتور

جهت تعمیر و تعویض شیشه های پورشه پانامرا اعم از شیشه درب شیشه عقب و شیشه جلو پورشه پانامرا با عبدالهی گلس تماس بگیرید.

وظایف و علت خرابی جلوبندی پورشه پانامرا

سیستم فرمان

تمام کنترل و تعادل خودرو راننده از طریق سیستم فرمان صورت می گیرد. این قسمت از قطعه جعبه فرمان و با سگ دست به چرخ خودرو و وصل می شود. بدین ترتیب موجب یکپارچه شدن نظام جلوبندی می شود. هنگامی که کوچکترین مشکلی در سیستم جلوبندی خودرو وجود داشته باشد با نشانه هایی که در سیستم فرمان به وجود میاید می توان به آن پی برد.

سیبک ها

این قسمت تنها قطعه ای است که برای اتصال جعبه فرمان و قطعاتی همچون طبق و قطعات ثابت به سگ دست و تشکیلات فنر می باشد. سیبک ها هنگامی که ماشین به سمت چپ و راست در حال چرخش باشد، حفظ تعادل چرخ را برعهده دارد. در این حالت چرخ خودرو می تواند به راحتی حرکت کرده و مشکلی در حرکت خودرو و زاویه چرخ ها به وجود نیایدو

فنر و کمک فنر های جلو

فرض کنید خودرو با وزن بالایی که دارد، روی هیچ قطعه ای قرار نگیرد، چه اتفاقی می افتد؟ در این جواب باید به شما بگوییم تمام نیروهای وارد شده از طریق اتاق خودرو و بدنه آن و یا تمام وزن خودرو از طریق فنر ها مهار می شوند. خصوصا هنگامی که خودرو در حال حرکات است، می بینید که ضربات مختلفی در خودرو به وجود میاید. با وجود وزن فنر ها ضربت به طور یکسان و بدون وارد کردن خسارات به موتوری و بدنه خودرو به زمین انتقال می یابد.

کمک فنر

کمک فنر ها موجب آسان شدن کار برای فنر ها می شوند. اگر یدتان باشد در خودرو های گذشته هنگامی که ناهمواری هایی مانند دست انداز ها مواجه می شدید، خودرو به گونه ای از آن عبور می کرد که تمام سیستم خودرو شما بهم می ریخت علت این موضوع نبودن سیستم کمک فنر است.

سگ دست و شغال دست

سگ دست از یک طرف به طبق ها و از طرف دیگر به کمک فنر خودرو متصل است.

طبق ها

این قطعه ز طریق بوش های پلاستیکی به سیستم رام وصل می شوند. از طرفی دیگر طبق به سیبک در موقعیت زیر سگ دست اتصال پیدا می کند. هنگامی که خودرو با نقاط ناهموار مواجه می شود، طبق بالا پایین شده و تعادل را بین فنر ها ایجاد می کند.

 

نشانه های خرابی جلوبندی پورشه پانامرا

تایر های خراب

جهت سالم بودن تایر های خودرو شما، پارامتر های مختلفی وجود دارد که شامل آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان  محسوب می شود. میزان آج های روی تایر آنقدر مهم است که حتی تفاوت میزان آن روی لاستیک چپ و راست می تواند غریبلک را تا حدودی بلرزاند. چرا که حتما به لاستیک ها خصوصا به لاستیک های جلو باید توجه داشته باشید.

عدم بالانس چرخ ها

در صورتی  که چرخ های خودرو شما تعادل نداشته باشند  ، فرمان می لرزد و اگر به آن ها توجهی به این موضوع، جلوبندی شما خراب می شود.

ناکافی بودن عملکرد میل تعادل

این قطعه با کمک دو بوش در جلوبندی وسیله نقلیه موجود است، در صورت خرابی بوش ها غریبک فرمان می لرزد و به اصطلاح فرمان خودرو شما می زند. قطعه مذکور در بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین تاثیر بسیار زیادی دارد.

خرابی بلبرینگ ها

خرابی بلبرینگ چرخ صدای به خصوص دارد که نشانه خراب بودن آن می باشد. یادتان باشد که چرخ بسیار مهم بوده و در عکر بابرینگ آن تاثیر بسیار زیادی دارد.

سیبک خراب

نشانه بعدی، سیبک خراب است که خرابی و لقی این قسمت می تواند موجب  لرزش فرمان و زدن آن بشود. فراموش نکنید که سیبک نباید حرکت عمودی داشته باشد.

آسیب به شاسی خودرو

اگر به شاسی خودرو شما آسیبی وارد شده، به سرعت تنظیمات اولیه کارخانه و ابعاد شاسی خودرو بهم می ریزد. بدین ترتیب خودرویی که به علت تصادف شاسی آن تغییر حالت پیدا کرده باشد به سرعت در سیستم جلوبندی مشکل ایجاد می کند. البته لازم به ذکر است که برگرداندن شاسی به حالت اول و تنظیم کارخانه بسیار سخت بوده و حتی در برخی از شرایط غیر ممکن می باشد. البته خرابی شاسی خودرو هم نشانه هایی دارد که برخی از آن ها شامل کشیدن فرمان به یک سمت، خراب شدن سریع پلوس ها و شدن گرگیر محسوب می شود

هزینه تعمیر جلوبندی پورشه پانامرا

هزینه تعمیر جلوبندی خودرو به موارد زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال در مرحله اول باید قطعه خراب شده، شدت خرابی آن و خدمات و تعمیراتی که قرار است روی آن قسمت انجام شود مشخص شود. شما می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و با متخصصین ما به صورت رایگان مشورت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی پورشه پانامرا اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید