تعمیر جلوبندی چیرمن

تعمیر جلوبندی چیرمن

امروز از سایت اتو رگلاژ با مقاله تعمیر جلوبندی چیرمن به سراغ شما آمدیم. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین قسمت های خودرو جلوبندی آن به شمار می رود. به بیانی دیگر اگر این قسمت وجود نداشته باشد، خودروی شما با یک ارابه چوبی هیچ تفاوتی ندارد. دلیل آن این است که جلوبندی موجب حرکت، تعادل، سکون و … می شود. جلوبندی شامل قطعات مختلفی است که اگر هر کدام از آن ها خراب شوند، مواردی همچون حرکت، سکون، تعادل و … نیز در خودرو شما به مشکل می خورند. پس در مقاله امروز با مقاله ما همراه باشید و جایی نروید که این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

جهت تعمیر جلوبندی چیرمن و عقب بندی چیرمن با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی چیست و چه اهمیتی دارد؟

در تمامی خودرو ها همچون خودرو چیرمن، جلوبندی شامل محور جلویی و زیرین خودرو می شود که وظایفی همچون تعادل، هندلینگ، حرکت،سکون و … را انجام می دهد. یکی دیگر از کار های مهمی که جلوبندی انجام می دهد این است که از چپ شدن خودرو جلوگیری می کند. علاوه بر این با وجود جلوبندی شما هنگام رد شدن از سطوح ناهموار مانند دست انداز ها و یا به طور کلی هنگام رانندگی احساس راحتی می کنید. جلوبندی از این جهت اهمیت دارد که اگر هر کدام از قطعات آن خراب شوند، یکی از وظایف آن مختل می شود. به عنوان مثال ممکن است تعادل خودرو شما بهم بریزد و خودرو تان به طرفین منحرف شود.

جهت تعمیر جلوبندی چیرمن و عقب بندی چیرمن با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی چیرمن

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-بلبرینگ ها

-سیبک

-تایر ها

-توپی چرخ

-کمک فنر و فنر ها

-بوش

-طبق

-فرمان و میل فرمان

-میل موجگیر یا میل تعادل

نشانه های خرابی جلوبندی چیرمن

رانندگی خشک و سفت

در صورتی که احساس کردید دیکر هنگام رانندگی احساس راحتی ندارید و یل خودروی شما خشک و سفت سواری می دهد، یعنی جلوبندی شما خراب شده است. در این صورت شما تمام پستی و بلندی هایی که در مسیر وجود دارند را احساس می کنید. پیشنهاد می کنیم سریعا به یک جلوبندی سازی مانند اتو رگلاژ مراجعه کنید.

جهت تعمیر جلوبندی چیرمن و عقب بندی چیرمن با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

اختلال در سیستم فرمان

اگر فرمان شما می لرزد و یا اصطلاحا می زند، نشانه دیگری خرابی جلوبندی محسوب می شود.در این شرایط فرمان شما خلاف فرمان دهی راننده عمل کرده و به طرف دیگری می پیچد. در چنین شرایطی زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی می شود.

اختلال در سیستم تعلیق

برای تست این خرابی می توانید دستان خود را روی کاپوت خودرو گزاشته و چند ثانیه به پایین فشار دهید، سپس دستان خود را بردارید. اگر خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی جلوبندی خودرو شما ایراد دارد و باید به یک جلوبندی سازی برای بازبینی و تعمیر سیستم تعلیق خود مراجعه کنید.

آج تایر ها

اگر لاستیک های شما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی دچار ساییدگی شده و یا آج هایی روی آن ها نمایان شد، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. علاوه بر این اگر هنگام پیچیدن صدای صوت مانند به گوشتان خورد، یعنی بلبرینگ های جلوبندی شما دچار مشکلاتی شده است.

روغنی بودن قطعات جلوبندی

در صورت خرابی جلوبندی، برخی از قطعات جلوبندی شما مانند کمک فنر و فنر ها روغنی و یا چرب می شود.

هزینه تعمیر جلوبندی چیرمن

یکی از سوالاتی که همواره ذهن افرادی که قصد تعمیر جلوبندی خودرو خود را دارند، مشغول کرده است هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت جلوبندی چیرمن می باشد. برای بر طرف ابهامات و در جواب به این سوال باید بگوییم که قیمت قطعی و مشخصی برای تعمیر جلوبندی چیرمن نمی توان اعلام کرد. چرا که اینکه کدام قطعه از جلوبندی خودرو شما خراب شده است در قیمت تعمیر آن موثر می باشد. شدت خرابی آن هم از اهمیت بسیار زیادی برخودار است.‌علاوه بر این کاری که روی خودرو شما انجام می شود هم در آن موثر می باشد. کیفیت  متریال مورد استفاده و قطعات هم دو مورد دیگر هستند که بسیار تاثیر گذار هستند. با این وجود شما می توانید با ما تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید تا آن ها شما را راهنمایی کنید. پس در صورت تمایل با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

تعویض جلوبندی بهتر است یا تعمیر؟

این سوال ممکن است ذهن اکثریت شما را مشغول کرده باشد. به همین ترتیب ما تصمیم گرفتیم در این بخش به آن پاسخ دهیم. در خوردو های قدیمی تعمیر جلوبندی کار چندان آسانی نبود. به دلیل اینکه مشکل جلوبندی شما تنها با چکش کاری و جوشکاری حل می شد. با این تفاوت که در خودرو های امروزی به دلیل وجود سیبک های روغنی و همچنین سگ دست های خشک چدنی دیگر نمی توان روش های قدیمی را انجام داد.

علاوه بر این اگر این خدمات انجام شود شما باید هر چند وقت یک بار به تعمیرات مراجعه کنید و این موضوع زمان شما ره از بین می برد‌‌. بدین ترتیب بهترین گزینه از بین دو مورد تعویض و تعمیر، تعویض کامل جلوبندی یا قطعات آن است. لازم به یادآوری است که تمامی خدمات شما اعم از تعویض و تعمیر در اتو رگلاژ انجام می شود‌. در نتیجه جهت تمایل برای کسب اطلاعات و قیمت ها با ما در تماس باشید.

برخی از وظایف قطعات جلوبندی چیرمن

۱- رام

این قطعه از  دو سر به شاسی ها وصل شده و از طرفی دیگر تمامی قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شوند.

۲- کمک فنر

کمک فنر قطعه ای دیگر از جلوبندی است که در نزدیکی چرخ ها قرار دارد تا نوسانات فنر را کنترل و روان کند. یک سر این قطعه اتاق شاسی و یک سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصل است. در این شرایط حرکت فنر باعث افزایش و کاهش طول عمر کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

-کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی

-کمک فنر گازی یا بادی

-تلسکوپی

-کمک فنر اهرمی

-کمک فنر  هیدرواستاتیکی

۳-فنر

قطعه بعدی فنر یا لول فنر است که وزن اتاق روی آن قرار دارد. فنر ها قابلیت ارتجاعی دارند و اکثر  ضربات جاده به آن ها وارد می شود. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو غیر استاندارد است.

خدمات جلوبندی چیرمن اتو رگلاژ

برای مطالعه بیشتر خودرو چیرمن و قطعات آن می توانید به سایت ویکی پدیا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید