تعمیر جلوبندی پژو 2008

تعمیر جلوبندی پژو 2008

خودرو دارای قسمت های مختلفی است که جلوبندی یکی از آن ها محسوب می شود. جلوبندی به قسمت های زیرین و جلویی خودرو  گفته می شود که قطعات متعددی دارد. این قطعات اگر به درستی کار کنند باعث حرکت، سکون، تعادل، ایجاد احساس راحتی و … در خودرو می شوند. در غیر این صورت، خراب شدن این قطعات فعالیت مذکور را در خودرو خراب می کند. از همین رو امروز ما می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی پژو 2008 درمورد جلوبندی این خودرو، نشانه های خرابی، دلایل خرابی  و بسیاری از  موضوعات مهم دیگر با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی پژو 2008 و عقب بندی پژو 2008 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی پژو 2008

جلوبندی پژو 2008

این قسمت همانطور که گفتیم شامل قسمت جلویی و زیرین خودرو می شود که قطعات زیادی را در خود جای داده است. جلوبندی با سیستم تعلیق رابطه تنگاتنگی دارد. اما تفاوت هایی نیز با هم دارند. به عنوان مثال جلوبندی تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان را شامل می شوند. در حالی که سیستم تعلیق قطعاتی همچون چرخ های جلو و کمک فنر را دارد.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی پژو 2008 و عقب بندی پژو 2008 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظیفه جلوبندی پژو 2008

این قسمت وظایف مهمی را انجام می دهد. این وظایف شامل تعدیل، هندلینگ، هدایت، حرکت و هدایت هستند. علاوه بر این فعالیت هایی همچون جلوگیری از چپ شدن خودرو و احساس راحتی هنگام حرکت خصوصا در سطوح ناهموار همچون دست انداز ها نقش پررنگی دارد. در ادامه به موضوعات قطعات جلوبندی، نشانه های خرابی و دلایل خرابی آن می پردازیم.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی پژو 2008 و عقب بندی پژو 2008 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی پژو 2008

-سگ دست

-شغال دست

-رام

-سیبک

-سیستم تعلیق خودرو

-میل موجگیر یا میل تعادل

-چرخ ها

-بوش ها

-طبق ها

-فنر و کمک فنر ها

-توپی چرخ

-اکسل

-دسته موتور

-گردگیر

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی پژو 2008 و عقب بندی پژو 2008 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظیفه برخی از قطعات جلوبندی پژو 2008

-رام

رام قطعه ای فلزی است که از دو سر به شاسی ها متصل بوده و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شود.

-فنر

فنر یا لول فنر قطعی است که وزن آن روی اتاق قرار دارد. این قطعه بر طبق قابلیت ارتجاعی که دارند، اکثر ضربات جاده روی آن تاثیر می گذارند.

-کمک فنر

قطعه بعدی کمک فنر است که محل قرار گیری آن در نزدیکی چرخ ها می باشد. به این دلیل که موجب کنترل و روان کردن  نوسانات فنر شود. یک سر این قطعه به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصب است. در این شرایط وضعیت حرکت فنر موجب افزایش و کاهش طول  کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

-کمک فنر گازی یا بادی

-کمک فنر تلسکوپی

-هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

-طبق ها

طبق سیستم شاسی را به خودرو وصل می کند. این قطعه توسط بوش ها به شاسی خودرو از طریق اتصال گوی و کاسه ها به چرخ خودرو وصل می شود.

نشانه های خرابی جلوبندی پژو 2008

1-تولید صدا های غیر عادی و نامتعارف

از دیدگاه کارشناسان خودرو، شاسی خودرو به عنوان ستون فقرات ماشین محسوب می شوند. روی این بخش پیشرانه، سیستم انتقال، بدنه و فرمان خودرو تعبیه شده اند. با این وجود، شنیدن صدای نامتعارف و غیر عادی، مخصوصا از قسمت جلوبندی از علائم  خرابی شاسی خودرو است.

همچنین ایجاد سایش و اصحکاک و اختلال در بالانس قطعات و سیستم تعلیق، باعث به وجود آمدن صدای غیر عادی می شود. آسیب دیدن شدید شاسی خودرو، باعث شنیدن صدای ناهنجار با شدت و حدت بیشتری از سمت جلوبندی خودرو می شود.

2-انحرف خودرو در سرعت های بالا

جهت گیری گشتاور یا انحراف خودرو، مخصوصا در سرعت های بالا و شتاب گیری سریع، از دیگر نشانه های معیوب بودن شاسی خودرو محسوب می شود. در تیجه، جهت گیری و انحنای دائمی خودرودر مواقع شتاب گیری و در یک سمت مشخص، نمایانگر معیوب بودن شاسی است.

در این شرایط، سمت سالم ماشین نیروی بیشتری را ایجاد می کند که باعث انحراف خودرو به یک جهت مشخص می شود.

3-انحراف یا گیجی فرمان

مورد بعدی که می توانید با مشاهده آن به خرابی جلوبندی خودروی خود پی ببرید، گیجی فرمان است. تصادفات شدید و وارد ضربات شدید به خودرو، باعث  به متمایل کردن خودرو به یک سمت شده و موجب ایجاد انجراف در خودرو می شود.

دلایل خرابی جلوبندی پژو 2008

لاستیک های خراب

آج تیر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان در جلوبندی سالم از اهمیت زیادی برخودار هستند. این موضوع آنقدر مهم است که میزان نبودن آج لاستیک چپ و راست در خودرو ممکن است غریبلک را برزاند.

بالانس نبودن چرخ ها

در صورت بالانس نبودن چرخ ها فرمان به لرزه در می آید. در صورتی بی توجهی به این نشانه جلوبندی شما خراب می شود.

کافی نبودن عملکرد میل تعادل

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی خودرو قرار گرفته است. اگر این بوش ها خراب شوند غریبلک فرمان می لرزد یا اصطلاحا فرمان می زند. این قطعات در بی سر و صدا کردن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو نقش مهمی دارند.

خراب بودن سیبک خودرو

خراب و لق بودن سیبک فرمان را می لرزاند و موجب زدن آن می شود. علاوه بر این حرکت سیبک شما هم نباید عمودی باشد.

آسیب به شاسی خودرو

اگر به شاسی خودرو شما آسیبی وارد شود، سریعا تنظیمات اولیه کارخانه و ابعاد شاسی خودرو بهم می ریزد. علاوه بر این خودرویی که بر اثر تصادف شاسی آن تغییر حالت پید کرده باشد، سیستم جلوبندی آن دچار مشکل می شود. متاسفانه باید به شما بگوییم که برگرداندن شاسی به حالت اولیه و تنظیم کارخانه بسیار سخت و حتی در برخی موارد غیر ممکن است.

هزینه تعمیر جلوبندی پژو 2008

هزینه تعمیر جلوبندی این ماشین و اجرت تعمیر پژو 2008 به موارد زیادی بستگی دارد که به همین دلیل نمی توان قیمت مشخصی برای آن تایین کرد. به عنوان مثال اینکه کدام قطعه خراب است و شدت خرابی آن دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. مورد بعدی کاری که روی خودرو شما انجام می شود، است. همچنین کیفیت متریال و قطعات مورد استفاده در خودرو دو مورد مهم دیگر در تایین قیمت تعمیر جلوبندی این خودرو هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت تعمیرات جلوبندی خودرو می توانید با ما تماس بگیرید و شرایط خود را به مشاورین و متخصصین ما بیان کنید.

خدمات تعیر جلوبندی پژو 2008 اتو رگلاژ

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد این خودرو به ویکی پدیا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید