تعمیر جلوبندی کوراندو

تعمیر جلوبندی کوراندو

مهم ترین وظایف و کاری که یک خودرو می تواند انجام دهد، تعادل، حرکت و سکون است. درواقع اگر این موارد وجود نداشته باشد،‌دیگر نمی توانیم نام آن را خودرو بگذاریم. حال این وظایف بر عهده کدام قسمت از خودرو است؟ در جواب به این سوال باید شما بگوییم که قسمت جلوبندی این وظایف را انجام می دهد. جلوبندی همان قسمت زیرین و جلویی خودرو است که قطعات متعددی را شامل می شود و هر کدام از آن ها در فعالیت مذکور نقش دارند. به همین ترتیب ما تصمیم گرفتیم تا اطلاعات مهمی را درمورد تعمیر جلوبندی کوراندو در اختیار شما قرار دهیم. پس این مقاله را از دست ندهید.

جهت تعمیر جلوبندی نیو کوراندو و کوراندو با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی کوراندو

خودرو کوراندو

اتومبیل سانگ یانگ کوراندو خودرویی است که در بین سال های ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۶ با نام سانگ یانگ و از سال ۲۰۰۶ تاکنون با نام مکونگ اتو در کشور هایی همچون کره جنوبی،‌ ویتنام، ایران، روسیه و لهستان در حال تولید است. مدل تولید ایران،‌ نسل سوم  آن بوده که در سال ۲۰۰۴ طراحی شده است.‌ این خودرو شاسی بلند بوده که واژه آن مخفف  جمله (کره ای ها می توانند) است. با بررسی جلوبندی این خودرو در بخش های بعدی همراه ما باشید.

جهت تعمیر جلوبندی نیو کوراندو و کوراندو با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی کوراندو

همانطور که کمی پیش بیان کردیم جلوبندی همان قسمت جلویی و زیرین خودرو است که با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد. سیستم تعلیق یکی دیگر از قسمت های خودرو است که شامل چرخ ها و کمک فنر ها می شود. اما قطعاتی همچون تمام قسمت های جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان جلوبندی را تشکیل می دهند.

جهت تعمیر جلوبندی نیو کوراندو و کوراندو با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظیفه جلوبندی کوراندو

وظایفی همچون تعادل، هندلینگ، حرکت، سکون و … بر عهده جلوبندی کوراندو است. همچنین با وجود جلوبندی خودرو شما چپ نخواهد کرد و شما هنگام رد شدن از سطوح ناهموار مانند دست انداز ها احساس راحتی خواهید کرد.‌به طور کلی جلوبندی موجب ایجاد احساس راحتی هنگام رانندگی می شود.

قطعات جلوبندی کوراندو

-سیستم تعلیق خودرو

-رام

-بلبرینگ ها

-سیبک

-سگ دست

-کمک فنر و فنر ها

-میل فرمان و سیستم فرمان

-تایر ها

-توپی‌چرخ

-طبق

-شغال دست

هزینه تعمیر جلوبندی کوراندو به چه مواردی بستگی دارد؟

یکی از شایع ترین سوالاتی که در بحث جلوبندی این خودرو پیش می‌آید قیمت تعمیر جلوبندی آن و اجرت تعمیر جلوبندی کوراندو می باشد. مواردی که روی هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو تاثیر می گذارند به شرح زیر هستند:

-قطعه خراب شده و به طور کلی مدل خودرو، چرا که با توجه به مدل خودرو قطعه آن نیز متفاوت است.

-شدت خرابی آن قطعه

-کاری که روی خودروی شما انجام می شود

-جنس قطعات جلوبندی

-متریال مورد استفاد

نکته ای که باید در خصوص تعمیر جلوبندی خودرو به شما بگوییم این است که برای نشان دادن جلوبندی این خودرو به جلوبندی سازی درنگ نکنید. بلکه با دیدن یکی از نشانه های خرابی جلوبندی سریعا به نزدیک ترین جلوبندی سازی محل خود مراجعه کنید تا مشکل خودرو شما حل شود. چرا که اگر این کار را نکنید، مشکل خودرو شما بدتر خواهد شد و هزینه بیشتری خواهد داشت. در ادامه این نشانه ها را شرح می دهیم. جهت هماهنگی های لازم و استعلام قیمت ها با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

نشانه های خرابی جلوبندی کوراندو

سواری خشک و سفت

در صورتی که خودرو شما سفت و سخت سواری می دهد یا دیگر احساس راحتی ندارید، یعنی جلوبندی خودرو شما ایراد دارد. احساس کردن تمامی پست و بلندی های مسیر یکی دیگر از علائم خرابی جلوبندی است.

سیستم تعلیق

دومین نشانه خرابی جلوبندی می توان به آن اشاره کرد خرابی سیستم تعلیق است. برای تست آن می توانید خودروی خود را در مکانی پارک کرده و با کمک دستان خود خودرو خود را به سمت پایین فشار دهید، سپس دستان خود را بردارید و اگر خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعتی سیستم تعلیق خودرو شما به بازبینی و تعمیر احتیاج دارد.

سیستم فرمان

اگر خودرو شما دچار انحراف شد و یا فرمان لرزید و اصطلاحا زد، یعنی جلوبندی خودرو شما ایراد دارد. در این شرایط فرمان خودرو شما در سرعت های خاص می چرخد و خودرو بر خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. به عنوان مثال ممکن است زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشند.

آج های ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که لاستیک خودرو شما مدت کوتاهی ساییده شده است یا آج های ناهمگون روی آن ها مشاهده می شود، یعنی جلوبندی شما خراب است. همچین شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها به خصوص هنگام دور زدن نیز بر اثر خرابی بلبرینگ ها می باشد.

روغنی بودن قطعات جلوبندی

اگر روی برخی از قطعات خودرو شما مانند کمک فنر ها روغن مشاهده می کنید، یعنی جلوبندی خودرو شما ایراد دارد.

جلوبندی کوراندو را هر چند وقت یک بار باید بررسی کنیم؟

به طور کلی زمان طبیعی برای چک کردن جلوبندی این خودرو و یا تمام خودرو ها هر سه ماه یک بار است. اما اگر هر کدام از علائم بالا را مشاهده کردید پیشنهاد می کنیم سریعا به یک تعمیرگاه مراجعه کنید و برای بررسی و رفع مشکل جلوبندی خود اقدام کنید. برای اینکار می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و در صورت تمایل هماهنگی های لازم را انجام بدهید.

جلوبندی خودرو خودر را تعویض کنیم یا تعمیر ؟ کدام بهتر است ؟

در خودرو های قدیمی تعمیر جلوبندی خودرو کار بسیار سختی بود. چرا که تنها با انجام کار هایی مانند جوشکاری و چکش کاری مشکل جلوبندی شما برطرف می شد. با این تفاوت که در خودرو های امروزی به دلیل وجود سیبکهای روغنی یا سگ دست های خشک چدنی دیگر امکان انجام روش های قدیمی وجود ندارد و همچنین درصورت انجام خدمات تعمیرات باید دفعات مختلفی را بع تعمیرگاه مراجعه کنید که این موضوع باعث از بین بردن زمان شما می شود.  در نتیجه بهترین گزینه از بین دو مورد تعویض و تعمیر، تعویض کامل سیستم جلوبندی یا آن قطعه خراب شده می باشد. شما می توانید تمامی خدمات تعویض و تعمیر قطعات جلوبندی  خودرو خود را در اتو رگلاژ انجام دهید. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت ها با ما تماس حاصل فرمائید.

خدمات تعمیر جلوبندی کوراندو اتو رگلاژ

برای بررسی خودرو کوراندو و جلوبندی آن می توانید به سایت ویکی پدیا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید