تعمیر جلوبندی کولیوس

تعمیر جلوبندی کولیوس

امروز می خواهیم به یکی از قسمت های مهم خودرو بپردازیم که نام این قسمت جلوبندی است. جلوبندی همان قسمت جلویی و زیرین خودرو می باشد که دارای قطعات زیادی است. این قسمت با سیستم تعلیق رابطه تنگاتنگی دارد و وظیفه هایی همچون تعادل، هندلینگ، هدایت و … را بر عهده دارد. جلوبندی قطعاتی همچون رام، سگ دست، شغال دست، کمک فنر و فنر، میل فرمان و … را شامل می شود. حال اگر می خواهید با جلوبندی، قطعات، هزینه تعمیر جلوبندی، نشانه های خرابی، دلایل و بسیاری از موضوعات دیگر آشنا شوید با مقاله تعمیر جلوبندی کولیوس در اتو رگلاژ تا انتها با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی کولیوس و تعمیر عقب بندی کولیوس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی کولیوس

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی کولیوس و تعمیر عقب بندی کولیوس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی کولیوس

جلوبندی در این خودرو و خودرو های دیگر اهمیت زیادی دارد. درواقع خودرو بدون جلوبندی مانند یک گاری است. این قسمت درواقع همان محور جلویی و زیرین خودرو محسوب می شود که با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد. با این تفاوت که جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان شده و سیستم تعلیق دارای کمک فنر و چرخ های جلو است. وظایف جلوبندی شامل تعادل، هندلینگ، هدایت، حرکت، سکون، جلوگیری از چپ شدن خودرو و ایجاد احساس راحتی هنگام حرکت خصوصا سطوح ناهموار مانند دست انداز ها می شود.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی کولیوس و تعمیر عقب بندی کولیوس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی کولیوس

-سیبک

-سگ دست

-شغال دست

-رام

-کمک فنر و فنر ها

-چرخ ها

-توپی چرخ

سیستم تعلیق

-میل موجگیر یا میل تعادل

-طبق

-بوش

-میل فرمان و فرمان

-مفصل قرقری

-گردگیر فرمان

-چهار شاخ فرمان

-اکسل

-دسته موتور

-میل فرمان و فرمان

-تایر ها

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی کولیوس و تعمیر عقب بندی کولیوس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

نشانه های خرابی کولیوس

سواری سفت و خشک

در صورتی که بعد از گذشت زمانی حس کردید احساس راحتی شما هنگام راحتی کمتر شده و خودرو شما سفت و خشک سواری می دهد، یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است. در این حالت تمام پستی بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

اختلال در فرمان خودرو

نشانه بعدی خرابی جلوبندی این خودرو کشیده شدن فرمان یا اصطلاحا زدن آن است. بدین معنا که اگر هنگام پیچیدن خودرو فرمان ماشین خلاف جهت فرمان دهی راننده عمل می کند. در بیشتر موارد ممکن است زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو درگیر اختلالاتی شده باشد. علاوه بر این لرزش فرمان در سرعت های خاص معمولا به علت بالانس نبودن چرخ ها یا وجود مشکل در سیلک ها می باشد. همچنین در صورتی خودرو اصطلاحا گیج بزند و به طرفین منحرف شود، با هم یعنی جلوبندی خودرو خراب است.

آج های ناهمگون روی چرخ ها

در صورتی که روی لاستیک های خودروی خود آج های ناهمگون و یا ساییدگی نشاهده می کنید، یعنی جلوبندی خودرو شما به مشکل خورده است. شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها خصوصا هنگام دور زدن نیز به دلیل خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

اگر فنر و کمک فنر خودرو چرب یا روغنی باشند، یعنی جلوبندی خودرو به مشکل خورده است.

خرابی سیستم تعلیق

اگر می خواهید خرابی این قسمت را چک کنید، خودرو خود را در مکانی پارک کرده و دستان خود را روی کاپوت خودرو بگذارید و فشار دهید. بعد از برداشتن دستان خود اگر کاپوت خودرو بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی باید برای باز بینی و تعمیر سیستم تعلیق خودرو خود اقدام کنید. شنیدن صدای نامعتارف هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به علت خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل می باشد.

دلایل خرابی جلوبندی کولیوس

تایر های خراب

آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان  در بیشتر پارامتر های سالم خودرو تاثیر مثبت دارد، تا جایی که تفاوت میزان آج لاستیک چپ و راست می تواند غریبلک را تا حدودی بلرزاند. چرا که حتما به لاستیک ها خصوصا به لاستیک های جلو باید توجه داشته باشید.

عدم بالانس چرخ ها

اگر که چرخ های ماشین بالانس نباشند، فرمان می لرزد و اگر به آن ها توجهی به این موضوع، جلوبندی شما خراب می شود.

ناکافی بودن عملکرد میل تعادل

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی ماشین موجود است، در صورت خرابی بوش ها غریبک فرمان می لرزید و به اصطلاح فرمان خودرو شما می زند. این بوش ها باعث بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین می شوند.

خرابی بلبرینگ ها

خرابی بلبرینگ چرخ صدای به خصوص دارد که نشانه خراب بودن آن می باشد. یادتان باشد که چرخ بسیار مهم بوده و در عکر بابرینگ آن تاثیر بسیار زیادی دارد.

سیبک خراب

خرابی و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن ان می شود. سیبک نباید حرکت عمودی داشته باشد.

آسیب به شاسی خودرو

در صورتی که شاسی خودرو شما آسیب دیده باشد، به سرعت تنظیمات اولیه کارخانه و ابعاد شاسی خودرو بهم می ریزد. اتومبیلی که به علت تصادف شاسی آن تغییر حالت پیدا کرده باشد به سرعت در سیستم جلوبندی مشکل ایجاد می کند. برگرداندن شاسی به حالت اول و تنظیم کارخانه بسیار سخت و حتی در بعضی موارد غیر ممکن می باشد. کشیدن فرمان به یک سمت، خراب شدن سریع پلوس ها و شدن گرگیر از نشانه های خرابی شاسی اتومبیل می شود.

خرابی بازوی سگ دست

خابس بازوی سگ دست موجب کشیده شدن فرمان به یک سمت می شود اما تعمیر و تعویض آن آنقدر هزینه بر نیست.

فنر و کمک فنر ضعیف

اگر کمک فنر و فنر خودرو شما ضعیف شود، سیستم هدایت اتومبیل تحت تاثیر قرار می گیرد و فرمان خودرو کشیده می شود.

خرابی ترمز

نیروز ترمز خودرو شما باید بین چرخ های خودرو به صورت مساوی تقسیم شود، در صورتی که اینگونه نباشد و یک چرخ بیشتر از دیگری تحت تاثیر فشار قرار می گیرد. به همین ترتیب تغییر دور به سرعت انجام می شود و فرمان به یک طرف منحرف می شود. جهت تعمیر و تعویض شیشه جلو کولیوس به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

هزینه تعمیر جلوبندی کولیوس

برای هزینه تعمیر جلوبندی و اجرت تعمیر جلوبندی کولیوس باید نکت زیر را در نظر داشته باشید:

-قطعه خراب شده

-شدت خرابی قطعه

-کیفیت قطعات و متریال مورد استفاده

-کاری که روی خودرو شما انجام می شود. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و شرایط خرابی خودرو خود را توضیح دهید و از قیمت تعمیر آن با خبر شوید.

خدمات تعمیر جلوبندی کولیوس اتو رگلاژ

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تعمیر جلوبندی کولیوس به ویکی پدیا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید