تعمیر جلوبندی پورشه 911

تعمیر جلوبندی پورشه 911

جلوبندی یکی از قسمت های مهم در تمامی خودرو ها محسوب می شود. این قسمت دارای قطعاتی همچون کمک فنر، فنر، چرخ ها، سیستم فرمان، رام، اکسل و … می باشد. جلوبندی باعث حرکت، سکون، هدایت، تعادل، هندلینگ و … در خودرو می شود. امروز در مقاله تعمیر جلوبندی پورشه 911 قصد داریم تا به جلوبندی، قطعات، نشانه های خرابی و نکات مهم در مورد جلوبندی این خودرو بپردازیم. پس در صورتی که قصد دارید با جلوبندی این خودرو بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله در سایت اتو رگلاژ با ما همراه باشید و این مقاله را مطالعه کنید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی پورشه 911 و تعمیر عقب بندی پورشه 911 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی پورشه 911

خودرو پورشه 911

این خودرو یک ماشین اسپرت محصول شرکت پورشه آلمان است. خودرو پورشه 911 اولین خودرو اسپرت دنیا به شمار می رود. پورشه 911 دارای طراحی شناخته شده بوده و موتور آن در عقب قرار دارد. این خودرو اسپرت بر طبق طرح هایی که فریدناند الکساندر پورشه، نوه بنیانگذر کارخانه پورشه در دهه 50 میلادی کشیده شده بود، طراحی شده است. از زمان معرفی این خودرو در سال 1963 تاکنون شش نسل از این خودرو ساخته شده است که با وجود تغییرات زیاد فنی، ساختار و ظاهر خودرو تا حد زیادی حفظ شده است. در نظر سنجی بین المللی سال 1999 برای جایزه خودروی سده 911 مقام پنجم را کسب کرد. این خودرو تنهای خودرویی است که در 5 خودروی اول بود که همچنان تولید می شد. این خودرو یکی از قدیمی ترین خودرو های اسپرتی می باشد که همچنان در حال است.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی پورشه 911 و تعمیر عقب بندی پورشه 911 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی چیست؟

جلوبندی همانطور که از نام آن مشخص است، به قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد. اما جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان می شود و سیستم تعلیق دارای چرخ ها و کمک فنر های جلو است. وظیفه این قسمت شامل حرکت، سکون، هدایت، هندلینگ، تعادل، جلوگیری از چپ شدن و ایجاد احساس راحتی می شود.

قطعات جلوبندی پورشه 911

-سگ دست

-رام

-شغال دست

-بلبرینگ ها

-تایر ها

-سیبک

-بوش

-طبق

-کمک فنر و فنر

-فرمان و میل فرمان

-سیستم تعلیق خودرو

-میل موجگیر یا میل تعادل

-توپی چرخ

-اکسل

-دسته موتور

-سیبک مفصلی

برای خرید عمده لوازم یدکی خودرو اینجا کلیک کنید.

وظیفه قطعات جلوبندی پورشه 911

1-سیبک

اولین قعه سیبک ها هستند که هم چرخ ها را به سیستم تعلیق متصل می کند و هم موجب چرخش چرخ ها می شود.  شکل این قطعه کروی بوده و سه محور مختصاتی را به چرخش در میاورد که بدین ترتیب باعث هدایت و فرمان دهی به قسمت جلویی خودرو می شود. علاوه بر این سیبک حرکت های نا خواسته مانند ورود به یک دست انداز را خنثی می کند.  این قطعه از سمتی به طبق های خودرو و از طرفی دیگر به متعلقات چرخ متصل می شود. فرمان خودرو را به هر طرف بچرخد سیبک خودرو نیز به همان طرف می چرخد. سیبک ها همیشه تحت فشار نیروهای کششی می باشند و در تلاش هستند تا میزان اصطکاک بیت قطعات را کاهش دهند.

2-رام

قطعه بعدی رام است که از جنس فلز بوده و از دو سمت به شاسی ها وصل می شود. این قطعه همچنین قسمت های دیگر جلوبندی از طریق این قطعه به اتاق وصل می شوند.

طبق: .۳

طبق ها بازویی هستند که باعث اتصال  سیستم تعلیق خودرو  به شاسی می شوند. آطبق ها توسط بوش ها به شاسی خودرو از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو متصل می کند.

4.فنر:

قطعه بعدی فنر یا لول فنر است  که وزن اتاق روی آن قرار دارد.  فنر ها با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، بیشتر ضربات جاده بر روی آن ها وجود دارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو یک امر غیر استاندارد به حساب می آید.

5. کمک فنر:

کمک فنر ها انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می شود:

انواع کمک فنر

-کمک فنر گازی یا بادی

-کمک فنر تلسکوپی

– هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

این قطعه در نزدیک چرخ ها نصب شده تا نوسانات فنر را کنترل کند و همچنین موجب روان بودن آن شود. یک سر کمک فنر ها به سیستم تعلیق همچون پوسته اکسل و یا طبق متصل است. با حرکت فنر طول آن افزایش  و کاهش می یابد.

نشانه های خرابی جلوبندی پورشه 911

سواری خشک و صفت

در صورت خرابی جلوبندی شما دیگر نمی توانید هنگام رانندگی مانند گذشته راحتی داشته باشید. از همین رو خودرو شما خشک و سفت سواری می دهد و شما ممکن است هنگام رانندگی تمام پستی و بلندی های جاده را احساس کنید.

آج های روی تایر ها

اگر در مدت زمان کوتاهی تایر های شما ساییده شد و یا آج های ناهماهنگی روی آن نمایان شد، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. به همین دلیل شما صدای سوت مانند از چرخ ها به گوشتان می خورد.

خرابی سیستم تعلیق خودرو

بری اطمینان از خرابی جلوبندی خودرو و سیستم تعلیق باید خودرو خود را در مکانی پارک کنید و دستان خود را روی کاپوت خودرو گذاشته و به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید و اگر خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی سیستم تعلیق شما ایراد داشته و باید بازبینی و تعمیر شود.

خرابی فرمان خودرو

هنگام خرابی جلوبندی فرمان نشانه هایی دارد که می توانید با کمک آن به خرای جلوبندی پی ببرید. فرمان شما لرزیده و یا می زند. علاوه بر این در صورت خرابی جلوبندی فرمان خودرو شما خلاف جلوبندی عمل می کند و به طرف دیگری می پیچد. لرزش فرمان معمولا در سرعت های بالا نمایان می شود.

اجرت تعمیر جلوبندی پورشه 911

اجرت تعمیر جلوبندی این خودرو و هزینه تعمیر جلوبندی پورشه 911 به موارد زیادی بستگی دارد. به این معنا که برای تشخیص هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و خودرو های دیگر، باید اول اینکه کدام قطعه خراب شده است، مشخص شود. سپس باید شدت خرابی آن ارزیابی شود. همچنین باید خدمت و تعمیراتی که قرار است روی آن قطعات و جلوبندی خودرو انجام شود، تشخیص داده شود. البته قطعات مورد استفاده و متریال هم در تعیین قیمت تعمیر جلوبندی خودرو شما بی تاثیر نیستند. چرا که کیفیت متریال و قطعات با هم متفاوت هستند.

خدمات تعمیر جلوبندی پورشه 911 اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید