تعمیر جلوبندی کوییک

تعمیر جلوبندی کوییک

در مقاله امروز ما قصد داریم درمورد تعمیر جلوبندی ماشین کوییک با شما صحبت کنیم. ساینا کوییک که با اسم رمز سایپا 212 نیز شناخته می شود محصول شرکت سایپا می‌باشد. نام آن در زبان انگلیسی به معنای سریع و چابک است. این خودرو در اسفند ماه و در سال 1395 شمسی رو نمایی شد.

همانطور که می‌دانید جلوبندی یکی از قسمت‌های مهم در ماشین است و در صورتی که این قسمت به مشکل بخورد، ما باید در انتخاب فروشگاهی که می‌خواهیم از آن لوازم یدکی خرید کنیم و یا در تعمیرگاهی که می‌خواهیم جلوبندی ماشین خود را تعمیر کنیم دقت و توجه کنیم.

از این رو امروز در این مقاله ما می‌خواهیم نکات مهم درمورد تعمیر جلوبندی کوییک و لوازم آن به شما توضیح دهیم. پس اگر این ماشین را دارید یا حتی قصد خرید آن را دارید این مقاله برای شماست. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.


ماشین کوییک



همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم کوییک محصول شرکت سایپا است. این ماشین در ماه اسفند و در سال 1395 روانه بازار شده است. نام آن نیز به زبان انگلیسی به معنای سریع و چاپ می‌باشد و معنی دیگر آن نام روستاهایی در کردستان و هرمزگان مانند کوئیک ( کامیاران ).



موتور ماشین کوییک

موتوری که در این ماشین قرار داده شده موتور ام 15 است. در تیبا و ساینا نیز با 5/1 لیتر حجم و 87 اسب بخاطر قدرت وجود دارد. این موتور درواقع موتور ارتقاء یافته و حجم خورده پراید محسوب می شود. همچون موتور پراید یک میل سوپاپ در بالا داد اما با این تفاوت که دریچه ی گاز آن برقی است. موتور مورد استفاده در کوییک با استاندارد های یورو 4 و یورو 5 مطابقت دارد.

این ماشین در قسمت جلو تفاوت چندانی با ساینا ندارد. تنها تفاوتی که دارد در سپر جلو برای اسپرت نشان داده چهره خودرو اعمال است.



جلوبندی ماشین چیست و در کجا قرار دارد ؟

 

یکی از سوالات مهمی که هر فرد ممکن است از خودش بپرسد این است که جلوبندی خودرو چیست و در کجا قرار دارد ؟ در جواب این سوال باید به شما بگوییم که جلوبندی قسمت جلویی و زیرین خودرو می‌باشد که وظایف آن متنوع و مختلف است که چند نمونه از آن‌ها شامل تعلیق یا خوش دستی ( هندلینگ ) خودرو در چاله‌ها، دست انداز‌ها و پیچ‌های جاده می‌باشد. تعمیر و نگهداری این قسمت خودرو بر توسط جلوبندی ساز انجام می‌شود.



چه قطعاتی جزء لوازم جلوبندی کوییک است ؟



قطعات موحود و لوازم جلوبندی ماشین کوییک شامل موارد زیر است :


– رام کوییک :



رام کوییک یکی از قطعات مهم تجهیزات جلوبندی کوییک می‌باشد. وظیفه این قطعه فلزی متصل کردن جلوبندی خودرو به اتاق آن است.



– سیستم تعلیق خودروی کوییک :



اجزای بعدی جلوبندی خودروی کوییک سیستم تعلیق است که وظیفه آن خنثی کردن حرکات ناشی از ناهمواری‌های جاده‌ای می‌باشد. سیستم تعلیق نوسانات سعی می‌کند تا سطح جاده را در اتاق خودرو ثابت نگه دارد.


– کمک فنر و فنر :



کمک فنر و فنر نقش مهمی در جلوبندی ماشین دارد و نقش آن هم مهار کردن ضربات از ناهمواری جاده‌ای می‌باشد. این قطعه با ارتفاع استاندرد و مشخصی از سمت کارخانه سازنده تنظیم می‌شود.

اگر تغییری در این ارتفاع استاندارد صورت بگیرد به قسمت‌های مختلف خودرو آسیب می‌رساند. کمک فنر و فنر در نزدیکی چرخ‌ها کمک فنر قرار دارند. کمک فنر‌ها در انواع مختلفی به فروخته می‌شود و شامل هیدرولیکی، اهرمی، بادی، هیدرواستاتیکی و تلسکوپی هستند.



– سیبک‌های کوییک :



سیبک‌ها چرخ‌ها را به سیستم تعلیق خودروی کوییک وصل می‌کنند. با کمک این قسمت، هنگامی که فرمان ماشین را بچرخانید، چرخ‌ها می‌چرخند.



– طبق :



سیستم تعلیق با کمک قطعه اهرم مانند طبق به شاسی متصل است.



– میل تعادل :



میل تعادل موجب جلوگیری از چپ کردن و چرخش بیش از حد خودرو در پیچ‌های جاده‌ای می‌شود. ایت قسمت سیستم تعلیق را سفت کرده و از همین طریق به حفط تعادل خودرو و به پیشگیری از چپ شدن آن کمک می‌کند.



– سگدست :



قطعه سگدست قطعاتی مانند کمک فنر‌ها، دیسک‌های ترمز خودرو اتصالات دیگر مربوط به چرخ را به هم متصل می‌کند. این قطعه ظاهری شبیه به لولا دارد.



– فرمان :

همانطور که می‌دانید فرمان بخش مهم و حیاتی جلوبندی را بر عهده دارد که آن هم هدایت، چرخش و هندلینگ خودرو می‌باشد. وجود این قسمت به اندازه موتور و دینام مهم و حتی حیاتی محسوب می‌شود.



– اکسل :



اکسل شامل محوری است که دو چرخ خودرو را به یکدیگر متصل می‌کند. چرخ با کمک بوش‌های مکانیکی موجود در داخل سوراخ خود، آزادانه دور اکسل حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید : تعمیر جلوبندی هیوندا کیا



نکات مهم برای خرید و تعمیر جلوبندی خودروی کوییک



در زمان خرید یا حتی تعویض و تعمیر جلوبندی خودرو یک سری نکات وجود دارد که شما جهت انتخاب آگاهانه و خریدی مطمئن باید به آن ها توجه کنید. در نتیجه قبل از خرید قطعه بهتر است با کارشناس درمورد جلوبندی صحبت کنید و از فروشگاهی معتبر و شناخته شده خریداری کنید. نکاتی که باید هنگام خرید قطعات جلوبندی و تعمیر آن توجه کنید شامل موارد زیر می‌باشد :



1- نوع قطعه آسیب دیده رو متوجه شوید

قبل از خرید آن همانطور که قبل تر اشاره کردیم بهتر است از یک کارشناس درخواست کنید تا جلوبندی شما را کامل بررسی کند و اگر قطعه کهنه باشد یا حتی نزدیک به خراب شدن باشد، از آن پیشگیری شود و آن را تعویض کنند.



2- برند قطعه



هنگامی که قطعه‌ای از جلوبندی خودرو خود را خریداری می‌کنید، به کیفیت، اصالت و برند آن توجه کنید. قطعات اصل معمولا از طریق وزن، نوع دسته بندی، رنگ و لعاب و همچنین کیفیت ساخت مشخص می‌شوند.



3- فروشگاه عرضه کننده :



اگر قطعات جلوبندی خودرو کوییک خود را  از نمایندگی‌های فروش و فروشگاه‌های معتبر و با سابقه خریداری کنید، موجب بالا رفتن ضریب اعتماد شما در خرید خواهد شد.



4- گارانتی :



مورد آخری که در تعمیر جلوبندی خودروی کوییک مهم است، گارانی قطعات است. شرکت‌های معتبر به دلیل اینکه از کیفیت و طول عمر محصولات خود مطمئن هستند، آن‌ها ضمانت می‌کنند. در واقع به جرات می‌توان گفت گارانتی مهر تاییدی است که نشانگر مرغوبیت و با کیفیت بودن کالا می‌باشد.

اگر می‌خواهید شیشه اتومبیل کوییک خود را تعمیر کنید، می‌توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید و خودروی کوییک خود را تعمیر کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

هزینه تعمیر جلوبندی کوییک

اجرت تعمیر قطعات این خودرو، با توجه به مشکلی که در اتومبیل شما وجود دارد و تعمیراتی که روی آن انجام می شود متفاوت است. اما برای اطلاع از اجرت جلوبندی کوییک می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

قیمت برخی از قطعات جلوبندی کوییک:

-کیت کامل جلوبندی تیبا/ساینا/ کوییک: 1.354.000 میلیون تومان

-سیبک تعادل راست تیبا/ساینا/ کوییک: 125.000 تومان

-مفصل فرمان (قرقری) تیبا/ساینا/کوییک: 92.0000 تومان

-سیبک فرمان تیبا/ ساینا/ کوییک: 80.0000 هزار تومان

-بوش طبق تیبا/ ساینا/ کوییک: 50.0000 هزار تومان

-قیمت جلوبندی کامل کوییک: 700 تا 950 هزار تومان

-کمک فنر جلو کوییک: 400 تا 500 هزار تومان

-قیمت کمک فنر عقب کوییک: 420 تا 480 هزار تومان

-لنت عقب کوییک: 180 تا 410 هزار تومان

-قیمت لنت جلو کوییک: 150 تا 420 هزار تومان

-قیمت شمع کوییک: 180 تا 220 هزار تومان

مشخصات خودرو کوییک

نام خودرو: کوییک quick

شرکت: سایپا

تولید: 1396- تاکنون

مونتاژ: تهران، ایران (پارس خودرو)

تهران، ایران (سایپا)

شکل بدنه: 5 در هاچ بک

طرح بندی: موتور جلو- محور جلو

نوع موتور: خطی بنزینی

حجم موتور: 1.5 لیتر

سیلندر/ سوپاپ: 4/8

تنفس موتور: طبیعی

قدرت: 87 اسب بخار

گشتاور:128 نیوتن متر

گیربکس: 5 سرعته دستی

محور محرک: دیفرانسیل جلو

شتاب: 13 ثانیه

سرعت: 160 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 7 لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی: یورو 4

فرمان: هیدرولیک

آپشن و امکانات

-دارای سنسور عقب

-مجهز به ترمز ضد قفل

-دارای ترمز کمکی

-کیسه هوا

-آینه بغل برقی

طراحی ظاهری

این خودرو درواقع مدل هاچبک ساینا و فیس لیفت تیبا 2 می باشد. کوییک درواقع روی همان پلتفرم ساخته شده و در نتیجه از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به این دو خودرو دارد. البته لازم به ذکر است که قسمت جلویی این خودرو خصوصا در قسمت سپر و چراغ ها، طراحی جذاب تری نسبت به تیبا دارد.

این خودرو هاچبک، چراغ های جلویی اسپرتی دارد و با توجه به فرم مناسب المان های سپر، چهره ای زیبا و جوان پسندی را دارا می باشد. یکی از معایب ظاهری خودرو کوییک نمای جانبی آن محسوب می شود که  تغییرات اساسی ای نسبت به تیبا 2 انجام نشده است. اما در نمای جانبی آن، قطعاتی همچون زه گلگیر و طرح گرافیکی روی در نیز مشاهده می شود.

در قسمت عقب خودرو اولین چیزی که توجه شما و کارشناسان را به خود جلب می کند، چراغ های دو تکه ای می باشد که به محصولات شرکت بی ام وی شباهت زیادی دارد. طراحی درب صندوق عقب و سپر زیبا بوده و با نمای خودرو هماهنگ می باشد.

طراحی داخلی

همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم، این خودرو شباهت زیادی با اتومبیل تیبا دارد و به همین دلیل کابین آن هم مانند این خودرو می باشد. البته تغییراتی نیز در بخش هایی همچون کنسول میانی، غربیلک فرمان تو دری‌ها و … نیز لحاظ شده است. نوع متریال به کار رفته در کابین این خودرو، از نوع پلاستیک خشک بوده و کیفیت چندانی ندارد. گنجایش کابین کوییک چهار سرنشین بزرگسال می باشد.

گنجایش صندوق عقب این خودرو نیز حدود 225 لیر بوده که تقریبا دو لیتر از تیبا هاچبک بیشتر است. اما در مقایسه با ظرفین ساینا و تیبا صندوق دار 100 لیتر کمتر می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید